Hallo allemaal, Op zoek naar inspiratie voor een mooie meisjesnaam! Het is (nog) niet zo ver, maar ik wil graag alvast ideeën opdoen omdat we het echt niet weten voor een meisjesnaam... We willen onze dochter vernoemen naar Evelina. We houden van Nederlandse/Germaanse/Friese namen, beetje tijdloos en liever niet uit de top 100. Hebreeuwse/Bijbelse namen passen niet bij onze Hollandse kinderen Kom maar op!
Misschien een beetje te buitenlands of te gek sommige namen. Maar hier kom ik op: Alina, Aline, Avelina, Elaine, Elena, Elina, Eline, Ella, Evani, Evanna, Evanne, Evanthe, Eve, Evelijn, Evelise, Ever, Evi, Felice, Feline, Ina, Lina, Nelina, Nila, Velina
Bedankt allemaal voor jullie ideeën! Eva vindt ik wel leuk, maar mijn man niet. Te Hebreeuws en het komt best veel voor in onze omgeving. Maar wie weet kan ik hem nog overtuigen Verder vindt ik leuk: Evelijn, Evelise (maar iets te geknutseld allebei zal ws de reactie van mn man zijn) Voor bij op het lijstje komen: Eliane, Elle, Felice Iemand nog een leuke combi voor bij Elle? Wij hebben een veelvoorkomende Nederlandse achternaam.
Leuk zeg dat Eliane en Elle erop staan! Bij Felice vind ik het zelf niet zo duidelijk dat dat van Evelina afgeleid moet zijn, maar wel een mooie naam verder. Combi's met Elle: Elle Sofie Elle Mae Elle May Elle Rose Elle Wenda Elle Fien Elle Mieke Elle Nore Elle Lina wilde ik nog typen, maar vind dat een beetje een tongbreker met die hoeveelheid l'en.. Edit: ohh best jammer, want valt me nu pas op dat de vernoemingsnaam Evelina is en niet Eveline zoals ik dacht. Was zonder de vernoemingsnaam in mn hoofd te hebben op Lina gekomen!
Ja, je zit op het goede spoor Bij de combinaties wel te Engels.. We zouden ook nog Steffanie erbij kunnen gebruiken bij het vernoemen, dus als je dan nog op andere mooi namen komt! Ik vindt het idd wel leuk als de klank erin terugkomt.
Dank je wel voor het meedenken, hiervan vindt ik Elianne nog het leukst maar Eliane heeft dan mijn voorkeur.
Mm, teveel een woord. Moeilijk ben ik hè... Maar ik hoor mezelf gewoon niet zeggen; 'Lieve Lieve'' Vieve zou ik wel leuk vinden zit ik nu opeens te denken. Dank je voor de inspiratie !
Steffie Senna Sanna Sanne Sannie Sefanja Safira / Saffira / Saffire Sifra Sira Sita Sien Stien Sofia Sofie Stella Fien Fiene Fi Fiona Fayèn / Fajenne (zou ik persoonlijk alleen qua betekenis (en populariteit) niet doen :rolleyes ) Fiet Iet Anne Annie Ati / Atie