Mijn eerste berichtje op dit forum en gelijk een hulpvraag. Wij hebben al een zoon en een dochter en krijgen er nu een klein mannetje bij. Grote blij! Maar nu...de naam... Ik ben al sinds het begin van de zwangerschap aan het zoeken, maar heb tot nog toe geen naam gevonden die ik echt leuk vind, of mijn man keurt ze af. Wensen/eisen: - geen engels klinkende namen (denk aan: Jason, Jayden etc.) - geen echte Hollandse namen (denk aan: Guus, Daan, Teun etc.) - geen top-tig naam - geen dingen-die-naam-worden (denk aan: River, Beer etc.) - geen spelling waarvan onduidelijk is hoe de naam moet worden uitgesproken We zoeken een originele naam, die je uitspreekt zoals je 'm schrijft. Namen die ik leuk vind, maar het (net) niet zijn, of die mijn man afkeurt: - Misha - Ingmar - Timar - Rune Wie o wie heeft goede, originele ideeën. Mijn dank is bij voorbaat groot voor alle aangedragen suggesties!
Sommige namen zijn wel oerhollands, maar hoor je niet vaak zoals Siem, Daan, Mees etc. Roby Matthias Fedor Armand (de -nd spreek je eigenlijk niet uit (tongklank) -> ar-mà(nd)) Jitse Ido (ie-do) Jelte Wessel Anjo Ilja Sten Ricardo Winston Dies Marius Lennart Simon Paulus / Paul David Victor
Abel, Alex, Aris, Axel, Azar, Bjarne, Boaz, Boris, Daniël, David, Dex, Elias, Espen, Fedde, Felix, Fender, Ferre, Gabriël, Gideon, Hidde, Ivar, Ivo, Jaron, Jelmer, Jens, Joas, Jonas, Jort, Lasse, Lester, Lutein, Manuel, Marius, Marnix, Mats, Maxim, Melle, Milo, Moos, Morris, Nico, Odin, Olaf, Ole, Oscar, Otis, Pepijn, Quirijn, Ravi, Rens, Revi, Rivas, Roan, Romijn, Sebas, Seppe, Silas, Simon, Sion, Stian, Sverre, Thian, Tobian, Tobias, Wessel, Willem, Yanick
Dank voor alle ideeën tot nu toe. Namen die in ieder geval op het lijstje erbij gaan: Nikas Felix Namen die ik ook leuk vind maar om verschillende redenen afvallen: Tobin Silas Fender Fedor Sverre
Ffion , gefelciteerd! Wij krijgen ook een jongetje en de naam bedenken vind ik o zo moeilijk. Aan mij heb je weinig, maar ik kijk met je mee. Hoe heten je andere kids als ik mag vragen? Ben wel nieuwsgierig. Je mag het me ook sturen in een PB als je dst uiteraard wil.
Felix is inmiddels door mijn man afgekeurd. Nilas/Nikas is een mwah. We vinden wel allebei Linus leuk, dus die is erbij gekomen op het lijstje. Ik merk dat ik me vooral aangetrokken voel tot Noorse/Scandinavische namen, waarbij Ingmar, Elvin en Vidar door mijn man al zijn weggestemd (ja, hij is nogal kritisch, maar zelf met namen komen...ho maar ).
Finn en Sverre zijn twee jongens uit mijn omgeving waarvan de moeder zegt dat ze Zweeds zijn. Edit: de namen niet de jongens
Wel aardig, ik vind het wat hoogdravend nu Odin ook een god is. Bovendien vallen alle namen eindigend op -in af omdat 1 van onze kinderen al een naam eindigend op -in heeft.
Nordin valt af ivm de -in op het eind (zie mijn uitleg hierboven). Lasse vind ik leuk! Toevallig net voor ik dit las op het lijstje gezet. Ik meen me alleen te herinneren dat mijn man ook deze naam ooit eens afkeurde omdat Lasse zo makkelijk rijmt op plasse(n) .
Finn vind ik véél te populair en valt om die reden dus af. Sverre vind ik zelf erg leuk, maar -surprise!- afgekeurd door mijn man...