Rijmgevoelige naam

Discussie in 'Babynamen' gestart door Ila, 4 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Mijn man en ik waren al vrij snel uit over de naam van onze dochter: Kate. Voor ons is dit echt wel de nummer 1 naam, maar het enige waar we toch een beetje over twijfelen is dat het wat makkelijk is om te rijmen hierop (scheet, zweet, ...). Nou weet ik dat kinderen vrij origineel zijn en overal wel wat op kunnen verzinnen om te rijmen en anders wel iets anders vinden om mee te plagen, zoals haarkleur of een bril, maar ik vraag me toch af of we hier wel verstandig aan doen? Er zijn wel andere namen die we ook mooi vinden, maar deze steekt er toch met kop en schouders boven uit en ik ben bang dat als we een andere naam kiezen ik hier toch spijt van zal gaan krijgen. Wat vinden jullie? Hiervoor kiezen omdat we deze het mooist vinden, of liever toch een naam die het rijmen iets moeilijker maakt?

2. Janiz

Janiz Actief lid

5 mei 2011
    462
    278
    63
    Wat dacht je van
    Lex - seks
    Bas - plas
    Tom - dom/stom
    Ties - pies
    Rick - pik
    Esmee - wc
    Etc etc etc

Er zijn zoveel (korte) namen waar niet zulke prettige dingen op rijmen en die worden toch vaak gegeven. Dat zegt genoeg denk ik.
    Ik zou me er niet druk om maken.

3. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Dit dus. Gewoon doen! Kate is leuk! Ik vind de naam Joep heel leuk, joep-poep. Het weerhoudt me niet!

Tuttebelleke vindt dit leuk.
  4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Kate, superleuk! Zou me echt niet laten tegenhouden door rijmnamen. Is het niet een naam, verzinnen kinderen wel wat anders om te pesten.

5. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Eens met bovenstaande. Zo is er altijd wel wat om het niet te doen - en een naamloos kind is ook zo raar.
    Kate is mooi!

hummeltje5 vindt dit leuk.
  6. Kameleonn

Kameleonn Actief lid

14 jul 2018
    306
    297
    63
    Als het echt dé naam is zou ik me niet laten tegenhouden door rijmwoorden. Leuke naam!

7. Liselou

Liselou Bekend lid

1 jan 2019
    898
    1.131
    93
    Gewoon doen!

8. Silke27

Silke27 Lid

4 jun 2019
    42
    23
    8
    Vrouw
    Oooooh Kate is zo leuk!! Op elke naam valt wel iets te rijmen, geloof me, kinderen bedenken wel wat.. Gewoon goed leren terug-rijmen. Kate is echt te leuk om niet te kiezen.

9. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Mijn broertje heet zachary en dat wisten ze te rijmen met salami :rolleyes:
    Ik zou me er dus niets van aantrekken. Als Kate de naam is voor jullie, gewoon doen!

hummeltje5 vindt dit leuk.
  10. Cil88

Cil88 Niet meer actief

Kate vind ik ook prachtig, ondanks dat ik 3 jaar geleden bij het naam uitzoeken van onze huidige dochter nog keihard bouwkeet riep. Nu staat hij in mijn top 3 voor het kindje in mijn buik.

Dotjes vindt dit leuk.
  11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier ook een rijmgevoelige naam, zie banner. Maar tot nu toe geen problemen.

12. CindyNami

CindyNami Lid

2 jun 2019
    25
    15
    3
    Vrouw
    Geen zorgen; gewoon doen

13. Neilia

Neilia Niet meer actief

Kate heel gaaf!
    En ze verzinnen overal wel wat op.
    Pas geleden zei een volwassene tegen mijn dochter enileC Terpetine...
    Echt serieus wtf :rolleyes:

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    kinderen zijn heel creatief wat betreft rijmen betreft en het zal heus een keer gebeuren, maar als het je naam niet is is het wel je kleur haar (ik heb rood haar en je wilt niet weten welke dingen ik al te horen heb gekregen), je bril (ja jippie die had ik ook en dan ook nog 1 met de welbesproken jampot glazen), je kleding of wat dan ook.

15. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Hier vinden ze het grappig om tegen 1 van mijn dochters Roos Pindakaas te zeggen. Het rijmt totaal niet maar omdat ze er eerst boos op reageerde is het schijbaar toch leuk.heb dr maar geleerd het te negeren.toen was de lol er snel vanaf. Als ze willen plagen of pesten vinden ze altijd wel iets.

16. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    De naam van mijn dochter rijmt op pis, het heeft me nooit weerhouden om die naam te geven. Als kinderen willen pesten, vinden ze -helaas- toch wel iets waarmee dat kan.

17. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Gewoon doen ja!! Kinderen verzinnen altijd wel iets om te pesten, als ze willen pesten!

Maar toch dacht ik er ook over na hoor. Onze zoon heet Nuri (uitspraak Noerie) rijmt op: je moeder is een sloerie. Was echt mijn enige twijfelpuntje, maar zo is er altijd iets!

Salentein en Dotjes vinden dit leuk.
  18. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik ben de trotse bezitter van een rijmnaam. Mijn naam rijmt op trut, k*'t, prut, slut etc.

Ik leef nog :thumup:

Dus dan zal Kate zich vast ook staande houden. Leuke naam, en weet je... Als kinderen willen plagen zoeken ze wel wat. Of rijmwoorden op je naam, of ze vinden je schoenen niet mooi, of je moeder niet aardig.

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ach ja, ik ken een meisje dat Loes heet en kennissen van ons riepen meteen;’Oooh zo nóem je je kind toch niet?! Wat zal zij gepest gaan worden!’ Ik begreep het oprecht niet... ze bedoelden dat het rijmt op ‘poes’...
    Als kinderen willen pesten, vinden ze altijd wel iets dat rijmt, of iets dat niet rijmt maar ze ‘grappig’ vinden. Mijn naam is totaal niet te rijmen, maar ik had al jong een bril en daar maakten ze een ‘bijnaam’ mee... Een vriendin had ook geen rijmnaam, haar naam eindigde op -ia, ze was wat stevig en dat werd dus ‘Dikkia’...

Ik vind Kate super leuk!

20. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Wat een leuke reacties allemaal! Dankjulliewel! Voor mij hierdoor geen twijfel meer en vind ik dat we inderdaad lekker voor deze naam moeten gaan. Hopelijk neemt het bij mijn man ook de twijfels weg als ik hem dit laat lezen :D!

Deel Deze Pagina