Ik verveelde me de afgelopen dagen, kon ivm gewond been alleen maar zitten en niets doen. En heb dus maar een top 25 favoriete namen gemaakt, voor meisjesnamen en jongensnamen. Ben wel benieuwd naar de meningen. Zowel over de namen zelf als over het geheel. Wie zin heeft mag ook wel leuke combinaties samenstellen o.i.d., of weet ik het op wat voor ideeën je komt, wie weet levert het nog inspiratie voor de toekomst op ook. Roep maar wat je roepen wil en waar je zin in hebt. Bij de jongensnamen heb ik mijn nummer 1 weggelaten, die naam krijgt mijn zoontje en stel er komen allemaal negatieve reacties, ben ik bang dat mijn hormonen wellicht een loopje met me gaan nemen dus dat voorkom ik dan maar liever 1. Ivy 2. Emily 3. Sara 4. Linde 5. Eva 6. Roos 7. Lynn 8. Jenthe 9. Julia 10. Evy 11. Morgan 12. Luna 13. Linnéa 14. Amèl 15. Faye 16. Rosalynn 17. Rosy 18. Maren 19. Lotte 20. Bodil 21. Lieze 22. Jasmijn 23. Synne 24. Benthe 25. Anna 2. Birk 3. Myron 4. Ilan 5. Ronan 6. Ben 7. Raff 8. Raaf 9. Runar 10. Faolán 11. Kian 12. Ciarán 13. Brent 14. Roas 15. Marten 16. Kjell 17. Hassel 18. Thorsten 19. Aidan 20. Thijmen 21. Sverre 22. Jelte 23. Tycho 24. Zev 25. Tren
De meeste van je meiden namen vind ik erg leuk. Combies van Ivy-Rose en Evy-lynn lijkt me ook mooi. De jongensnamen zijn iets alternatiever voor mijn idee maar niet heel raar ofzo. Je nummer 1 heb je al vaker op het forum gezet volgens mij en dat is een naam die de een prachtig vind en de ander helemaal niks, wat maakt jou dat uit?! Mooi toch dat iedereen hierin een andere smaak heeft anders zou het wel saai zijn met allemaal dezelfde namen! Nog wat jongens namen: Cody Daaf Bryce Kobe Boid
Linde, Jasmijn en Anna vind ik prachtig. Ivy, Lynn, Morgan, Faye en Bodil vind ik verschrikkelijk en de rest zit er tussenin. Van je jongensnamen vind ik Brent en Marten wel leuk, de rest niet. Jouw nr 1 jongensnaam vind ik sowieso geen mensennaam, dus die vind ik ook echt niet leuk. Mijn eigen meisjeslijst lukt wel tot 25, maar een jongenslijst wordt zelfs met een top3 al lastig .
Sara, Roos en Jenthe (liever Jente) vindt ik het leukst. Bij de jongens zijn dit Thijmen, Sverre en Brent. Bij de meisjesnamen wel meer twijfel over welke ik het leukst vind dan bij de jongensnamen. De jongensnamen zijn niet echt mijn smaak. En van allebei een top 25.. Ik doe het je niet na, kom niet eens tot 10 haha
Ik kwam ook niet tot 10 Maar je moet wat als je al 6 dagen op rij moet zitten met je been in de lucht, dan lukt die top 25 op een gegeven moment wel, haha! Leuk om te lezen tot nu!
Nou daar komt ie! Jongenslijstje denk ik bij bijna elke naam: huh? Hoe? Wat? Slim dat je je jongensnaam weg hebt gelaten, om twijfel te voorkomen. Lekker je eigen keuze houden! 1. Ivy - leuk 2. Emily - mwa 3. Sara - mooi! Liever als Sarah 4. Linde - mwa 5. Eva - super! 6. Roos - wel leuk 7. Lynn - wat saai 8. Jenthe - prima, geen mening 9. Julia - heel mooi 10. Evy - evi vind ik leuk, maar zou het zelf niet kiezen 11. Morgan - ik ben niet zo van engels 12. Luna - mwa, niet genoeg 'naam' vind ik 13. Linnéa - nee, denk ik aan een boterkuipje. Al staat het wel mooi 14. Amèl - klinkt mooi, maar wel te apart 15. Faye - leuk, beter nog Fay 16. Rosalynn - prima, niet mijn smaak 17. Rosy - mwa, rosa vind ik beter 18. Maren - nope 19. Lotte - prima, niet mijn smaak 20. Bodil - is dat een meisjes naam? 21. Lieze - mwa oké, beter als lise 22. Jasmijn - mooi 23. Synne - hoe? 24. Benthe - prima, maar niet mijn smaak 25. Anna - mooi, al zou ik het niet kiezen als eerste naam. 2. Birk - Birkenstock? 3. Myron - nope 4. Ilan - nope 5. Ronan - oké 6. Ben - leuk! 7. Raff - nope, Ralf vind ik beter 8. Raaf - nope 9. Runar - nope 10. Faolán - nope 11. Kian - nope 12. Ciarán - nope 13. Brent - nee 14. Roas - nope, Roan vind ik wel leuk 15. Marten - nope 16. Kjell - nope 17. Hassel - nope 18. Thorsten - oké 19. Aidan - mooi 20. Thijmen - mooi 21. Sverre - niet mijn smaak 22. Jelte - niet mijn smaak 23. Tycho - leuk, tygo leuker 24. Zev - nope 25. Tren - nope
Alle meisjesnamen vind ik niks, maar van de jongensnamen vind ik het meeste wel leuk. Vind jou nummer 1 naam ook heel leuk, maar de zoon van goede vrienden heet zo, dan met -hart erachter.
