Hermelien - poll

Discussie in 'Babynamen' gestart door FinleyenMilan, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke van de 2?

1. Hermelien

2. Hermione

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. FinleyenMilan

FinleyenMilan Actief lid

11 nov 2010
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier dan de poll. Onze baby zal (als het een meid is, we weten het geslacht nog niet) ofwel Hermelien ofwel Hermione (heur-MAAJ-nie) heten. We zijn er nog niet uit welke nu juist.

Suggesties voor een tweede naam zijn zéér welkom. Ook suggesties voor (2) jongensnamen zijn welkom!!

2. Noi

Noi Actief lid

2 jan 2011
    147
    6
    18
    Noord-Brabant
    Er zit nog geen poll bij :)

Edit; nu wel! Beide namen zijn niet mijn smaak, maar voor Hermione zou ik al helemaal niet kiezen.. Denk dat je dochtertje dan elke keer weer moet uitleggen hoe je haar naam nou uitspreekt (of schrijft), lijkt me erg vermoeiend. Dus gestemd op Hermelien!

3. Lotti

Lotti Actief lid

7 jun 2008
    477
    2
    0
    Eindhoven
    Beide niet mij smaak, maar ik heb ook gestemd op Hermelien.
    Hermione zou ik gewoon zo uitspreken als dat het er staat, dus hermie-oonuh. Ik vind het te ingewikkeld.

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik ga ook voor Hermelien. Vind de uitspraak veel mooier dan de Engelse versie ervan.

5. Missy1985

Missy1985 Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.009
    0
    36
    Hermelien vind ik al niet mooi, maar Hermione vind ik echt lelijk! Als ik het zal lezen zal ik jullie dochter Hermie ooo nuh noemen! En kan er op geen enkele manier heurmainie uit halen! En anderen den ik ook niet (niet iedereen in nederland is even goed in engels of is bekend met deze naam)!

Succes

6. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Hermione. Maar ja wij spreken dan ook Engels thuis ;)....Voor een Nederlands gezin zou ik voor Hermeline kiezen. Dat vind ik zelfs mooi!

7. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Hermelien vind ik verschrikkelijk, maar die andere variant vind ik niet eens uit te spreken zoals je het hier schrijft! Ik zou dan inderdaad voor Hermeline gaan, hoewel ik het nog steeds niks vind...

8. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

8 jun 2006
    676
    0
    0
    Mee eens.

Ietsje beter: Hermeline.

9. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    hermelien (of hermeline), inderdaad ivm de uitspraak...

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.812
    4.193
    113
    Eerlijk gezegt doet hermelien me aan harry potter denken

11. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Mee eens, sorry. Vind Hermeline of Hermelien helemaal niks en van Hermione nog nooit gehoord. Denk dat heeeeel veel mensen erover gaan struikelen dus bedenk eerst goed wat je je kindje aandoet...

12. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Kan niet kiezen vind ze beide echt niet mooi.

Hermelien klinkt zo ouderwets.

13. 4days

4days Niet meer actief

Hermione niet dan? :D Is de Engelse variant.

14. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind beide opties echt afschuwelijk alleen vind ik Hermelien net iets vreselijker dan Hermione dus heb op de laatste naam gestemd.
    :)

15. ohmama

ohmama Niet meer actief

Heb op Hermione gestemd, dacht alleen dat je het uitsprak als hurmaijonie, maargoed het klinkt ongeveer hetzelfde ;)
    Ik denk dat het wel voor uitspraak problemen zal zorgen, maar Hermelien vind ik een beetje ouderwets, Hermione klinkt veel frisser...

16. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nouja, ik geloof dat in het vorige draadje al naar voren kwam hoe ik over Hermelien dacht, dus dat laat ik even voor wat het is. Op zich vind ik Hermione (inderdaad uitgesproken als Hurmaijonie trouwens) geen verschrikkelijke naam. Als je in Engeland woont. Ik vrees echt voor uitspraakproblemen hier in Nederland. Ik noem een voorbeeldje. In mijn klas zat een meisje dat Gladys heette. Nu komt dat geloof ik wel vaker voor maar in mijn tijd (sheesh wat klinkt dat oud!!!) hoorde je dat nooit. Zij werd dus in elke nieuwe klas en bij elke nieuwe leraar, en nog erger: door de directeur tijdens de diplomauitreiking "Glad-ijs" genoemd. Zij vond dat echt erg. Daarom zou ik nooit voor zo'n voor veel mensen onuitspreekbare naam gaan.

17. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Dan toch maar Hermelien, ook al vind ik die echt niet mooi. Maar bij Hermione denk ik, Herme watte?? te ingewikkeld voor in nl denk ik.

18. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik heb gestemd op Hermelien. De uitspraak die je schrijft bij Hermione zou ik er niet achter zoeken en ik denk dat je dochter die naam haar leven lang zou moeten spellen. Persoonlijk zou ik dat niet fijn vinden, vandaar de keuze voor Hermelien.

19. Bri

Bri Niet meer actief

Hermione is idd de oorspronkelijke engelse naam van die vriendin van Harry Potter.
    Ik vind het geen mooie namen.

Misschien is Hermelijn iets? Net anders, en ik vind het eigenlijk mooier (en ken een meisje dat zo heet).

20. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Het zijn sowieso mijn namen niet. Maar dan vind ik Hemelien veel beter. Hermeline vind ik leuker en Hermelijn ook (maar dat is ook een dier toch?).

Deel Deze Pagina