Ja dat dacht ik al, is meer voor vakanties enzo Wij vinden het wel een mooie naam, maar vind het ook erg vervelend als het niet uit te spreken valt dat J een dj klank wordt vind ik nog niet eens vervelend en ij kennen ze niet toch? Dat wordt meer zoals Lynn, toch?
ik zou het zeggen zoals je het schrijft. Jo-lijn. Collega haar dochter heet ook zo en zo spreken ze haar naam ook uit. Onze dochter heet J.olie, tsja soms zeggen ze wel eens Djolie maarja het is niet anders. Als ze eenmaal weten hoe je haar naam uitspreekt is het ook goed.
is serieus op vakantie een overweging? Misschien gaan je kinderen wel naar Azië op vakantie....moet je DAAR rekening mee gaan houden...
Ik vind Jolijn echt een super leuke naam. Helaas heb ik manlief nog niet kunnen overtuigen Maar ik zou echt geen rekening houden met vakanties hoor.... Tenzij je 6x per jaar 3 weken in Engeland/Amerika zit?
Djolain, Djolin of Djolien. Ik zou hopen op het laatste. Met een beetje pech proberen ze de i en de j afzonderlijk uit te spreken. Djoli-jn. Als ze het doen op basis van de NL uitspraak, dan wordt het eerder johlain of johleen. Wij hebben gekozen voor namen die in veel taalgebieden redelijk uit te spreken zijn. Hun achternaam is dat niet In het buitenland gebruiken we mijn achternaam, daar is in iedere taal wel iets van te maken. Niet per se vanwege vakantie overigens, maar vooral omdat er in onze familie verschillende mensen zitten die tweetalig zijn, en sommige uitsluitend Engels spreken (en die hebben dezelfde voor hen onuitspreekbare achternaam als mijn kinderen...)
Nou, dat dacht ik dus ook. Mijn naam kun je heel makkelijk ver-Engelsen, maar zou het toch op prijs stellen als ze hem op z'n Nederlands uitspreken. Al was het alleen maar om ze te horen stuntelen met klanken.
Ja het is ook, omdat wij veel vrienden in buitenland hebben en nog niet 100% weten of wij altijd in NL blijven wonen. Maar ja wie dan leeft, wie dan zorgt.. Ik vind het echt een hele mooie naam, man vindt hem ook mooi, maar is een beetje een twijfelkont
Ik vind het een erg mooie en vooral vrolijke naam, maar dat komt natuurlijk omdat ons kleine babymeisje ook zo heet Ik ver-engels het zelf als Joleene (djolien dus).