Hoi, Een vriendin van mij heeft haar zoon vernoemd naar haar vader en schoonvader. Nu wil ze hetzelfde doen voor haar dochter. Maar het vernoemen naar haar schoonmoeder is erg lastig, ze heet namelijk Kunnie. Wat kun je hier van maken? Ze wilde graag mijn hulp, maar ik ben behoorlijk blanco, dus ik schakel graag een hulplijn in.
Ik zou die naam denk gewoon zo houden. Het is inderdaad heel moeilijk daar een ander soort naam van te maken. En anders misschien Quinty?
Cunera! Supermooie en zeldzame naam. Ik zou zelfs zweren dat de oorspronkelijke naam ervan afgeleid kan zijn. Of weet schoonmoeder misschien zelf waar de naam vanaf geleid is? Of is haar officiële naam misschien nog anders en is dit een afkorting? Heeft ze nog meer namen?
Je kan het eventueel ook als Kunera schrijven. Deze variant bestaat ook. Ik vind het minder mooi staan, maar het blijft wel dichter bij Kunnie.
Ik heb geen idee waar haar naam vandaan komt... Bedankt voor het meedenken, ik heb ze doorgestuurd! Ben benieuwd wat het gaat worden.