We hebben wellicht een voorkeur voor een meisjesnaam maar twijfelen over de schrijfwijze en daarbij uitspraak. Het gaat om de naam LOÏSE LOUISE Welke vinden jullie t mooist en hoe zou je t uitspreken?
Loïse: Loo-i-se Louise: Loe-ie-se Ik vind Louise mooier. Loïse vind ik niet lekker uitspreken en een beetje geknutseld overkomen.
Ik ken een Louise. De één is meer geneigd haar naam uit te spreken met een oe-klank en de ander weer met een oo-klank. Dus zo gaat dat in de praktijk ook vast. Maar los daarvan zou ik persoonlijk voor Louise gaan. Een mooie, klassieke naam en bij Loïse heb ik eerder het gevoel alsof er iets niet goed staat geschreven... Oja koosnaampje voor die Louise die ik ken is Wies.
Voor mij is het zo: Loïse = loo-IISE / loo-WIISE Louise = loe-IISE / loe-WIISE Lo = lo en lou = loe voor mij, en ik spreek het uit met een soort langgerekte i dus, haha. En er zit ook wel een soort w in. Ik vind Loïse verreweg het mooist staan en klinken
Loïse spreek ik uit als : Loo-iese Louise spreek ik uit als : Loewiese Loïse vind ik een beetje vreemd er uit zien, net of je per ongeluk een E achter de naam Loïs hebt gezet
Loïse vind ik raar staan en zou ik ook niet direct weten hoe ik het uit zou moeten spreken; Loo-isse neig ik naar, Loïs+e. Mijn tweede naam is Louise en ik spreek het zelf uit als Lowieze eigenlijk.
Louise (oe) prachtig klassiek, Loïs (met de o en zonder e...) stoere krachtige naam. Succes met het maken van jullie keuze!
Ik zou bij Loïse neigen naar Loïs-uh. Louise vind ik mooier. Dat zou ik als 'loe-wie-suh' uitspreken.
ik zou het beiden uitspreken als Lowieze. Maar bij Loïse nog even twijfelen of het geen Looize moet zijn.
Louise. De gewone schrijfwijze. Lo-iese. Lou- iese Bij Loïse. Krijg je verwarring denk ik. Omdat ik Loïs uitspreekt als Lo- is. Dus wordt 't dan Lo- isse.