Ik ben nu ruim 6 weken zwanger en ik raak nu al in paniek als ik me bedenk dat ik nog maar 7,5 maanden de tijd heb om een naam te kiezen Ik heb al zoveel uren gezocht, zo'n 90% van alle bestaande topics gelezen, 10.000 de inspiratienamen op zeevannamen langsgegaan, maar helemaal NIKS! Oh wat is dit moeilijk! Wensen: Kort maar krachtig 2 lettergrepen Niet eindigend op een ie-klank Geen namen met een DJ-klank (van Jayden zegmaar) We weten natuurlijk nog niet wat het wordt, maar mijn gevoel zegt een jongen. Jongens- en meisjesnamen zijn dus welkom!
Relax!!! Ieder kindje heeft uiteindelijk een naam!! Namen: Tomas Hugo Ludo Leon Lucas Casper Jesper Ian Liam Sara Esmee Luna Iris Isa Emma Anne Mara
Haha herkenbaar gevoel, dat dacht ik ook met 6 weken. Uiteindelijk ben ik er nu al een paar weken helemaal uit dus relax, het komt goed Hmm aangezien je al een hoop namen heb gezien laat ik de meest bekende maar weg, die zul je wel kennen. Kijken wat ik aan minder bekende namen kan vinden die aan je eisen voldoen. Iva Ilva Riva Liva Lova Ronja Jonna Lonne Lenna Linna Linne Esra Jula Juna Lune Mare Arwen Belle Cleo Chloë Darah Elle Ines Lilou Nilou Philou Malin Maren Marin Minte Ninte Jinte Lente Linte Milla Nova Sinne/Synne Veere Vita Tessel Vieve Ava Ellis Isra Lana Leine Nola Mia Rivka Nika Niké Yentl Ziva Lenja Madée Danée Estée Silje Sirle Mirre Mirle Svea Dewi Alec Diaz Ferre/Ferren Fender Jaïr Jaro Jorik Miron/Myron Mikai Nikai Noam Noan Ronan Rohan Ronin Runar Rune Silvan Ilan Ivan Enzo Borre
Hartstikke bedankt voor het meedenken! En slim dat er namen voorbij komen die niet zo vaak genoemd worden, dat verruimt mijn blik weer! Ook allemaal aan m'n man laten zien maar weer helaas.. Niks ik vind Borre wel geinig trouwens, maar mijn man weer niet
Ah joh, dat komt vast goed! Hier inmiddels 20 weken en dacht in het begin ook dat het nooit ging lukken. Maar we zijn er bijna uit, nog twee op het lijstje die we allebei prachtig vinden! Kun je anders per geslacht een paar namen noemen die je mooi vindt, maar het net niet zijn? Hebben we meer een richtlijn om mee te denken.
Sverre Jelte Jesse Jelle Melle Abe Abel Arwin Arvin Jelmer Esper Jitse Jurre Douwe Ewoud Hessel Lasse Hylke Isaac Hebe Jarno Jacco Jorrit Ceder Rinse Seppe Seger Tibbe Tieme Tiemen Tijmen Teije Sybren Siebe Fenne Bella Jelke Jeske Jeska Jiska Femme Enna Else Elsa Maite Minne Renske Minke Ymke/Imke
hahahaha jeetje nu al? Ik ben bijna 30 weken zwanger en wij hebben ook nog GEEN idee...dat is pas stressen Komt vast wel goed, ik heb er ook vertrouwen in dat we gewoon een naam gaan vinden, maar vind het wel jammer dat we nog niks hebben voor onze kleine man! Succes met de zoektocht...en geniet lekker van je zwangerschap! Ik weet niet of je wilt weten wat het wordt maar tot die tijd zou ik lekker relaxen
Mijn man en ik roepen gewoon zo nu en dan wat namen naar elkaar, wij moeten ook nog 2 namen bedenken, dat maakt het nog wat lastiger. Ik zou gewoon goed je oren en ogen openhouden en als je een mooie naam tegenkomt in je telefoon opslaan. Na een paar dagen/weken nog eens kijken of je het een mooie naam vind. Mijn man zegt altijd: neeeh, maar als ik dan twee weken later de naam nog eens noem is hij ineens veel minder negatief. Dus waarom Borre niet nog eens opereren over een week of 2 en kijken hoe hij dan reageert? Je hebt nog zoveel tijd!
