Hoi, ik weet sinds vandaag dat ons 3e kindje een meisje wordt. Nu ben ik op zoek naar een meisjesnaam. Onze zoontjes heten D.aan en L.uuk. Zelf vind ik Emma een leuke naam, maar hier worden we het maar niet over eens. Iemand leuke suggesties? Wij hadden voor onze zoon destijds als meisjesnaam Nikki. Mijn man wil dit nu nog steeds, ik vind het eigenlijk niet zo'n leuke naam meer.
Ik vind Emma er heel mooi bij, past heel goed in het rijtje! Je zou kunnen overwegen weer een naam te kiezen met 'eigen' letters. Daan en Luuk hebben in hun namen namelijk geen enkele letter overeenkomstig. (De D, A en N zitten niet in Luuk en de L, U en K niet in Daan). Dan kun je denken aan: Berit Bette Birgit Birthe Bo Brechtje Brigitte, Birgitte Britt Cerise Chris Eef, Eefje Emmy Esmée, Estee Esther Evie / Evy / Evi Fem Fie / Vie Gitte Hester Ibbie Iris Ise / Ize Isis Izzy Jessie Jet, Jette Jorie Josie Jytte, Jitte Meri Merit Mette Mies Mirre Mirthe / Myrthe Roos, Rosie Romy Sive Sofie / Sophie Steffie Sterre Tess, Tessie Ik vind Roos er (mede door de 'eigen letters' en dezelfde soort opbouw) echt fantastisch bij! Hier nog wat andere ideetjes: Anne Anniek / Aniek Elke Elsa Eva Fleur Floor, Flore Hanna / Hannah Isa Julia Maud Meike Noor, Noortje Renée Robin Saar Sanne Sara / Sarah Tara Tessa Vera, Veerle
Emma is mooi! Nikki vind ik niet zo mooi. Roos ook goede optie. Andere namen: (l)isa floor noor tess(a) hannah
ik vind Emma veel mooier dan Nikki! Emma past heel mooi! wat ik ook mooi vind: Nina Roos Anouk Imme Sara Mirthe
Nikki vind ik niet zo leuk. Emma vind ik mooier, maar niet top. Je zoontjes hebben alvast mooie namen Ik zou deze keer ook kiezen voor 1 lettergreep, maar wel een andere klinker dan -a of -u. Daan, Luuk en Fleur Daan, Luuk en Fien Daan, Luuk en Noor Daan, Luuk en Rein Daan, Luuk en Floor Daan, Luuk en Noor Daan, Luuk en Sien / Stien Daan, Luuk en Loes Daan, Luuk en Maud Daan, Luuk en Tess Daan, Luuk en Nel(l) Daan, Luuk en Britt Daan, Luuk en Griet Toch met -a/-u: Daan, Luuk en Suus Daan, Luuk en Kaat Daan, Luuk en Saar Twee lettergrepen: Daan, Luuk en Kato Daan, Luuk en Isa Daan, Luuk en Nina Daan, Luuk en Zoë Daan, Luuk en Mona Daan, Luuk en Mila Daan, Luuk en Oona ...
D.aan L.uuk & Emma idd erg leuk D.aan L.uuk & Sophie D.aan L.uuk & Isabel D.aan L.uuk & Eline D.aan L.uuk & Roos dit vind ik een perfecte combi!
Ik blijf zelf Emma toch het leukst vinden. Er staan wel leuke andere opties tussen. Gelukkig nog even bedenktijd.