Als sjolie/zjolie uiteraard, aangezien het een franse naam is. Maar dat ben ik. Inmiddels weet ik van andere topics hier op zp dat er ook véél mensen zijn die djoo-lie of joo-lie zullen zeggen.
Ja dat is ook het gene wat mij tegen spreekt aan de naam.. Dat mensen met DJ gaan uitspreken en dat vind ik echt niet mooi
Het is niet echt een Franse naam, het is een Frans woord. In Frankrijk zal je het niet gauw horen als naam. Ik zou het zelf uitspreken op zijn Frans, maar ik blijf het een beetje een gekke naam vinden omdat ik het meer als een woord zie dan als een naam.. Ik vind Julie persoonlijk een stuk mooier, of Joline (op zijn Frans uitgesproken). Maar dat is natuurlijk helemaal persoonlijk
Ik zou ook bij je eerste keus Jolie (uitgesproken als sjolie/zjolie) blijven. Past mooi bij de naam van grote zus!
Dat het een frans woord is wil nog niet zeggen dat het geen franse naam kan zijn toch? Zo zijn Vos, Vlinder, Bloem etc. ook allemaal nederlandse woorden die tevens als naam gegeven worden. In Frankrijk is het inderdaad een zeldzame naam.
Is.abeau en... Aimée Aurélie Zélie Philine Philou Milou Beaudine Quirine Celeste Cecile Celia Delia Sera Madeleine Claudette Isaure Dauphine Delphine Ghislaine Céline/Celine Romée Madée