We weten sinds deze week dat we een meisje krijgen dus het namenzoekgebeuren kan weer beginnen . Uiteraard zijn we het niet met elkaar eens dus hierbij een poll, ik hoor graag jullie mening! Suggesties voor andere namen zijn ook welkom .
Alleerst wat leuk dat jullie nu een meisje krijgen. En wat namen smaak betreft.....zijn allemaal namen die ik ook zou kunnen kiezen vandaar dat ik het moeilijk vindt om te kiezen. Maar kies toch voor LOIS. 2e keuze zou Benthe zijn .
Ik ga voor Eva. Maira is ook leuk en apart, maar zelf hou ik meer van namen die duidelijk zijn, geen gedoe met uitspraak en spelling. Misschien is Mara een optie? Benthe hoor je de laatste tijd ook vaak, maar ik moet dan altijd denken aan ben te .. dik, etc.. Succes met kiezen!
Nena vind ik zelf een hele stoere naam. Bente of Benthe ben ik zelf minder van gecharmeerd maar vindt mijn man leuk. Lois, ook stoer maar wellicht wat hipperig op het moment. Eva is tijdloos, maar komt wel weer vaak voor. Maira is origineel en vind ik zelf wel stoer, maar het moet niet tè vergezocht klinken. Moeilijk moeilijk!!
De leukste namen uit jouw lijstje vind ik Eva en Maira (snap trouwens niet waarom die naam 'ingewikkeld' zou zijn, staat er toch precies zoals je het uitspreekt???) Die 2 namen staan namelijk ook op mijn lijstje voor ev. 2e! Maar.... Vigo is een Scandinavische naam en daar vind ik Nena of Bente weer beter bij passen!
Dat is wel grappig, Maira bestaat uit dezelfde letters als Aimar , maar dat was je vast al opgevallen. Van mij hoeft de naam niet persé scandinavisch te zijn, als het maar wel kort en krachtig is. Elin vind ik trouwens ook wel erg mooi.
Ja dat had ik ook ontdekt, maar niet meteen hoor! Hoorde naam een keer en dacht: dát is een leuke naam! Pas later dacht: oh...zelfde letters als Aimar, misschien een beetje Jut en Jul bij elkaar.... Maar voorlopig staat hij nog op ons lijstje....
Lois gaat aan kop, daar ben ik blij mee, al is het nog geen overweldigende meerderheid die op Lois heeft gestemd. Maira kunnen we wel wegstrepen .