Ik heb Nine gestemd maar ik vind Nina mooier. Ik heb niks met de eh-klank aan het eind. Nora(h) ipv van Noor vind ik ook mooier. Of Lis met een z. De rest vind ik niks. Lot vind ik hard, Kiki kinderlijk en Luus gewoon lelijk. Sorry, aan mij heb je niet veel.
Nine, zo heette onze eerste kat...ik zei afgelopen week nog dat het jammer is dat we die naam niet meer aan een dochter kunnen geven.
Ik heb nu Kiki gestemd, maar bij andere schrijfwijze zou ik een van onderstaande namen kiezen: Lis - Liz Nine - Niene
Grappig, wij houden dus niet van A klanken op het eind. Dus geen NinA, NorA, etceterA Lis met een Z wordt het sowieso niet. Schrijf de naam zoals je m uitspreek. Je hoort een S, dus je schrijft een S. Onze mening.
Precies, ieder zijn smaak. Maar als er Liz staat zeg je dan toch Lis? Bij mij hoor je dan toch een z. Niet echt een benadrukte z maar meer een zachte s. Je hoort het verschil wel, net als bij Boaz. Maar als jullie de uitspraak Lis willen moet je die schrijfwijze kiezen.
Ik ben het hier wel mee eens, maar merk ook dat ik toch vaker neig naar de spelling die over het algemeen gekozen wordt. Juist om verwarring te voorkomen. B.v. de naam Lynn. Mijn man vond die naam leuk, maar wilde Lin (want zo zeg je het dus lekker makkelijk), maar als je gaat googlen dan is de "normale" schrijfwijze Lynn. Dus de meeste zullen het zo spellen. Zelfde bijvoorbeeld voor Senn, je zou best ook Sen kunnen schrijven, maar dan bestaat de kans dat de naam vaak verkeerd wordt geschreven omdat we uitgaan van wat "normaal" is. Ik denk dus dat ze vaker zal moeten zeggen Lis met een S (ondanks dat het voor jullie duidelijk is) dan, Liz.......... Snap je? Maaaaar, het is jullie kindje dus je moet vooral kiezen wat voor jullie goed voelt
Ik zou van alle namen 2 lettergrepen maken. Dan vind ik ze veel mooier. Dus Lise of Lize / anders Liv van Olivia Norah Nina Etc etc