Hoi PIEPLOOI, Help, ik heb een namen waanzin. Al sinds mijn 10e heb ik namen voor zowel een mogelijk jongetje als mogelijk meisje. Nu inmiddels 20 jaar later en in blijde verwachting van een ..... Meisje .... Weet ik het allemaal niet meer zo zeker. De namen waarvan ik toen zo zeker van was begin ik nu over te twijfelen. Reden(en); - Opeens zijn die namen uber populair (in top 20) Ik wil ook weer niet een hele alternatieve naam gekke naam (zoals goud of bloem) dus ja daar zit ik dan. Eindelijk zwanger van ons eerste kindje zeker van de namen en dan opeens niet meer zo zeker zijn... Of heeft iemand nog goede ideeen voor mij in petto? (Germaanse namen vind ik erg mooi of Elfentaal) maar zo der dat het wazig wordt. Dikke klapzoen voor de namen generator!
Niemand een idee? Zouden jullie kiezen voor een top 20 naam??? Ik vind Fien altijd een hele mooie naam (zo heette mijn hamster, toen chinchilla en nu mijn poes) hihi. Maar Fien is tegenwoordig ook een populaire naam. Net zoals Sterre. Deze twee staan dan niet in de top 20 maar zijn wel redelijk populair in omgeving. Waarom is een naam geven zo lastig? Ik vond Fina ook erg mooi (Hemelse bode) maar manlief vind dat niks. En ja je hebt ook olie die zo heet. Denk, denk, denk...
Hoihoi, Als allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Ben wel benieuwd wat de namen waren waar je zo gek op was/ben. Persoonlijk vind ik dat als je echt zegt "dit is de naam!" Dat ik t eigenlijk gewoon zou doen! Er zijn zoveel namen populair maar over 5 jaar misschien niet meer.. en ach hier lees ik vaak isa, noa en dat soort populaire namen zegmaar. . Maar ken geen enkel kindje of mens die zo in t echt heet! Niet alle populaire namen komen bij mensen in omgeving voor. Zou gewoon lekker doen wat jezelf t leukst vind!
Fiene?? Is nèt ff anders dan Fien en Fina. Kindje van kennissen van ons heet zo. Volgens mij begint ie nu wel wat populairder te worden, dus heel origineel issie niet meer.. Of Pien?? Die hoor je volgens mij niet zo veel Zelf heb ik een Veerle. Ook die naam scoort tegenwoordig hoog, maar ik blijf hem mooi vinden...
Hihi mijn grootste angst is als ik de namen hier noem straks iemand ook die namen wil... Maar je slaat meteen de spijker op zijn kop.... isa..... dus ja hmmmm.... Zet me meteen weer aan het denken hihi Overigens vond ik Merle ook een erg leuke naam maar manlief niet en Mae het zelfde helaas (Vond Merle Mae wel leuk) hij moest denken aan een country zangeres
Hihi jullie moeten echt doen wat jullie zelf vinden mijn dochter haar 1e naam is totaaaaal niet populair en die van ons 2e meisje weer wel nou t maakt me werkelijk nieeeeets(!!) Uit wat een ander ervan vind van mij part worden de namen ook gekozen door een ander in omgeving ofzo..van een vreemde heb je t toch niet door hahahahahahaha ach ben in ieder geval de 1e (van vrienden en familie, zover ik weet) denk ik dan Sommige mensen zijn al 8tr de naam van ons meisje mja voor mij part zet ik m op Facebook dat veranderd er niks aan
Isa vind ik een leuke naam, maar voor mij veel te populair. Iva lijkt erop, maar is geen bekende naam en vind ik persoonlijk erg leuk. Toen je het over elfentaal had moest ik gelijk aan Arwen denken. Of Éowyn, maar die is misschien iets te bijzonder.
Wat vind je van Lila? Of Isra? Hier een soort zelfde probleem. Al jaren vind ik het leuk om over namen te fantaseren. Ik vond er altijd een hele hoop mooi. & nu? Nu het er ècht op aankomt en ik aan het overleggen kom met m'n partner, vind ik nog maar weinig mooi.
