Lastig! Ik vind Lou echt een hypenaam. Noor meer een afkorting (Nora/Nore veeeel leuker!) maar wel beter dan Lou
Ik heb gekozen voor Noor. Vind Lou ook leuk, maar enkel als afkorting (koosnaam). Dus bv Milou en je zegt vaak Loe(tje).
Lou is zo ontzettend ‘hip’, ik zou daar niet voor kiezen. Noor mwah, vooral omdat het voor mij beide een verkorting lijkt. Ik zou eerder gaan voor: -Milou/Philou/Malou (roepnaam Lou) - Nora/Nore (roepnaam Noor) en dan zou ik wel gaan voor de namen die afkorten als Lou. Nu gestemd voor Noor.
Noor vind ik wel oké, Lou echt fantastisch, stond bovenaan mijn lijstje maar helaas helemaal niet op die van mijn man .
Houden jullie er rekening mee bij kiezen van een naam of rijmt op een vervelend woord? Vooral bij de naam Noor..
Nou nee. Ik bedoel: een kind kan praktisch altíjd wel wat bedenken als hij/zij echt zou willen pesten. En pesten ze je niet omdat je naam toevallig rijmt op iets ‘grappigs wat niet grappig is’, dan pesten ze je wel om je grote neus of stomme broek oid. Of ze doen gewoon allebei/ allemaal. Dus zou daar niet zo gauw wakker van liggen.
Waar rijmt Noor dan op qua vervelende woorden? Ik kom niet verder dan domoor. Vind ik geen reden om de naam af te wijzen.
Ja als iemand wil pesten is er altijd wel wat te verzinnen inderdaad. Maar Noor vind ik niet een naam die gevoelig is voor pesterijen.