Voorlopig mijn laatste namentopic. De meisjesnaam gaat tussen twee namen: Vesper en Lila. Welke naam vinden jullie het leukst (en waarom) ?
Exact mijn gedachte! Vind Vesper wel iets geschikter voor een jongen, maar voor een meid ook prima te doen.
Vesper is al jaren een van mijn favorieten, dus ik stem Vesper. Lila vind ik echt zo'n naam die ik superleuk vind voor het kind van een ander, maar niet voor mezelf. Maar wel mooi dus!
Als je op SVB Kindernamenbank googelt dan zie je dat Vesper vorig jaar 77 keer aan een meisje is gegeven... ik denk dat je t binnenkort vaker tegen gaat komen als meisjesnaam dan als jongensnaam (in NL).
Wauw beide echt mooie namen! Mijn man keurde Lila helaas af. Maar Vesper had het ook echt kunnen worden als we nu een Meisje kregen. Stond vrijwel bovenaan ook. Ik kan niet kiezen. Toch voor Lila dan Behalve een kleur is het ook een naam hoor. Ik dacht een joodse naam.
Vesper!! Super leuk! Lila is mijn smaak niet, heb meteen de associatie met de kleur lila. Misschien Nila, Nola, Liene, Lina
Dank! Andere namen zijn geen optie meer, ben allang blij dat we het tot twee namen hebben kunnen brengen.
Lila, ik vind Vesper te unisex/jongensachtig door -per. Denk dan aan de jongensnamen Jesper, Jasper en Casper.
Vesper. Ik vind het twee totaal verschillende namen. Vesper vind ik een stoere naam, Lila heel zoet en liefjes. Het is dan maar net wat je wil.