Hahahaha ja, afgekeurde namen nog eens herhalen doe ik ook nog wel eens, maar nog geen succes. Ik blijf volhouden! Ik kijk overal uit naar namen, zelfs bij aftiteling van films blijf ik nog kijken of er wat tussen staat Ik zie mezelf er ook toe in staat om een dag in Ikea te zitten te te luisteren welke kinderen opgehaald moeten worden uit Smalland. Maar twee namen, dat is helemaal moeilijk!! Ontzettend bedankt iedereen die mee wil denken en moed inpraat Ik laat alles ook aan mijn man lezen. Edit: behalve de sneaky-herhaal berichtjes Is maar beter als ie daar niet van weet
Allemaal wat onbekendere namen: Thibo Fedde Lasse Falk Sten Ward Duco Duuk Ralf Scout Mels Fons Jaïr Jelke Jens Jent Nilo Kurt Joppe!! Vince Melle Linne Pelle Jerre Siem Siebe
Jullie zitten wel echt in de goede richting, leuk om te zien! Ik ga alle lijstjes morgen nog eens lezen en kijken wat er voor mij uitspringt
Nog een lijstje erbij Voor een jongen Abel Arnoud Arthur Arwin Casper / Kasper Daan Ebbe Ebel, Eben Emiel Esben, Espen Ewoud Ferre Fjaran Fjerre Flip Floris Goos, Gies Iben Ilan Ingmar Iwan, Ivan Jarne Jent, Jelt Jibbe Jilles Joas Joes Jonah, Jonas Jonathan Jorben Joren Jorian Jorik Joris Julan Julius Jurre Kjell Leander Lenn, Lennard Levijn Levin Lode, Lude Loet Loïc Lucan Luit / Luyt Lute, Luut Magnus Marnix Mas Maxim Melle Mels, Jels Menno Merijn Midas Noam Novan Okke Olaf Olivier Oscar / Oskar Quintijn Quirijn Rink / Rinck, Rienk Rinze, Renze Roan Robbe Roemer Rowin / Roïn Seb / Sepp Sef / Zef / Sev / Zev Seger Silas Silvan, Silvian Silvijn Sybren Teije / Tije / Thije Thom / Tom Tibbe Tiemen Tim Tobe, Tobin Tobias Torben Victor / Viktor Waldemar Wander Wilco # # # Voor een meisje Aline Annelie, Annelin Annemijn Anniek Anouk Babet Biene / Bine Bodine Cato / Kato / Cató / Kató / Cateau Charlot Dagmar Daniek Danthe Eefje, Eef Elianne, Eliane, Eliana Ellemijn Ellis Else / Elze Elske Eveline, Evelien Fem, Femke Fenne Fieke Fien, Fiene Fiep Flore Florine Hanne, Hanna / Hannah Hannelore Hazel Ichi / Ishi Ilvy Inci Indy / Indie Ise / Ize Isha / Icha / Ischa Isolde Iva, Ieve / Ive / Yve Jade Janne, Janna Janneke Jante / Janthe Jasmijn Jente / Jenthe Jeske, Jeska Jildou Jinne Jiske, Jiska Jonne Josje Jozefien Jula, Jule Julia, Juliët Kaat, Kaatje Karó / Caró / Karo / Caro / Careau Lana Lenne Liene, Lina Lilou Linde Liselot Liva, Lova Lore, Lora Lotta Lune Maartje Manou Mara, Mare, Maren Marlou Marre Maudi Menthe / Mente Merel Mette Mia Mika / Mica Mille, Milla Milou Minte / Minthe Mirle, Marle, Merle Mirre Nieke, Nika Ninthe Noor, Noortje Noralie Nore Nynke Philou Pien Rixt / Rikst, Rixte Robin, Robijn Robine Ronja Rosa, Roos Rozemarijn Sanna Sare, Saar Sascha / Sacha / Sasha Sien, Siene Suze Tamar Teske, Tesse, Tessel, Tess Veerle Vere, Veró Veronique / Veroniek Vianne Vie / Fie Vieve Vivian, Vivianne Wieke Yinthe / Jinte / Yinte / Jinthe
Wat voor soort namen vind je leuk. Welke vind je leuk maar zijn het niet helemaal? Elin Norah Liva Mila Sarah Janna Janne Fenna David Hugo Philip Milan Simon Tygo Silvan
Ik vind qua jongensnaam Gido heel erg leuk, maar mijn man is er niet weg van. Bij deze naam ben ik wel bang dat het vaak gespeld moet worden omdat Guido gangbaarder is. Ik was meteen weg van de meisjesnaam Lore, en dat ben ik nog steeds! Maar volgens mijn man is dat het geluid van een papagaai dus dat krijg ik er ook echt niet door Sep vind ik wel leuk, Seppe.. Ook wel, maar wat minder. Maar ik heb liever 2 lettergrepen omdat dat (vind ik) fijner roept. En dan hebben we nog de jongensnaam Udo, is Duits zag ik dus dan hoort het uitgesproken te worden als Oedoo en dat vind ik dan weer niet zo leuk, gewoon Udo vind ik nog wel leuk maar bekt toch ook weer niet lekker. Lena vind ik ook leuk maar elke keer als ik die naam hoor dan denk ik gek genoeg aan Tena Lady, een combi daarvan Namen eindigend op een "a" ben ik verder niet heel erg weg van, ik vind het snel zeurderig klinken dan
Lune vind ik ook wel leuk trouwens, die zag ik net in een lijst. Die heb ik al eerder voorgelegd maar dat is zo'n naam die ik heel nonchalant nog eens ga roepen
Het gaat goed komen! Wij hadden bij de tweede ook een hele lijst met namen. Uiteindelijk bleven er twee namen over en ik wilde de ene naam alle roepnaam en mijn man de andere.. Na de geboorte besloten dat het de roepnaam zou worden die ik had gekozen Dat paste beter bij ons zoontje. De eerste naam stond sowieso al vast
Misschien kun je de meisjesnaam langer maken? of wil je perse niet meer dan 2 lettergrepen? Lore --> Hannelore/Liselore Roze Marlou Marrit/Marit Julin Lian Nieke Voor jongens: - Gidon ipv Gido? - Jef - Jaron - Roald - Duco - Josse - Timon/Timo