Hallo, ik wil mijn dochtertje vernoemen naar mijn oma die heel erg speciaal voor me was en vorig jaar is overleden. Zij heette Cornelia. Nu vind ik Emma-Cornelie een mooie naam en vraag me af wat jullie er van vinden.. Of Cornelisa?
Emma Cornelie als Roepnaam? Die ga je nooit zo noemen dus.. Da zijn echt 2 namen. Als doopnaam is het wel mooi. Anders als roepnaam: Cornelia Cornelie ( e kort houden) Coralien Carolien Lian Lianne
Nee, dat vind ik helemaal raar en lastig. Waarom doe je niet gewoon Charlotte Cornelia, roepnaam Charlotte?
mmm neen das te lang vind ik! Kzou iets zoeken waar de letters ook inzitten zoals: -Caro -Kato -Coralie -Caroline
conny? die andere namen vind ik echt een beetje raar, sorry conny omdat mijn moeder zo heet en die als doopnamen cornelia anna pertonella heeft
Waarom doe je niet als roepnaam gewoon Emma? Emma Cornelie (ik spreek het trouwens uit als kornelie en niet als korneelie) - roepnaam Emma.
Wat vind je evt. van Amelie/Amelia? Dan heb je de klank van Cornelia. Of gewoon Nelia? of Jamelia/Janelia?
Wij waren zelf helemaal weg van de naam.. Gaan nu erg twijfelen.. Al die tijd zeiden we dat dit hem ging worden..
Ik zou zelf dan kiezen voor Charlotte Emma Cornelie Ik heb zelf m'n roepnaam niet bij m'n officiele namen zitten en op officiele gelegenheden etc heet ik dus 'Maria' *** **** - in plaats van de naam waaronder iedereen mij kent. 3 namen, maar zonder m'n voornaam.
Dat is waar.. Lisa vinden we ook heel mooi.! Lisa-Cornelie en dan Lisa als roepnaam.. Daar zitten ook de letters van Cornelia in.
Als jullie het samen er overeens zijn, laat je dan niet ompraten door ons he!! Veel mensen snappen niet echt hoe een doopnaam in elkaar steekt.. De roepnaam hoef niet in de doopnaam te zitten maar er van afleiden. Bijv Elizabeth (doopnaam) Lize (Roepnaam) Wel raar is bijv: Hendrik ( doopnaam ) Piet ( Roepnaam) Ik vind Charlotte trouwens ook heel mooi.
Haha dat is wel beetje lastig als niemand hem mooi vind..! Haha Al die tijd hadden we deze in ons hoofd maar nu twijfelen we heel erg of het wel de goeie keus is.. Lize is ook leuk.. Volgens mij moeten we nog maar is kijken wat we nu gaan doen.. Mijn vriend vind Emma-Cornelie nog steeds het mooist.
vind emma heel mooi, zo heet mijn dochtertje ook hihi Cornelia is wat minder vind ik persoonlijk maar je zou er ook Emma-Lin van kunnen maken, dan kan de doopnaam gewoon Cornelia blijven.. je gaat toch gauw afkorten met zon lange naam en tis zonde als je je dochter straks bijv altijd em/emma zou noemen..
Maar wil je nu Emma Cornelie als 1 naam doen? Als roepnaam dus? Ik denk dat dat echt te lang is, punt is dat mensen toch Emma gaan zeggen dan. Je kunt wel gewoon Emma Cornelie doen en als roepnaam Emma.