Meisjesnaam zelfde als oom. Kan dat?

Discussie in 'Babynamen' gestart door SBS, 27 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SBS

SBS Lid

2 mei 2010
    25
    0
    0
    Ik ben helemaal weg van de naam Robin of Robbin voor een meisje. Probleem is dat haar oom ook Robin heet. Wat vinden jullie? Kunnen we onze kleine (als het een meisje wordt) ook zo noemen?

2. Mamase

Mamase Bekend lid

11 dec 2009
    957
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou het niet doen. Maar als het voor jullie goed voelt, is er geen probleem. Het KAN wel. ;)

3. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik zou het gewoon doen hoor. Ik vind Robin een hele mooie naam en dan is ze gelijk ook vernoemd naar haar oom. Mooi toch!:)

4. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik weet niet hoe jullie relatie is? Maar als ik naar mijn eigen situatie kijk zal ik het niet doen denk ik...wel lastig!

5. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik zou het niet doen. Tenzij we diegene nooit zouden zien.

6. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Ik zou het ook niet doen, maar ik wil voor mijn kindjes een naam die niet in onze familie-/vriendenkring voorkomt... Als het jullie gaat om het feit dat Robin zowel een meisjes als jongensnaam is, dan zou ik daar niet zo mee zitten. Oom Robin zal zich zeker wel vereerd voelen denk ik ;)

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ligt er denk een beetje aan hoe jullie relatie met oom Robin is. Ik zou mijn kind nooit naar mijn zwager vernoemen, omdat hij dan natuurlijk denkt dat ik hem vernoem en dat gaat nooit van zijn leven gebeuren.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zou er zelf niet voor kiezen, maar als het voor jullie echt dé naam is dan zou ik het misschien wel doen. Maar alleen als je geen andere naam kunt vinden. Vroeger gebeurde het wel vaak, manlief heeft ook een oom met dezelfde naam (maar is ook nog naar z`n vader genoemd, ze waren weinig origineel in mijn schoonfamilie!)

9. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

misschien als je er robine van maakt? zowieso moet je het zelf weten toch leuk een vernoeming schept misschien een extra band

10. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja sorry ik vind robin echt een jongens naam dus ik vind het niet kunnen sorry

11. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik denk dat Robin meer voor meisjes als voor jongens wordt gebruikt,vooral de laatste jaren. Maar goed,smaken verschillen:)

12. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja dat kan wel zijn maar toch vind ik het een jongens naam en ja eigen keus he :D

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    Nee ik zou dan kiezen voor robine oid.

14. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Tuurlijk wel, ik zou het wel doen als ik die naam zo mooi zou vinden;) En ik vind overigens dat Robin zowel een meisjes als een jongensnaam is. Sterker nog, ik vind het meer een meisjesnaam en ook beter passen bij een meisje :)

15. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Of misschien als 2e naam??

16. luca84

luca84 Niet meer actief

ik ken n meisje die heet robyn, je spreekt het meer uit als roobin. Ik vond het ook altijd een jongensnaam maar nu ben ik het gewend ook als meisjesnaam en vind het bij hun echt passen.

17. 4days

4days Niet meer actief

Nee joh, ik zou t echt nooit doen. Alleen al het idee dat mijn kind dezelfde naam heeft als mijn broer of zus... (of de man/vrouw daarvan) Dat vind ik echt heel raar. Als je nou zelden of geen contact hebt gaat het misschien nog. Maar het blijft inspiratieloos...

18. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Gelukkig denken we daar niet allemaal zo over :) Als je de naam mooi vind, dan vind je dat. Maakt dat nou uit? Er zijn meerdere hondjes die fikkie heten ;)

Er zitten soms wel 5 kinderen met dezelfde naam in een klas. Ik vind de naam van mijn jongste zusje heel mooi. Ik weet dat zij het hartstikke leuk zou vinden als mijn kleine ook zo zou heten. Nou is een meisjesnaam niet zo moeilijk vinden wij, em we hebben dus voldoende andere namen op het lijstje... maar ik vind een jongensnaam vreselijk moeilijk. Dus als ik die ene naam echt het mooist zou vinden, zou het me niet kunnen schelen. Ook niet als mijn broer al zo zou heten ;)

19. Pris

Pris Fanatiek lid

Ik zou niet voor een naam kiezen die al in de familie voorkomt.

20. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik vind het wel een mooie naam voor een meisje,
    maar ik zou zelf nooit een naam kiezen van iemand die ik zelf al ken. En zeker al niet zelfde als een familielid.

Deel Deze Pagina