Kan dit?

Discussie in 'Babynamen' gestart door koala28, 22 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koala28

koala28 Niet meer actief

#1 koala28, 22 dec 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 dec 2010
    Onze 1e zoon heeft Matthijs Jasper.

Wij willen onze 2e zoon ook twee namen geven maar als 1e naam willen we Jasper.

Is dat raar om te doen omdat z'n broer die naam al als 2e naam heeft?

2. FinleyenMilan

FinleyenMilan Actief lid

11 nov 2010
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het omdraaien. Zet zijn roepnaam op de eerste plek en de eerste naam op de tweede plek. Scheelt een hoop verwarring.

3. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Nee het kan wel maar ik zou het persoonlijk niet doen! Is er niet een naam die er op lijkt? Mag ik vragen om welke naam het gaat?

@finleyenmilan: ik snap het niet helemaal wat jij bedoelt? Volgens mij heb je het niet helemaal begrepen. Het gaat over de naam van de tweede zoon die de tweede naam krijgt van de eerste :D...Of misschien snap ik jou gewoon helemaal niet! Hihi.

4. koala28

koala28 Niet meer actief

We vinden het zo moeilijk qua namen.
    We vinden haast niets leuk of als we een naam noemen naar elkaar dan heeft de ander wel weer een associatie met die naam zodat die weer afvalt.

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Zou het ook niet doen.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.841
    3.359
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    sorry - ook ik zou het niet doen..

7. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Nee, niet doen. Toch nog even doorzoeken, zou ik zeggen.

8. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Ook ik zou het niet doen!
    Je zou er eventueel Jesper van kunnen maken, dat lijkt er op?!

9. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ik zou het ook niet doen hoor...

10. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ja hoor, geen probleem. Een tweede naam wordt toch niet vaak gebruikt, dus om Jasper als roepnaam te gebruiken, kan volgens mij prima!

11. Mamase

Mamase Bekend lid

11 dec 2009
    957
    1
    16
    NULL
    NULL
    Als het voor jullie DE naam en jullie er geen probleem mee hebben, zou ik het gewoon doen.

12. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Om er toch nog even op terug te komen... Ik denk dat het voor een tweede kind gewoon niet zo leuk is om een 'tweedehands' naam te krijgen. Vaak krijgt de tweede al alle krijgertjes van de oudste (nooit een nieuwe fiets, vaak kleding die de oudste al heeft aangehad - ik weet dat mijn zusje dat niet altijd leuk vond!) en dan krijgt deze ook nog eens een naam die zijn broer ook al heeft. Nu ben ik misschien niet zo makkelijk, maar ik zou me echt tekortgedaan voelen.

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Mijn vader heette volledig Pieter Johannes, roepnaam Peter. Zijn broer het Johannes Pieter, roepnaam Hans en het heeft voor zover ik weet nooit problemen gegeven.

Dus als je Jasper erg leuk vindt, zou ik het wel gewoon doen.

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nee ik vind het toch een beetje tweedehands en inspiratieloos overkomen als ik eerlijk ben.. zou toch even doorzoeken. Succes!

15. happy3

happy3 Niet meer actief

ik vind het net wel iets hebben, ik zou het wel leuk vinden, maar snap het concept van 2 namen eigenlijk niet, waarom wordt dat eigenlijk gedaan, als je die toch niet gebruikt?

16. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik zou het ook niet doen. Het komt inderdaad een beetje inspiratieloos over. Matthijs en Jasper zijn beide vrij doorsnee namen. Er is toch nog veel meer te vinden in die stijl?? Jurgen, Yorick, Ruben, Robbin, Robin, Maarten, Thijmen, etc etc...
    Succes!!

17. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Als Jasper de naam is, zou ik het wel gewoon doen. Waarom niet, het is bij jullie 1e zoon maar de 2e naam.

18. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

8 jun 2006
    676
    0
    0
    Mee eens.
    Er zijn zoveel leuke jongensnamen!

19. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als je het bij de 1e echt niet gebruikt, en je geen andere naam mooi vind. Dat zou ik het wel doen..

Bij mijn vader zijn er ook leuke combinaties ontstaan tussen de kinderen. Een paar (mannen en vrouwen) met Maria als 3e naam. En voor de rest wat wisselingen tussen 1e en 2e namen.. Geeft ook geen probleem zolang je het niet als roeptnaam gebruikt..

20. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik zou het niet doen en gewoon nog even verder gaan met zoeken

Deel Deze Pagina