Hallo, Nog een paar weken en de kleine komt. Mijn vriend en ik willen de kleine ook doopnamen geven. De doopnamen willen we af laten stammen van de namen van onze ouders (moeders in dit geval). De namen van onze moeders zijn ANNIE en CORRY. Hebben julliemisschien tips hoe deze namen om te toveren in doopnamen? Vroeger eindigden doopnamen toch op US (matheus, berthus, johannes) of op A (maria, johanna, cornelia), is dat nog steeds gebruikelijk? We vinden Anke een mooie naam, maar past dit mooi in het rijtjemet de twee doopnamen? Alvast dank voor jullie hulp. Mvg, Lhammetje
Volgens mij is een doopnaam niets anders dan de naam die je bij de doop krijgt...en dat die namen vroeger vaak op hetzelfde eindigden, ligt dat er niet aan dat de keuze aan echt christelijke namen niet zo heel groot is en ook aan dat mensen toen gewoon vaak dergelijke namen kregen (ook doordat er steeds vernoemd werd, dan is de keuze toch wat beperkter )? Maar volgens mij kon bv. Jozef toen ook? Inmiddels kan je voor zo ver ik weet doen wat je zelf wilt. Je kunt nu alles als doopnaam opgeven, hoeft ook geen christelijke naam meer te zijn of wat dan ook. Zou je Anke kiezen ipv Annie en Corry of zou het Anke Annie Corry worden of Annie Corry, maar dan als roepnaam Anke? Ik vind Anke wel een leuke naam trouwens. Misschien andere opties: Caro/Carolien/Caroline/Carolyn Corina Nicole Anoek/Anoeck Nora
Waarom kies je als doopnaam niet de eerste doopnaam van de vernoemden? Ik neem tenminste aan dat Annie en Corry ook ergens vandaan komen. Als het bv Anke Johanna Cornelia zou worden, kan dat prima.