spuuglelijk onze naam :(

Discussie in 'Babynamen' gestart door MSL12, 26 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Afgelopen weekend was ik met schoonmoeder wezen winkelen en ook wezen lunchen. Ze vroeg of het een beetje wilde lukken met namen bedenken. Ik zei dat de meisjes naam wel al vast ligt maar de jongens naam nog twijfelden maar waarschijnlijk wel neigde naar een naam.

Ze vroeg nog even door of het een Nederlandse naam was omdat ze dat het mooiste leek naast Eline. Toen ik daarop ja zei zei gaf ze nog aan hopelijk een leuke naam want namen die ik bijvoorbeeld spuuglelijk vind is en toen noemde ze een rijtje met namen op waaronder onze voorkeursnaam op dit moment Lucas (andere naam die we in gedachten hebben is Milan maar ook daar hebben we nog zelf wat twijfels over)

Maar ja het wil ook niks zeggen dat ze die naam wel mooi vind. Ik kon natuurlijk niks laten merken en later thuis was ik heel verdrietig hierover. Vriend zei gewoon doen wat we zelf mooi vinden maar ik voel me wel rot hierdoor en ga twijfelen of we niet weer op zoek moeten naar een andere naam.

2. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Ik zou me er niks van aantrekken .
    jullie kind en dus de naam geven die jullie mooi vinden

3. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ach joh, zoveel mensen, zoveel smaken. Persoonlijk vind ik Lucas prachtig! Stond bij mijn 1e zwangerschap in mijn jongens top 3.
    Wij hebben inmiddels een andere jongensnaam als favoriet, want die kenden we toen nog niet. Maar er zijn genoeg namen die ik zelf gewoon niet mooi vind. Ik ga dat alleen niet opnoemen tegenover een zwangere vrouw. Zou me enorm lullig voelen als ik haar favoriet sta af te kraken. :oops:

Merell90 vindt dit leuk.
  4. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Niks van aantrekken, hoe lastig ook!
    Het is een hele normale en mooie naam! Helemaal niks mis mee :thumup:

5. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Ach wat vervelend zeg! Zeker omdat het wel de oma is die het zegt. Maar Lucas is gewoon een prachtige naam en ik weet zeker dat als ze straks een klein Lucasje in haar armen heeft, dat al haar bezwaren als sneeuw voor de zon weg zijn. Meestal heeft het toch te maken met dat ze iemand kennen die zo heet of een andere associatie hebben maar die is echt gemakkelijk te vervangen.
    Ik heb zelf een nichtje en die heeft haar dochter een naam gegeven die ik in 'het afgrijselijke namen-topic' zou plaatsen (en dus zeker geen top 20 zoals Lucas haha) maar ik moet zeggen dat ik er nu een paar weken later gewoon aan gewend ben en dat het heel raar zou zijn als ze anders zou heten. Hoezeer het mijn smaak ook niet is, is het afgrijselijke er nu gewoon vanaf want ze is zo schattig haha!

DastyQueen, Blijdorp, Zonnestralen en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.194
    1.054
    113
    Vrouw
    Ja dat zei mijn moeder ook over onze naam bij de oudste.
    We hebben wel een andere naam genomen. En die naam als tweede naam gebruikt.

7. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Hoe kan je Lucas nou spuuglelijk vinden! Prachtige naam hoor!

8. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Ai dat is niet leuk om te horen. Ik vind het een mooie naam en heel goed bij je dochter passen! En ik denk dat je zeker vast moet houden aan je eigen smaak. Als je dit gesprek nu niet had gehad, had je niet getwijfeld.

Ik vind veel namen die in mijn omgeving gegeven worden ook niet mooi. De namen van mijn neefjes en nichtjes had ik zelf in elk geval nooit gekozen. Andersom zal dat dus vast ook zo zijn. Prima toch?

9. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Namen zijn gewoon erg persoonlijk. Naam tweede kindje zouden oma's hier waarschijnlijk ook echt nooit kiezen, maar wordt toch die naam ;)

10. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Wat naar dat ze zoiets zegt, ze zou toch door moeten hebben dat je jullie hiermee zou kunnen kwetsen? Ik zou me persoonlijk ook veel ervan aantrekken en erover twijfelen, maar dat moet je eigenlijk niet doen. Het is jullie kindje, jullie naam, en ookal noem je hem Jayjayjayjay, oma wordt toch wel verliefd op haar kleinzoon hoor! Hoe afschuwelijk ze de naam ook vindt, dan wordt het ineens de mooiste naam ter wereld :p

DastyQueen vindt dit leuk.
  11. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.398
    1.176
    113
    Ik zou er niet echt wakker van liggen. Zou wel even balen, maar als jullie die naam mooi vinden zou ik er ook voor gaan. De naam die wij nu hebben gaat misschien ook niet in de smaak vallen bij opa's en oma's maar wij vinden hem mooi en dat is het belangrijkste

12. Noonaa

Noonaa Niet meer actief

Mijn moeder vertelde mij onlangs dat mijn oma (dus haar schoonmoeder) mijn naam ook lelijk vond toen mijn ouders hem aan haar vertelde.
    Ze zei zelfs dat ik gegarandeerd uitgelachen zou worden. En nu vindt mijn oma mijn naam wel heel mooi ;)

Hetzelfde met mijn jongste broer, daar hadden mijn ouders ook commentaar op gekregen van familie. Maar uiteindelijk, als men het kindje leert kennen, dan gaat de naam echt bij dat kindje horen en gaan ze die vanzelf mooi vinden!

13. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.124
    5.044
    113
    Vrouw
    Ik kan wel heel stoer zeggen dat ik me er niets van aan zou trekken, maar met al die hormonen in mijn lijf zou ik er ook even flink verdrietig door zijn.. Toch zou ik zeggen dat je gewoon voor de naam moet gaan als dat jullie favoriet is, smaken verschillen nu eenmaal.

14. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Bedankt voor de opbeurende reacties! Ik probeer het los te laten en maar even kijken of het weg zakt en we gewoon voor de naam blijven gaan als het een jongen is :) nog even en dan weten we het.

15. Ohm

Ohm Bekend lid

21 jun 2017
    526
    464
    63
    Ben je mal, niet doen hoor. Je kan niet iedereen tevreden stellen en hopelijk wil je dat ook niet. Lucas is ook een hele normale naam, een beetje apart om je daar zo over uit te spreken. Maargoed, nu heeft ze het al gezegd. Straks als Lucas er is, zal ze er heel anders over denken. Maak je geen zorgen.

Toen ik onze naam aan mijn moeder vertelde, had ze niet door dat het een serieuze kanshebber was en sprak de naam op een hele lelijke, zeurderige manier uit. Tja, daar was ik niet zo blij mee en ik werd meteen onzeker of andere mensen de naam ook zo uit zouden spreken. Dat gaat nu dus ook gewoon de naam worden. Ze went er vast wel aan. ;)

16. Marchella

Marchella Niet meer actief

Lucas ligt voor mij 378 miljoen kilometer af van wat ik mooi vind. Maar onder het kopje "afschuwelijk" zou ik hem toch echt ook niet plaatsen hoor.

DastyQueen en Vinexkindje vinden dit leuk.
  17. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Haha, nou dat is duidelijk! Gewoon doen hoor, Ts!

18. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.364
    113
    Vrouw
    Lucas is een prachtige naam! :)

19. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Absoluut niks van aantrekken.
    Wat je schoonmoeder er van vindt is totaal onbelangrijk. Jullie moeten de naam mooi vinden.

Hele leuke naam trouwens Lucas!

20. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Doen wat jij/jullie willen. Onze fam vind de namen van onze dames "apart" dus ach ja kan er niet wakker van liggen.

Als t goed voelt voor jullie... jullie kindje.

Deel Deze Pagina