je meisjesnamen vind ik wel leuk. de jongensnamen iets minder. onze dochter heet Emily en als onze zoon een meisje zou zijn geweest dan zou de naam Fay geweest zijn. dus die namen vind ik het leukst uit je rijtje.
Mooie lijst! Mijn vijf favorieten uit jouw lijst: 1. Ivy 2. Emily 5. Eva 12. Luna 15. Faye 4. Ilan 9. Runar 19. Aidan 21. Sverre 23. Tycho
Twee namen gevonden die ook op mijn lijstje stonden; Bodil en Zev... Verder vind ik je smaak leuk en iig niet saai 👍
Ik vind het heel uiteenlopend! Van de meisjes vind ik: Mooi Emily, Linde, Eva, Julia, Maren, Jasmijn, Anna Neutraal Ivy, Roos, Sara, Morgan, Faye, Lotte, Lieze Niet mooi Lynn, Jenthe, Luna, Linnéa, Amèl, Rosalynn, Rosy, Bodil, Synne, Benthe Van de jongens: Mooi Ben, Raaf, Marten Neutraal Birk, Raf (liever zonder dubbele f), Brent, Roas, Hassel, Thorsten, Aidan, Thijmen, Sverre Niet mooi Myron, Ilan, Ronan, Runar, Faolán, Kian, Ciarán, Kjell, Jelte, Tycho, Zev, Tren De mooiste combinaties met de naam van je zoontje: Meisje Maren Jongen Ben
Zo meid wat vervelend dat je geblesseerd bent, veel beterschap! Wat heb je een leuke namen op je lijst staan! Nou ik ga kijken of we er wat combinaties er uit kunnen krijgen voor de gein. 1. Ivy, Super leuke naam alleen vind ik hem denk ik net iets te populair worden op het moment. Ik hoorde niet te lang geleden de Iva variatie (Ij-va) op tv. Had ook wel wat volgens mij. Omdat de naam heel klassiek klinkt zou ik hem combineren met een hele moderne naam bijvoorbeeld Ivy Fayenne of juist heel Klassiek bijvoorbeeld Ivy Penrose.. Uhm... Ivy Penrose Christabelle heeft wel wat... Misschien is die ook wat tè? 2. Emily, Ik vond hem heel erg leuk maar vind het echt een jaren 90 naam net zoiets als Michelle, Patricia en Rachelle. Die zijn ook bijna allemaal tussen 1980 en 1990 geboren. Ik zou dan eerder de wat langere klassieke versie nemen van de naam Amelia / Emilia / Emiliana. Bijvoorbeel: Amelia Rose, Emilia Roos of Linde Emilia, Linde Emiliana(Lindo betekend mooi in het portugees... dus met die gedachten zeg maar). 3. Sara, Sara word je vanzelf wel op een bepaalde leeftijd. Daar hebben we niet nog eens die naam voor nodig.. Dubbel op. 4. Linde, Prachtige naam. Vraag me niet waarom maar wil hem perse combineren met een over de top namen bv: Linde Azalia Rose. Omdat de Linde een hele mooie boom soort is, maar heeft wat triest, De Azalia is een hebreeuwse naam wat weer heel vrolijk klinkt. En een super mooie betekenis heeft namelijk:gepaard bij jehovah. En Rose de bloem van de liefde!!! Die combinatie kan niet meer stuk... 5. Eva, Ik hier bij hetzelfde gevoel als bij Sara. Ik kwam op de Nameberry site Aveline/Avaline tegen. Luna Avaline heeft wel wat.. 6. Roos, Super leuke naam maar ik vind de Nederlandse versie niet echt bij je andere namen passen. Jenthe Roos ofzo. Roos is geweldig als tweede naam je kan hem echt achter elke naam plakken! Puck Roos. Een naam die Puck nog leuk kan maken is gewoon machtig . 7. Lynn, Leuk als tweede naam.. Julia Lynn, Evy Lynn... Saai als eerste naam denk ik? Of wou je hem echt als eerste naam gebruiken? Ik vind hem een beetje de 'plain Jane' onder de namen. 