Elin krijgt een broertje of zusje. Nu zijn wij al uit de meisjesnaam maar jongensnamen zijn zo lastig. We zoeken geen top 10 naam maar zeker ook geen gekke naam zoals bliksem e.d. We houden niet van namen met de h / y. Tot nu toe staat op het lijstje: Bodi Dani Fedde Mels
sten en mika vinden we leuk. apart maar niet gek. ook fijn dat je meteen weet hoe je de namen moet schrijven. helaas zijn de naam al bezet in naaste omgeving. maar deze zitten dus wel in de goede richting. welke naam uit ons eigen lijstje, vind jij t mooiste passen bij e.lin en waarom?
Ons zoontje heet Arvid. Als wij ooit nog een meisje krijgen zouden we haar Elin of Malin noemen. Dat vind ik mooi bij elkaar passen.
Van jou lijstje Fedde of Mels, vind Fedde dan het leukst. Bij bodi heb ik een associatie met Boeddha en Dani vind ik meer een meisjes naam
Ik kan niet echt helpen, maar hier een zoontje met de naam Sven. Voor de tweede hebben we Elin hoog op het lijstje staan, en voor een jongetje Lars of Jens.
Hier hebben wij een O.laf, E.lin en J.ens. Krijgen erg veel positieve reacties op de namen, vooral omdat ze ook mooi bij elkaar passen. Succes met kiezen! Het blijft lastig.
fijn dat jullie mee willen denken. lars, jens e.d. vinden we te veel voorkomend en de simpel. rune, jurre komt meer in de buurt. alleen Rune stond op ons meisjesnamenlijst en kan er niet aan wennen voor n jongetje. Jurre is afgekeurd door manlief. Jullie noemen dus allemaal Fedde. en toch blijft er hier n twijfel rondom deze naam. heel stom! bodi vinden wij ook erg leuk...alleen of die ook bij onze achternaam past (oo klank en beginnend met n b/d/p klank) is n groot probleem. dani vinden wij ook geweldig voor n meisje...dat is ook de twijfel bij ons. mels...hij blijft hangen maar of t m is...wel lekker apart en toch simpel. maar of die lekker bekt ivm 1 lettergreep weet ik niet. manlief kan er ook nog niet aan wennen. misschien hebben jullie hier nog iets aan toe te voegen.
Fedde vind ik wel leuk. Mats, tibbe? Wat hebben jullie als meisjesnaam in gedachten? Je weet nog niet wat het wordt dus?
nope! meisjesnamen die we mooi vinden: Danie, June, Nova, Mare, Bowi... mats is hier meer n werkwoord 'ik zal je matsen'. Tibbe vind ik niet mooi, doet me denken aan n hondje. namen die al voorbij gekomen zijn hier: jelte, Finn, Lenn, Jurre, Bowi, Fender...
e.lin en fedde e.lin en bodi e.lin en dani e.lin en mels en dan dus die achternaam met n oo klank en beginnend met n b/d/p klank.
Hier nog wat ideetjes... Abel Almar, Almer Arlo Aro Arvid - Bender Bernt Biek Birk Bjarne Bjorn / Björn / Bjørn Boan Boas / Boaz Borre, Bor Brem - Cas / Kas Casper / Kasper - Danté Davin Dem Dev Diede Diem Dim Doran Dorian - Esben - Fedor Felix Fenn Fero Ferre, Ferren Filip Finn Fjerre Floran Floris Frey - Iben Ichi Ilan Inci Ingmar Isha Ivar Iwan, Ivan, Iven Izar - Jannick Jari Jarik Jarne Jaro Jelt Jesper Jibbe Joas Jonah Jonan Jonas Jorben Joren Jori Jorian Jorik Jorn Jorre Jorrijn Jorrik Josse Julan Julias Jurrijn - Kai / Kaj Kamiel / Camiel Kare Kéan Kjell - Lander Laurits / Lauritz Laus, Laut Leander Lennard / Lennart Lev Levijn Lode Loek Loïc / Loïk / Lowiek Lorik Luuk Luut Lux Luxor - Mads Maran Marnik Maro Mas Mauk Maurik Melle Merijn Moos - Nando Nanno, Nanne Naud / Noud Nero Niek Niel Nilan Nilo Nisse Noam - Ocke / Okke Odin Odis, Otis Ole Oskar / Oscar Ove - Pelle Per - Remi Revi Rienk Rink Rinke Roan Roar Roek Ronan Runar - Sam Sanou Seb / Sepp Sebbe Sef / Zef Sen Sibbe Siem Sil, Sill Silas Silvijn Stach Stas Stef Stian Sverre - Tias Tibbe Tibe / Tiebe Tibo Tilo Timo Timon Tobe Tobias, Tobi Torben Tore / Thore Torre / Thorre Torsten Ture / Thure Tuur - Viktor / Victor - Walter Wander Warre - Yrjo Ysmar Uit je eigen lijstje vind ik Mels en Fedde het leukst, Bodi vind ik meer iets voor een hond maar zou ik ook vooral niet doen vanwege de achternaam.
melle is ook al voorbij gekomen. manlief kent n minder leuke melle. helaas. maar je zit dus wel goed in de richting.
Pelle Otis Art Boaz Vigo Mats Tobe Ive Siem Sebas Nim Quin Cas Julan of juist een langere naam Silvijn
- Elin en Mads - Elin en Olav - Elin en Axel - Elin en Jens - Elin en Arne - Elin en Marne - Elin en Kars - Elin en Nils - Elin en Tren - Elin en Melle - Elin en Espen - Elin en Bernd - Elin en Brent - Elin en Tobias - Elin en Karl - Elin en Jon - Elin en Jonne - Elin en Rolf - Elin en Ole - Elin en Kristian - Elin en Arild - Elin en Lennart - Elin en Stig - Elin en Lasse - Elin en Ivar - Elin en Bjorn