Help: vriendlief denkt niet mee...

Discussie in 'Babynamen' gestart door Mariaatje, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariaatje

    Mariaatje Fanatiek lid

    9 okt 2010
    1.219
    0
    0
    Airforce
    Noord Brabant
    Hallo dames.

    Vandaag ben ik alweer 25 weken en 1 dag zwanger. We weten al 23 weken dat we in juni voor het eerst papa en mama zullen worden.
    Natuurlijk begrijp ik, dat ik degene ben die er het meest mee bezig is, want ik draag immers het kindje, maar voor vriendlief is het (zelfs nu nog) allemaal abstract. Hij heeft het kindje al voelen bewegen, echo's gezien. Zucht... :(

    En dan mijn dilemma: Hij komt niet met een naam, maar wijst wel alles (echt alles!!) waar ik mee kom af! :cool:
    We weten niet wat het gaat worden, dus we moeten 2 namen hebben. Ik ben er natuurlijk al uit, heb 2 leuke, korte Hollandse namen in gedachten.
    Maar ja het zal wel fijn zijn als hij het er mee eens is natuurlijk!

    Hoe pak ik dit aan? Over 3 weken is mijn kindje levensvatbaar als het geboren wordt, en moeten we het binnen 3 dagen aangeven bij de gemeente! Help!!!:(:(
     
  2. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Je stelt hem gewoon voor het feit dat jij binnen 1 week (bijv.) een lijstje van hem wilt hebben met daarop 5 jongens- en 5 meisjesnamen (of 10 van ieder). Jij maakt zelf ook van die lijstjes en dan kun je ze naast elkaar leggen. Als er dan namen op beide lijstjes voorkomen, ben je al een heeeeel eind op weg ;)

    Het is zo moeilijk om mannen enthousiast te krijgen als ze dat niet uit zichzelf zijn. Daarom kun je hem het beste uitleggen dat je er gewoon heel zenuwachtig van wordt dat jullie nog helemaal geen namen hebben, dus dat je het daarom zo wilt doen. Wie weet..... :)
     
  3. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    herkenbaar... denk dat dat in veel situaties voorkomt... namenboekjes onder z'n neus schuiven, lijstjes maken en telkens toch blijven vragen en verzinnen en duidelijk maken hóé belangrijk het is voor jou!
     
  4. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Beetje onder druk zetten ;) Jij hebt toch al 2 namen? Als hij niet met alternatieven komt, houd je het gewoon bij die namen.
    En dat zou ik zeggen tegen hem.
    Misschien dat ie wakker wordt geschud en inziet dat het wel heel belangrijk is dat jullie het samen eens zijn over de naam van jullie kind.
    Succes!
     
  5. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Reken er nou maar niet op dat je kindje binnen enkele weken geboren gaat worden ;) met andere woorden, ga nou niet lopen stressen, dat is ook weer nergens voor nodig. Maak een lijstje met een aantal jongens- en meisjesnamen en hang dat ergens in het zicht van je vriend, dus niet op elk moment onder zijn neus schuiven maar gewoon ophangen, leg er een pen naast en je hebt vást binnen een dag reactie :). Hier werkte dat erg goed. Ik schreef namen op die ik gevonden had, manlief streepte sommige weer weg en voila, degenen die we allebei mooi vonden bleven over.
     
  6. Mariaatje

    Mariaatje Fanatiek lid

    9 okt 2010
    1.219
    0
    0
    Airforce
    Noord Brabant
    Bedankt voor alle tips en tools!
    Ik ga er mee aan de slag! Wel fijn om te lezen dat het herkenbaar is.
    Wat zijn enthousiasme betreft: Arghh… Ik kan er zo boos om worden. Maar dat heeft geen zin, en is natuurlijk ook niet goed voor mij en de baby! ;)
    Thanks meiden, fijn (carnavals) weekend!
     
  7. wianhalu

    wianhalu Niet meer actief

    hey,

    ook hier een heel herkenbaar verhaal! En toen we wisten wat het ging worden (een jongen) droeg die steeds meiden namen aan,.. hahah handig he;)!
    Ik heb een namenlijst top 100 uitgeprint en die aan hem gegeven, en gevraagd of hij daar op aan wou kruissen wat hij leuke namen vond... dit heb ik ook gedaan, en daarna het resultaat vergeleken. Helaas geen enkele naam hetzelfde! haha... We hebben toen eerst bij elkaar een aantal namen weg gestreept wat we helemaal niets vonden, en uiteindelijk bleef er een rijtje van totaal 10 over... steeds viel er weer iets af.. en hebben ook een tijdje beide erg aan een verschillende naam vast gehouden... maar uit eindelijk zijn wij er gelukkig al een tijdje over uit. Geef het wat tijd! Succes er mee!
     
  8. SupernovA

    SupernovA Fanatiek lid

    27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik sluit me aan bij de andere reacties.
    Ik denk dat dit gewoon 1 van die dingen is wat voor vrouwen heel anders is dan voor mannen.
    Gewoon zelf eerst een lijstje maken en van daaruit verder gaan helpt in ons geval het beste heb ik gemerkt. Ik hoop dat jullie er ook uit gaan komen!
     
  9. Mamatobe20april

    13 feb 2011
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook heeeel erg herkenbaar. Hij kwam telkens maar met 1 naam en ik vond die totaal niks. En hij week weer juist niet van die naam af. Ik heb flink lopen sacherijnen naast 'm, babynamensites onder z'n neus geschoven en uiteindelijk zijn we er afgelopen vrijdag uitgekomen. Afgelopen vrijdag was ik al 33 weken en 3 dagen. Dus er is nog hoop voor je. ;)
     
  10. misa

    misa Niet meer actief

    Lastig hoor.. En ook niet echt leuk.
    Zoiets zou ik ook doen. Ik zou zeggen: Ik eis dat je mee denkt en anders zijn dit de namen wat het wordt..! :)
    Succes!
     
  11. misa

    misa Niet meer actief

    Das ook een goeie!
     
  12. Mariaatje

    Mariaatje Fanatiek lid

    9 okt 2010
    1.219
    0
    0
    Airforce
    Noord Brabant
    Hallo dames.

    Hier nog steeds geen reactie van zijn kant... :x
    Ik kook van binnen maar laat niks merken! Als de kleine binnen nu en niet al te lange tijd komt, (daar stress ik niet over, maar hou ik wel rekening mee) dan bepaal ik gewoon wat het wordt.
    Maar dat briefje met "mijn" namen ligt gewoon steeds meer "in het zicht" dus hij moet er maar wat mee doen...:)
    Bedankt voor al jullie reacties! X
     
  13. misa

    misa Niet meer actief

    Heb je hem al geconfronteerd met wat je ervan vind? Wat zegt hij dan?
     
  14. Mariaatje

    Mariaatje Fanatiek lid

    9 okt 2010
    1.219
    0
    0
    Airforce
    Noord Brabant
    @ Jois: Ik ben boos geworden, verdrietig geweest, heb het 'm gewoon gevraagd (x10) maar dan zegt ie steeds: "Ik vind het zo moeilijk" ... Tja... Ik ook, maar het is toch juist leuk om daarover te fantaseren? Pfft...
    Ps: Ik vind Simon ook echt een hele leuke naam, maar hij vond het weer niks... Zucht... :(
     

Deel Deze Pagina