8. Jenthe, mooi maar je hebt veel mooiere namen in je lijst staan... 9. Julia, Hey deze roep ik volgens mij wel 1000x per dag! ulia Morgan, Julia Ivy, Julia Hollis... Super leuke naam! 10. Evy, Ik moet altijd aan de film v for vendetta denken bij deze naam. Super leuk maar vraag me af of hij nog leuk is wanneer je 40 bent? Ik zou bij deze naam echt de klassieke vorm Eve geven of een andere variatie zodat ze nog terug kan vallen op een volledige naam wanneer ze volwassen is. Evy groeit niet echt mee heel raar want bij Ivy heb ik er geen last van. Evy Morgan Lynn, Evaline Marie, Evelyn Grace.. 11. Morgan, Ik weet dat je richting de Ivy Morgan gaat bij deze Andere leuke opties; Morgan Avalon, Morgan Kate, Morgan Ophelia, Morgan Liviana Amèl. 12. Luna, Saaie naam maar wel mooi. Uhm; Luna Celeste, Luna Claire, Luna Roselle, Luna Faye, Luna Rosamund Hester, Luna Mae, Luna Grace. 13. Linnéa, Ik denk dat deze naam te moeilijk voor veel mensen is in de praktijk. Ik twijfel enorm over de uitspraak als ik hem zo snel even op lees. Mooie / leuke combies: Linnea Laurel, Linnea Lucille, Linnea Coralie, Linnea Iris. 14. Amèl, Super mooie naam! Ik zou hem op z'n frans schrijven aangezien je geen arabische kindjes gaat krijgen (Denk ik)? Amèlle past dan iets beter naar mijn gevoel. trouwens vind Amélie eigenlijk de mooiste variatie van die naam. Maar dat is een kwestie van smaak. Valt me echt op dat in Nederland men voornamelijk voor de korte nicknamen gaat... Why? Amelle Rosalynn, Josephine Amelle, Scarlett Amelie 15. Faye, Leuke naam! Dahlia Faye, Faye Rosalind, Faye Michelle (Ik vind Michelle echt afschuwelijk maar met Faye klinkt ie leuk)! Je kan zoveel mooie combinaties maken met deze naam. Bodil Rosalynn Fay? 16. Rosalynn, Ik vind hem super mooi maar volgens mij is dit de naam die je niet snel zou gebruiken omdat hij toch een beetje richting aso gaar in verhouding tot je andere namen. Lijkt me niks voor jou. Zelf vind ik de Rosemund of Roselind iets leuker met als koosnaam Roos of Rosy. Zelf had ik deze combinatie gemaakt Rosamund Hester Elizabeth (Rosie), Maar voor jou: Evie Rosalinde, Eva Rosamund, Rosaliene Jasmijn (Roos), Yvi Roisin. 17. Rosy, Super mooi... Maar nu wel genoeg 'Roos' namen gehad. Gewoon 1 kiezen! 18. Maren, Nee 19. Lotte, Nee 20. Bodil, Leuk! Moeilijk te combineren, Lotte Bodil, Rosalynn Bodil, Rosalind Bodil (Rosy/Rosie), Amèlle Faye Bodil of Bodille Rosalynn / Rosalinde. 21. Lieze, Nee, Lieze moets nodig piezen... Nope. 22. Jasmijn, Mooie naam en vind het een super mooie combinatie met Rosalinde. Rosalinde Jasmijn of Rosaliene Jasmijn? Ik zou hem geheel Hollands houden zowel de uitspraak als de schrijfwijze. 23. Synne, Nope! 24. Benthe, Nope. Dan vind ik Flynthe leuker voor nu. 25. Anna, Super saaie naam! Anna Roos, Anna Rosalie Fay, Annabella Linnéa, Annalynn Morgan, Lotte Anouk? Al met al super mooie en leuke namen! Voor mijn was Amèl de groote blije verrassing in de lijst (Had hem niet zien aankomen). En vond ik Evy / Ivy de leukste namen. Ben benieuwd of je de combies wat vond, sommige zijn iets at over de top...
