Man droomt over naam J.oshua..

Discussie in 'Babynamen' gestart door Myo, 7 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Ik ben van de namen..man komt bijna nooit met een naam, keurt alleen mijn aandragingen. Man droomt ook nooit en als hij droomt is hij de inhoud ook direct weer kwijt. Maar nu kwam hij met deze naam, die hij gedroomd had en zich dus haarscherp wist te herinneren. :(
    Ik wil de naam niet gelijk afzeiken, omdat ik zijn input absoluut waardeer en leuk vind. Maar de naam zelf...niet vreselijk of zo, maar het bekt niet lekker. Zeker niet met onze achternaam van 3 lettergrepen. En de naam klinkt zo..braaf? Ik weet het niet hoor.
    Wat vinden jullie?

2. sjak

sjak Niet meer actief

Ja, het is wel een beetje een brave naam, maar ik vind hem ook zeker niet stom... Misschien eerst even wennen? (en daarna zeggen dat je er niet aan kunt wennen?!)
    Vind in deze lijn Jonah ook leuk, maar net zo braaf, haha.

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Inderdaad zoals mijn voorganger zegt,even aan wennen..je hebt nog alle tijd.
    Ik moet wel meteen denken aan het beestje van Mario:D

4. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Haha ja hoe heet dat beest ook al weer; yoshi of zo?

Jonah bekt wel lekkerder. Met Joshua breek ik zowat mijn tong. ( Ah arme man :D.)

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier een zoontje met de arabische versie van joshua ;)

6. vlinderke

vlinderke Bekend lid

16 dec 2009
    763
    0
    0
    Ik vind Joshua helemaal niet braaf. Stond ook op onze lijst met bijzondere namen.

7. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Wat grappig dat hij een naam droomde, had ik ook en was een naam die je niet vaak hoorde dus geen idee hoe ik er bij kwam. Manlief vond het leuk dus nu heet ons zoontje zo :D

Joshua is niet perse mijn smaak, maar vind het geen 'brave' naam. Iemand opperde Jonah, die vind ik wel erg leuk!

Als je man er veel waarde aan hecht zou je Joshua evt als 2e naam in je achterhoofd kunnen houden?

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind Joshua prachtig... maar dat komt ook doordat ik een liedje prachtig vind: Jessie - gezongen door: Joshua Kadison ;)

9. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Mijn neefje heet Joshua. Ik vind het erg leuk. Al kan m'n moeder (zijn oma) de naam niet uitspreken....?

Ik vind de naam trouwens niet zo goed bij de naam van je dochter passen. Misschien idd een meer Nederlandse variant?

10. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik vind het een prachtige naam!

11. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Vind t niet een brave naam hoor. Maar ook niet heel bijzonder.
    Wat win doen: naam die een van ons geweldig vind en de ander mwah gaat naar t lijstje voor 2/3e naam. En die we gezamenlijk leuk vinden wordt de roepnaam.

12. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Ja zoiets gaat het ook worden hoor, want ik ben er echt niet kapot van. Hij zei zelf net ook dat hij nog even aan de naam moest wennen..;)
    Hij moest eens weten wat ik allemaal wel niet droom...:D...als we dat ook allemaal in praktijk moesten brengen haha.:p

13. Meijke

Meijke Niet meer actief

Joost misschien :)?

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wees blij dat hij niet over Spijker, Bink of Giodelevaney gedroomd heeft!
    Joshua braaf? Nee hoor!

15. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb een hele andere associatie bij de naam als braaf;) Maar tis niet mijn smaak iig. Zou er gewoon nog even aan proberen te wennen. Mijn man moest ook lang aan namen wennen, in eerste instantie vond hij het allemaal niks en een naam die hij in het begin het hardste afgekeurd heeft is uiteindelijk zn favoriet geworden, zonder dat ik vertelt heb wat ik ervan vond.

16. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Ik vind het een leuke naam en vind het ook passen bij de naam van je dochter!

17. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik vind de naam ook best leuk

18. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Vind ik een super toffe naam die je niet iedere dag 10 keer hoort.

19. Bubi

Bubi Bekend lid

8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Ik vind het een mooie naam :) We zitten er zelf ook aan te denken, enigste wat ons tegenhoudt is dat ik al een neef heb die Joshua heet en mocht hij nou net ook elk moment een zoontje verwachten. Weet niet, vind het toch een beetje gek dan om ons kindje Joshua te noemen... en dat terwijl ik het ook echt heeel erg leuk vind!

20. UmmAbderrahman

UmmAbderrahman Bekend lid

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Wat is de arabische versie dan? Ik zit ff te denken haha

Deel Deze Pagina