Leuk dat jullie een dochter krijgen!!! Ik stem voor Nena!!! Mooie naam, goed uit te spreken, origineel en leuk bij jullie zoontje Vigo. Lois --> vind ik qua uitspraak een lastige naam. Bente --> niet mijn ding. Eva --> heel mooie naam, minder apart dan vigo en nena. Maira --> spreek je het uit als Maa ie raa?, dan vind ik het een mooie naam, ik minder hem minder mooi bij vigo passen dan nena. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes!!!
Lois --> Lane.. Eva --> aardig maar vind ik niet passen bij Vigo en ik hoor altijd 'Adam' Nena -- > 99 luchtballonnen... tja Maira --> Hoe spreek je dit uit? En met die vraag valt een naam voor mij heel snel af. Ik vind Bente een heel leuke naam en goed passen (ook qua origine) bij Vigo
Ik snap dat je met bepaalde namen een associatie hebt, maar de toekomstige generatiegenoten hebben waarschijnlijk nooit van Nena met haar 99 luchtballonnen of Lois Lane gehoord. En dan nog, ik vind zelf de zangeres Nena wel een stoer mens , en heb er dus een positieve associatie mee.
Je spreekt het uit als Maj-ra, dus eigenlijk gewoon zoals het er staat. Vind het zelf ook minder bij Vigo passen hoor.
Ik ga voor Lois. Is het Lojs of Lo-is qua uitspraak(ik ben uitgegaan van Lo-is)? Maar ik vind Elin, die je zelf noemde, eigenlijk nog veel leuker dan alle andere namen bij elkaar. Of Marin...vind ik ook leuk en past m.i. ook goed bij Vigo.
Toen ik besloot mijn dochter Nena te noemen heb ik nooit gedacht aan die 99 luchtballonnen, 'vroegah' heb ik niet bewust meegekregen toen het liedje uit kwam. Na de geboorte van mijn dochter ben ik er natuurlijk 1000 maal mee geconfronteerd, maar idd de generatie genoten van mijn Nena zullen haar naam nooit associeren met Nena de zangeres! En als ze dat wel doen, nou ja dan maar! Ik blijf er bij ik vind het een onwijze stoere en mooie naam! En ik heb er alleen maar leuke reacties op gehad! (Ondanks de luchtballonnen!)
Lo-is inderdaad. Ik heb Elin dit weekend voorzichtig in de groep gegooid, maar dat idee werd helaas direct afgeschoten .
Hahahahha, da's jammer! Nou, ik ben erg benieuwd wat jullie uiteindelijk voor naam gaan kiezen. Ik zal verder mijn mond houden over de namen die jullie in gedachte hebben.
Ik vind Eva het mooist, maar Bente en Loïs vind ik leuker bij Vigo en ook gewoon mooie namen. Jammer dat Elin is afgevallen, mooie naam en past goed bij Vigo.
Ik vind Eva het leukst, maar Evy vind ik leuker (was hier ook een optie..). Elin vind ik trouwens ook heel mooi en goed bij Vigo staan.
Bedankt allemaal voor jullie stemmen en commentaar, we zijn eruit , manlief heeft gisteren de knoop doorgehakt .