Elfi vond ik dus een serieus mooie naam maar dan geschreven als Elvi. Het is zo lastig ik dacht altijd dit worden de namen en nu zijn ze of te populair (Isa) of vind manlief het niks of vind ik het zelf niks meer. Gelukkige lees ik dat ik niet de enige ben. Arwen vind ik ook nog steeds erg mooi. Had idd ook LOTR in gedachten thx
Dat is nogal verschillend een top 20 naam of een Germaanse / elfennaam. Als die top 20 naam echt dé naam is, zou ik hem zeker kiezen. suggesties : Ava Alva Kaja - Caja Enya Freya Gaia Ilva Launa Liva Livna Meya Nipha Nuva Orla Runa Stella Terra Dinte - Dinthe Febe Fieve : komt van Genovieve Ilse Lauthe Linde Lore Minthe Mirte - Mirthe Nieve Ninte - Ninthe Yinthe Yzée Brecht Juul Nim : komt van Nimue Eef Fay - Fee Wies Aldith Dagmar Isis Felien - Feline Hedwig Julot Jelin Jorunn Lauren Lenoor Rowan
Fien komt helemaal niet zó veel voor hoor In 2010 waren er volgens de namenbank van Meertens in totaal 926 meisjes/vrouwen die Fiene heetten, 883 die Fien heetten en 119 die Fina heetten. In vergelijking: er waren toen 7333 Isa's (en 16726 Emma's). In 2012 is de naam Fiene 187 keer gegeven, Fien 141 keer, Fina 1 keer. In vergelijking tot Isa: 604 keer en de absolute #1 van 2012 Emma: 680 keer. Wat vind je van... Adalia Alía Aline, Alina Alise Alma Althea Alura Alva, Alvara Amaya Annika Annora Annysia Ariana, Ariane Aruna Aurelie Aurora Ava Berthe Bine / Biene Blythe Brynn Cari Carline, Carlyn Carlisa, Carlize / Carlise Carlotta Celine Chandra Charline Delia Deva Edda Elba, Elda Eléa Eliane, Elianne, Eliana, Elianna Elisia / Elysia / Elicia Eliska Elivina, Elevina Ella, Elle Elodie, Eloise Elva, Elvie / Elfie Elvia Elvine, Elvina, Elvena Emeline, Emelina Erline, Erlina Evelina, Eveline, Evelien Fae / Fay / Fee / Faye Genevieve Gisa, Giselle, Gisella Githa, Gitta, Gitte Gwendolyn Hazel, Hazelle Hedda Hilde, Hilda Ianthe Iliana Ima, Imma Ina Inka Inthe Isadora Isha / Ysha Isolde Iva, Ieve Ize / Ise Jana Jetta, Jette Kaja Kaléa Kamilla / Camilla Kisa Laila Leandra Leanne, Lianne Leanora Lesia / Lecia Lia, Lea Lilly Lina, Liene, Lien Liv, Livvy Livana Livia Livine Loïse Lore, Lora Lorelei Lorelle, Lorrella, Lorilla Loriane Lotta Luana, Louanne, Loua / Lua Luce / Luus Luella, Louelle Lumia Lune, Luna, Lunette Lux Lysandra Marise / Maryse Marle Marlize / Marlise Maurelle Melía, Melina, Malina Melisse Meren Merilin Míriel Neva Nissa, Nessa Nolana Noor, Nore, Nora Noria Oda, Odila Odette Odiane, Odiana Odile, Odelina Oliana Olivia, Olivie Ottilie Philine Philomene Pia Raisa Renee Rhoslyn Rikke Rína, Risa Robine, Robina Rosa Rosalia, Rosalie Salena, Selena Seda Silva Sinne, Sien, Siene Suze, Suzan / Susan, Suzanne / Susanne Svana Tana Tara / Tára Vanesse Venla Vieve Xylia
Ik vind Sterre wel heel erg leuk, maar hij staat ook op mijn eigen lijstje. Heb verder Fay(e), Jade (nlse uitspraak), Madelief, Moyra en Rosa in mijn hoofd zitten.
Mijn man is niet zo een fan van Fien omdat mijn huisdieren en nu onze poes ook zo heet haha. Ik vind m nog steeds geweldig. Zag al een aantal hele leuke namen voorbij komen. Freya vind ik een hele mooie naam maar ja zo heet ik zelf hihi dus vandaar voorliefde voor Germaanse namen. Fay(e), Iva vind ik ook super mooi, Elvie heeft wel een sterke voorkeur vind ik ook erg leuk (maar manlief lastig). Enya en Isis ook erg leuk. Gelukkig nog een halve zwangerschap te gaan maar zo jammer dat waarvan ik altijd dacht dit worden de namen het nu opeens zo lastig is. Bedankt voor bovenstaande tips ga er zeker samen naar kijken