Ik ben helemaal weg van de naam Robin of Robbin voor een meisje. Probleem is dat haar oom ook Robin heet. Wat vinden jullie? Kunnen we onze kleine (als het een meisje wordt) ook zo noemen?
Ik zou het gewoon doen hoor. Ik vind Robin een hele mooie naam en dan is ze gelijk ook vernoemd naar haar oom. Mooi toch!
Ik weet niet hoe jullie relatie is? Maar als ik naar mijn eigen situatie kijk zal ik het niet doen denk ik...wel lastig!
Ik zou het ook niet doen, maar ik wil voor mijn kindjes een naam die niet in onze familie-/vriendenkring voorkomt... Als het jullie gaat om het feit dat Robin zowel een meisjes als jongensnaam is, dan zou ik daar niet zo mee zitten. Oom Robin zal zich zeker wel vereerd voelen denk ik
Ligt er denk een beetje aan hoe jullie relatie met oom Robin is. Ik zou mijn kind nooit naar mijn zwager vernoemen, omdat hij dan natuurlijk denkt dat ik hem vernoem en dat gaat nooit van zijn leven gebeuren.
Ik zou er zelf niet voor kiezen, maar als het voor jullie echt dé naam is dan zou ik het misschien wel doen. Maar alleen als je geen andere naam kunt vinden. Vroeger gebeurde het wel vaak, manlief heeft ook een oom met dezelfde naam (maar is ook nog naar z`n vader genoemd, ze waren weinig origineel in mijn schoonfamilie!)
misschien als je er robine van maakt? zowieso moet je het zelf weten toch leuk een vernoeming schept misschien een extra band
Ik denk dat Robin meer voor meisjes als voor jongens wordt gebruikt,vooral de laatste jaren. Maar goed,smaken verschillen
Tuurlijk wel, ik zou het wel doen als ik die naam zo mooi zou vinden En ik vind overigens dat Robin zowel een meisjes als een jongensnaam is. Sterker nog, ik vind het meer een meisjesnaam en ook beter passen bij een meisje
ik ken n meisje die heet robyn, je spreekt het meer uit als roobin. Ik vond het ook altijd een jongensnaam maar nu ben ik het gewend ook als meisjesnaam en vind het bij hun echt passen.
Nee joh, ik zou t echt nooit doen. Alleen al het idee dat mijn kind dezelfde naam heeft als mijn broer of zus... (of de man/vrouw daarvan) Dat vind ik echt heel raar. Als je nou zelden of geen contact hebt gaat het misschien nog. Maar het blijft inspiratieloos...
Gelukkig denken we daar niet allemaal zo over Als je de naam mooi vind, dan vind je dat. Maakt dat nou uit? Er zijn meerdere hondjes die fikkie heten Er zitten soms wel 5 kinderen met dezelfde naam in een klas. Ik vind de naam van mijn jongste zusje heel mooi. Ik weet dat zij het hartstikke leuk zou vinden als mijn kleine ook zo zou heten. Nou is een meisjesnaam niet zo moeilijk vinden wij, em we hebben dus voldoende andere namen op het lijstje... maar ik vind een jongensnaam vreselijk moeilijk. Dus als ik die ene naam echt het mooist zou vinden, zou het me niet kunnen schelen. Ook niet als mijn broer al zo zou heten
Ik vind het wel een mooie naam voor een meisje, maar ik zou zelf nooit een naam kiezen van iemand die ik zelf al ken. En zeker al niet zelfde als een familielid.