Hai!! Ik vond Jelte altijd een echt friese naam, en daar houd ik echt niet van. Maar, nu is er een radio-DJ die Jelte heet en ineens vind ik het zo'n mooie, stoere mannennaam. Het heeft niks met de DJ te maken, want ik hoor hem eigenlijk nooit praten en heb hem nog nooit gezien. Maar wat vinden jullie van de naam Jelte? Ik denk dat ik wel wat commentaar van familie krijg (mochten we ooit een jongetje krijgen, ik denk graag vooruit )
Ik vind het een leuke naam, maar ik houd dan ook van namen die op -e eindigen. Zo vind ik Jurre en Seppe ook leuk!
niet mijn smaak... moet ook een beetje aan Jeltje denken (en dan aan een tv serie -weet niet eens de naam meer, maar wel de personage)
Nou ik kom ergens anders vandaan maar ik vind Amarens en Jildou hele mooie namen. Jelte is dan weer niet mijn smaak, vind Hidde en Fedde veel leuker.
Hahaha, ja die Jeltje van Mijn dochter en ik! ok, nu on-topic. Ik hou ook niet van Friese namen, dus ook niet van Jelte. Maar wel grappig dat jij nu 'om' bent.
haha, ja grappig idd, dat ik nu "om" ben. Ik had het ineens...Jelte. Het klinkt ook heel mooi bij zijn toekomstige achternaam (als we ooit een jongetje krijgen hihi...) Verder vind ik friese namen niet mooi, Hielke ofzo...nee sorry. Dat is iets té
Ik ben geen Friezin, maar ik dacht in eerste instantie dat het om een meisjesnaam ging. Later in je stukje begreep ik dus dat het voor een jongen is. Ik heb de naam nog nooit eerder gehoord, dus dit zal waarschijnlijk aan mij liggen. Maar ik vind het wel een leuke naam! Wat aparter, maar toch normaal (snap je wat ik bedoel?). De schrijfwijze en uitspraak is ook meteen duidelijk. Alleen lijkt het me wat lastiger als je zoon naar het buitenland wil.
Erg leuke naam (en nee ben niet Fries). Ik moet zeggen dat ik hem wel vaker hoor, zo heel bijzonder vind ik hem niet (dat bedoel ik positief ) Ik ken hem trouwens ook als Yelte.
Ik vind hem niet zo. (ben geen Friezin), vind hem op de één of andere manier wat boers klinken. Terwijl ik best van dit soort namen hou, maar ik heb dat ook met Jelle, geen idee hoe dat komt.