Hoi Meiden, Hier nog maar een paar weken te gaan en we hebben nog steeds geen jongensnaam. Wat ik leuk vind, vindt hij niet leuk en andersom. Nu heeft mijn Indo vriend, "Mas" als jongensnaam en ik weet de betekenis er van dus sta er wel voor open, maar maak mij druk om wat anderen er van vinden die de betekenis er niet van weten. Zelf vind ik Kai echt een super naam, maar hier twijfels mijn vriend weer over. Wat vinden jullie van beide namen? Ik vraag om reacties, dus zowel positieve als negatieve reacties zijn uiteraard welkom. Groetjes Dushi
Het is ook mijn keuze niet, maar je moet kiezen wat jullie mooi vinden. De naam die je kiest zal nooit IEDEREEN mooi vinden, dus laat je daardoor niet beïnvloeden. Ik vind het overigens wel een naam dat bij een getint kindje past. Succes met het maken van een keuze!
Ik moet bij Mas denken aan een afkorting van Masha - maar dat geeft op zich niet. Ik denk dat als het een mooie betekenis heeft, dat je die ook deelt met familie en vrienden en dan gaat die naam gewoon helemaal bij je kindje horen. Ik hoor ook soms namen (met name buitenlandse) waarvan ik me soms afvraag hoe ze er op komen, of dat het in hun cultuur een 'gewone' naam is. Ik vind zelf betekenis altijd wel erg meewegen in het 'mooi vinden' van een naam. Wat is de betekenis overigens?
Hi Meiden, Bedankt voor jullie eerlijke reacties. Ik heb mijn bericht even uitgebreid met mijn 1e keuze Kai. Ben benieuwd naar de andere reacties. Groetjes!
Hoi Athina, Oorspronkelijk betekent het "goud", maar later is het ook "vriend" gaan betekenen. Verder zijn we wel van de éénlettergreep namen, kort en krachtig dus daar voldoet de naam wel aan, maar mijn eigen voorkeur ook Groetjes!
Mas en Kai allebei niet mijn smaak maar ook beide geen verkeerde namen. Klinken goed, geen vreemde associaties.
Bij Mas heb ik echt het idee dat er een "t" vergeten is, en dat het dus eigenlijk Mats zou moeten zijn. Kai vind ik dan mooier, maar is ook niet echt mijn smaak.
hmm.. mas vind ik niet zo mooi. dan vind ik Kai zelf mooier. Maar ik zie de laatste tijd zo veel jongetjes die kai heten, of kay. nog meer opties? xxx
Tja, Mas vind ik persoonlijk niet mooi. Doet me denken aan Max of Mats, maar dan net iets anders. Of er iets fout gegaan is. Kai (of Kay) vind ik leuker. Heb je nog meer opties? Maar.... eigenlijk vind ik dat jullie gewoon moeten gaan voor de naam die jullie samen leuk vinden. Ongeacht wat ik ervan vind.
Mas is voor mij een afkorting van Mascha en dan wel een meisje... Kai (of Kaj) vind ik wel een leuke naam. Niet helemaal mijn smaak maar wel leuk
Mas vind ik ook niks, het klinkt meer als een achternaam. Maar Kai vind ik wel leuk, lekker kort en stoer! Wel weer jammer dat deze naam momenteel wat populairder wordt.
Hi ladies, Bedankt voor de reacties!! Ik heb jullie berichtjes stuk voor stuk voorgelezen aan hubbie, aangezien ik het merendeel van jullie mening mbt Mas deel. Volgens mij heeft ie nu wel door dat het niet een naam is die velen mooi zullen vinden. Niet dat het daar om gaat, want jullie hebben gelijk, het gaat uiteindelijk of wij het een mooie naam vinden. Maar ik zou het wel leuk vinden als mensen de naam leuk/mooi vinden en inderdaad niet het idee hebben dat we de naam verkeerd hebben doorgegeven en dat het eigenlijk Matz moest zijn ofzo. Blijf zelf Kai wel heel erg mooi vinden en volgens mij begint Hubbie daar langzaam ook aan te wennen..... Vigo, Jay en Mano, vind ik ook een mooie namen. Nogmaals bedankt voor jullie eerlijke reacties!! Groetjes Dushi
hihi leuk om te lezen.. Ik vind Kai overigens ook een erg mooie naam. Ik ken een (half) chinees jongetje dat Kayzi heet voluit, maar dus ook Kay heeft als roepnaam. Ik vond dat een mooi soort van 'compromis' .