Onze twee oudste zoons hebben als tweede naam ieder een naam van een opa. Nu ben ik weer zwanger van een jongentje en wil graag de oma's allebei terug laten komen in de tweede naam, aangezien dit zeker de laatste is. Dat zou makkelijk zijn als het een meisje was: de oma's heten Marijke en Anneke --> Marianne, of Annemarie als tweede naam. Is hier iets mannelijks van te maken? We hebben nog geen idee voor een eerste naam trouwens maar dat wordt iig een korte Hollandse naam.
Hm zie nu dat ik uitgegaan ben van de namen voor een meisje... lastig zeg! Dan vind ik Mari toch wel een goede suggestie. Voor annette vind ik het moeilijk... gewoon An?
Ik vind marijn erg leuk! Goede tip. Was vl al aan het porren voor Merijn als eerste naam, maar hij hapt nog niet. Misschien als tweede naam wel. Anne wordt hem niet. Hier in Brabant zie ik dat iig nooit langskomen voor een jongen. Over de voornaam moeten we nog heeeel lang nadenken (na twee jongens toch moeilijker)
Marijn als 2e naam vind ik een goed idee. Duidelijke verwijzing naar Marijke, maar waar blijft Anneke? Anne Marijn vind ik zelf wat minder. Dan begin ik toch aan een meisje te denken als daar niet een echte jongensnaam voor staat.