Hallo allemaal, Wij hebben 2 dochters met een echte meisjesnaam, denk aan type Lisa. Ik bedoel dus dat de namen van onze dochters niet aan jongens gegeven worden. Voor een eventueel 3de meisje staat de naam Charlie hoog op ons lijstje. Dat vinden we allebei een superleuke naam en die past ook perfect bij ons. Op zich kan Charlie ook perfect voor een meisje, maar als de 2 zusjes een echte meisjesnaam hebben, zouden jullie dan niet automatisch denken dat Charlie een jongen is als jullie de 3 namen samen horen of zien? Ze zou wel een 2de naam krijgen (hebben onze dochters ook) en dat zou dan wel een echte meisjesnaam zijn, maar die gebruiken we eigenlijk enkel op papier. Daarbij lees ik ook dat Charlie "man" betekent. Maar ik denk niet dat we ons daaraan zouden storen. Graag jullie mening! Dankje!!
Als ik aan een ''Charlie'' denk, denk ik eigenlijk automatisch aan een meisje. Ik zou zeggen, kan dus prima!
Ik vind Charlie een super leuke naam! Ik denk ook aan een meisje, en ik ken iemand en haar dochtertje heet ook Charlie.
Ik vind het heel leuk voor een meisje! Ik denk dat ik zelf wel bv Charlotte als officiele naam zou kiezen en dan Charlie als roepnaam.
Dankje! Ja, ik snap wat je zegt, alleen is Charlotte dan weer helemaal niet onze smaak. Ik vind Charlotte ook echt een totaal andere naam dan Charlie...
Leuke naam en ik denk ook aan een meisje! Dus wat mij betreft kan het prima, ondanks dat je andere dochters typische meisjesnamen hebben .
Ik denk bij Charlie aan een meisje. Als het voor jullie een naam is waar jullie echt achter staan zou ik er zeker voor gaan!
Leuk! Ik denk zelfs eigenlijk eerder aan een meisje dan aan een jongen bij deze naam . Misschien ook omdat het voor een jongen minder hip overkomt (voor mij dan) en voor een meisje juist superhip! Mij maakt het sowieso nooit uit of namen van broers/zussen wat anders van 'soort' zijn.
Ik zou dus wel een jongen verwachten, naast zussen Lisa en Eva. De combinatie vind ik helemaal niets, en bovendien vind ik Charlie een kinderachtige naam. Charlotte vind ik wel prachtig, jammer dat je dat geen optie vindt.
Ik vind charlotte een beetje tuttig eerlijk gezegd, Charlie klinkt veel stoerder en hipper. Ik zei het net ook al maar ik zeg het nog een keer, ik zou lekker voor Charlie gaan