Wat vinden jullie van de naam Kate? Ga je problemen krijgen met het feit dat het rijmt op reet, spleet, scheet, zweet, etc. Onze oudste heet Emma. Daar kan ik werkelijk geen rijmwoord op bedenken, laat staan een schunnige....
Ach ja, mijn oudste heet Mick. Dikke Mick, pik, stommerik, kan ik 9ok vanalles op bedenken. Dat heeft ons toen ook wel doen twijfelen, maar het was gewoon de leukste naam. En verzinnen ze niet een fijn scheldwoord dat rijmt op je naam, dan zijn er altijd wel andere redenen om iemand te pesten. Je haar of je kleren of je hobbies of het beroep van je vader of... Afijn. Je snapt me. Hartstikke leuke naam, volstrekt normaal, lekker doen!
Ik zou me er ook niet druk om maken. Als je kind gepest gaat worden, zoeken ze vaak wel naar iets anders dan de naam.
Ik heb een aparte naam die niet echt rijmt op iets voor de hand liggends maar toch werd ik veel gepest met o.a m'n naam. Net zoals Be Happy zegt: Als ze je willen pakken doen ze dat toch wel, of het nou met een naam of een andere manier is... Dus ik zou gewoon voor de naam gaan die jullie het mooist vinden.
Niet onaardig bedoeld hoor, maar ik kijk geregeld bij het namengedeelte en het is me opgevallen dat je wel erg veel topics hebt geopend! (natuurlijk hekemaal niet erg) Maar ik denk dat je gewoon je eigen gevoel moet volgen en je dochter de naam geven die jullie mooi vinden (en schijt hebben aan rijmwoorden, begin/eindletters en meningen) Heel veel succes en het gaat vast lukken om een prachtige naam voor het zusje van Emma te vinden!
kinderen zijn en blijven hard, is het niet de naam, pakken ze een kindje wel op iets anders. zeker als ze wat onzeker zijn. kies gewoon waar je gevoel ligt.
Dankje. Het is eigenlijk niet voor mijzelf dit keer. Ik ben 10 dgn geleden bevallen van onze jongste dochter Elin Sophia (ook een fijne rijmnaam maar dat terzijde...). Ik heb idd veel aan dit namentopic gehad. Mijn zusje is zwanger (eerste meisje) en heeft de naam Kate al jaren in haar hoofd, maar haar vriend vind het een prachtige naam maar laat hem varen omdat hij het te rijmend vind op die vieze woorden. Ik dacht , ik gooi hem er hier eens in. Maar goed, ik zal niet meer posten. Ook een beetje te druk voor nu..
Excuses! En uiteraard nog gefeliciteerd! Je dochter heeft een mooie naam gekregen! Bedoelde het niet rot hoor! Geniet van jullie dochter! (Hier een dochter van 4 weken oud!)
Ik zou me er niet door laten tegenhouden. Er zijn zoveel namen die ergens op rijmen. Ik vind het in ieder geval een leuke naam!
Ik vind Kate echt een super naam!! En wat hier ook al gezegd werd, als ze willen pesten zoeken ze vaak wel wat, of dat nou een naam is of wat anders. Ik zou als ik je zusje was er zeker voor gaan als ze hem ook al zo lang in haar hoofd heeft. Als wij een meid zouden krijgen stond deze naam ook hoog aan onze lijst.
Kate ontzettend leuke naam!! Ik zeg doen. Wij twijfelde ook over de naam( niet over het rijmen) We hebben er uiteindelijk Katie van gemaakt!!