Meisjesnamen die dezelfde sfeer hebben als Lune. Je mag ook creatief zijn met deze naam en er iets van maken haha. Lune lijkt te veel op de naam van onze middelste, maar mijn man en ik zijn gewoon gek op dit soort namen. Aurora vinden we ook mooi! Twijfelen nog of de naam bij ons past. Beetje dromerige, natuur achtige naam lijkt ons mooi mochten we nog een dochter krijgen. Aelin ook, maar is het net niet. Ben gewoon even benieuwd of iemand iets opnoemt wat ik nog niet eerder gevonden heb dan gaat het op het lijstje!
Rune! Dune Mare Jade Menthe Marenthe Mirthe Jinthe Lenthe Merle Sonne Aster Amber Lilith Rhodé Brecht Clemtine Eden Violet Kaliska Ivy Ilvy Ilva Zinzi Solange Vesper Dahlia Thalia Stella Nova Gaia Yela Riva Hazel Lucille Lotus Suri River Willow Maedow Ruby Sidra/ Sidrah Fleuri Florence Phlox Juniper Lorelei Yuki Mirrin Hier moet genoeg voor je tussen zitten schat ik zo in! Zijn allen namen uit de natuur. PS: Aurora is prachtig!
Aurora heel mooi. Berber Rubriek Gaia Hazel Ivy Flore Flora Lucy RosaDsisy Lotus Dahlia Vesper Cerise Coral Serene Zonne Linde Ayla Massa Briony Blossom Savanne Lente Bloemenkrans Eldorado Capelle Sterre Amarant. Bojoura Lyla Nieve Solane Venne Mirte Alizee Avalon Brinwen Freya
Aurora heel mooi. Daisy Zonne Linde Nieve Avalon Alizee Amarant Cerise Flore Flora Berber Sterre Lotus Filiz Camille Solane Hazel Lente Freya Elora Brinwen Bojoura Blossom Savanne Venne Ivy Gaia Clove Lucie Vesper Briony Hinde Ayla Maysa Marigold Aspen Mirre
Fiore Neva Ceres Linnea Denne Nimue Sunniva Anemoon Lilian / Lilia Artemis Madelief Océane Minthe Aviva Mirle Lilja Lelia / Lelie Sedna Ianthe Phyllis Kamille Marinthe Rozemijn Eleanor / Elanor Leonore / Leonor Lenna Perla Sinne Terra Merla Indra Hebe Eira Zea
Staan mooie dingen bij! Lotus is ook lief Ook zeker namen die hier al eens voorbij zijn gekomen. Bijvoorbeeld: Yuki lijkt ook teveel op naam van de middelste, maar vind ik ook geweldig. Rune noemde ik ook, maar vind m’n man dan weer niets . Freya stond op het lijstje, maar onlangs geschrapt haha. Zal mijn man eens laten kijken naar de genoemde namen benieuwd waar hij naar neigt. Keep ‘em coming.
Lily Suvi Lera Holly Olive Merel Heide Roisin Nieves Phaedra Rezi / Resi Delphine Leonce Vlinder Muriel Neroli Limei Mavie Rosie Raiza Livia Zala Ruza Lone Iole
Lovis Loris Lorin Lore Lumen Luana Luce Lova Loa Lana Aiva Enya Suze Idun Ive Eris Erin / Aerin / Eirin Edin Laia Nava Nille Jilde Diede Venla Linne Merin Mirne Nimre Moïse Arwen De meeste namen uit dit rijtje zijn niet natuur gerelateerd, maar misschien staat er wel iets tussen dat jullie qua sfeer / klank aanspreekt.
@bubblybaby moest ineens nog aan Lumi denken! Of lijkt die ook teveel op de naam van je andere kindje?
Off-topic, maar dat doet me denken aan het volgende: wij kennen meerdere gezinnen met zo’n veelvoorkomende achternaam als De Vries. Op een gegeven moment werd er bij 1 van die gezinnen een kindje geboren met een niet zo heel vaak gegeven voornaam zoals Bloemenkrans zeg maar Onder het mom van: we hebben al zo’n veel voorkomende achternaam, dus laten we ons kind een iets uniekere naam geven. Wat denk je? Paar jaar later wordt er nog een kind in één van de andere De Vries families geboren (deze families zijn onderling geen familie van elkaar, noch hebben op andere fronten enige vorm van contact met elkaar)…; ook dáár hebben ze de uniekere naam “Bloemenkrans” gegeven (met precies dezelfde achterliggende gedachte)
Loua Lovi Lova Love (uitspraak loo-vuh maar dat zal geheid vaak misgaan) Elvi Lindy Ilva Ilvy Vieve Neve (uitspraak niev met een langgerekte ie-klank) Suze Philou Lilou Oda Nimué Leva Liva Lieve Neva