Jongens namen vind ik lastig... 2. Birk, Leuk! Maar in combinatie met zijn 'grote broer' zou ik eerder voor Berk gaan. Beiden een natuur naam en klinkt net wat stoerder en vond hem net iet tè engels in combinatie met ''grote broer' Ciarán Berk.. 3. Myron, Voorkeur gaat naar Byron maar meer van wegen de poet Lord Byron. Birk Byron, Myron Silas, 4. Ilan, Leuk! Nog nooit eerder gehoord ga hem onthouden . Ilan Raaf? Ilan Brent? 5. Ronan, Nog z'n mooie naam. Ronan Kaan...? Ronan Brent? 6. Ben, Nope 7. Raff, Nope 8. Raaf, Leuk! Die had ik ook op mijn lijstje staan. Benjamin Raaf, Roas Raaf.. 9. Runar, Nope 10. Faolán, Ik struikel enorm over de uitspraak... 'Fa-o-lann'? Ik vind hem leuk! Maar zou in dit geval eerder voor Phallon / Fallon gaan omdat e uitspraak makkelijker is. Kidneren moet je echt tig keer roepen perdag. nou, ja die van mij in iedergeval wel. 11. Kian, Nope vind het zeurderig klinken. 12. Ciarán, Gaaf! Super mooi die naam en ook deze spelling is leuk! Ciarán Brent, Ciarán Ilan, Ciarán Roas. 13. Brent, Leuk! 14. Roas, Deze is mijn nummer 1 van je jongensnamen... Maar kan hem nergens op google vinden, wat is de achtergrond van deze naam als ik het vragen mag? In het Engels gaat ie helaas wel richting schaamnaam 'Ro 'Ass... Variatie van Roan ofzo? Roas Daan vond ik zelf wel heel mooi 15. Marten, Beetje te Harry Potter naam... 16. Kjell, Nope 17. Hassel, Zonde je hebt veel leukere namen op je lijst. 18. Thorsten, Beetje te scandinavisch... Tenzij je echt een wit blond kindje krijgt... 19. Aidan, Nope. 20. Thijmen, Nope 21. Sverre, Nope 22. Jelte, Nope 23. Tycho, Nope 24. Zev, Leuk! Maar je weet wel dat Zev in het Herbreeuws Wolf betekend? Zev Oliver, Zev Henry, Jordan Zev, 25. Tren, Nope.. Er zaten er paar hele leuke namen tussen!
Wow MommyInHeels, jij had tijd over Grappig, je komt met een hoop dingen waar ik zelf ook aan dacht maar ook met leuke verrassende nieuwe combinaties die ik zo op zou willen schrijven. En wat ik waarschijnlijk ook maar gaan doen, je weet maar nooit of er in de toekomst en tweede komt Amelia heb ik op het lijstje gehad. Maar ik kon er niet over uitkomen of ik dat op z'n Engels als Amielia wilde uitspreken of op z'n Nederlands als Ameelia. Ik dacht dan aan Amelia Ivy Rose met roepnaam Amèl maar dan slaat de Nederlandse uitspraak nergens op met vervolgens twee Engelse namen erachter. Kortom: ik kon er niks mee uiteindelijk. Voor Lynn heb ik inderdaad een zwak als tweede naam of als "combi", zoals bijvoorbeeld Rosalynn. Ipv Rosalynn had ik ook Rosemay ooit op het lijstje staan. Ik zocht een langere naam die bij roepnaam Rosy zou kunnen. Maar vond uiteindelijk Rosalynn mooier. Rosalinde vind ik zo gek... Ik ben gek op namen met Roos, vind ook Rosa erg mooi, en Linde is één van mijn topfavorieten, maar gecombineerd? Nee... Al moet ik zeggen dat je combinaties Evie Rosalinde en Rosalinde Jasmijn erg mooi zijn! Birk is Scandinavisch voor berk, dus wel een natuurnaam Ik vind Berk net even te veel de boom dus vandaar Birk. Past eigenlijk niet bij mijn achternaam maar wie weet... Faolán is ongeveer fweejlen met uitspraak. Zou hem vanwege de uitspraak inderdaad nooit echt kiezen. Maar ik vind hem wel mooi... Net als Zev betekent Faolán ook wolf. Roas vond ik ooit ergens als Friese naam. Geen idee meer waar, maar hij is altijd blijven plakken... Ik ga opschrijven: Iva, die kende ik al maar uitgesproken als Ieva en dat vond ik niet leuk. Net als Ivy uitgesproken dan wel! Denk alleen wel dat het een lastige uitspraak is in de praktijk. Maar wel de moeite waard om even op te schrijven. Evy Lynn Evy Morgan Lynn Luna Faye Luna Mae Linnéa Iris Ivy Roisin Annalynn Morgan (grote wauw-factor voor mij, maar bij een korte naam van broer wellicht veel te lang) Ciarán Brent Leuk, dankjewel