ik ken iemand met drie dochters met namen op -ine. Deze worden vaak op zijn nls uitgesproken, ookal hadden zij dat niet zo bedoeld. Zelf vinden ze dat wel jammer, en zouden ze als ze het geweten hadden de namen anders geschreven hebben. Wie weet heb jij er nog wat aan want ik zie ze niet op je lijstje: Eline, Fleurine, Savine (Savina is ook leuk). Zelf zou ik ook voor eindigend op een -a/-ina gaan om geen verschil in uitspraak te hebben. Waren de andere Franse opties niks voor jullie op mijn lijst en van Michelle? Zoals Carlize/Charlize, Elodie, Odilie, Ophelie, Philina, Solange (misschien ook uitspraakprobleem?). Verder heb je ook nog bv. Aurelie/Aurora Beatrice/Berenice Celeste/Clarice/Chieslaine/Ghislaine Delphine Elise/Eloise Fabienne/Florence(10x beter dan Florine) Gisela/Giselle/Geneviève/Gwendoline Marise Nolène Selene/Serena/Severine Valerie/Vivianne Voor het gemak alles ff zonder accenten geschreven, maar voor de uitspraak wel aan te raden. Ik vind het wel leuk om met je mee te denken, wij weten as dinsdag wat het hier wordt, dus kom ik alvast weer op ideeën als ik zo met je meedenk! Succes weer!
Merel is een vogel, vind ik niks. Feline is ok, maar komt heel vaak voor. Thirza vind ik een 'enge' klank hebben. Charlotte en Florine blijven dan over....allebei mooi maar Charlotte is internationaal gezien handiger.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik snap wat je bedoelt over namen eindigend op -ine, maar daar wil ik het toch niet op laten afketsen. Eline en Fleurine vind ik mooi maar kunnen niet vanwege bekenden. Van jouw andere namen is Valerie prachtig, maar ook deze 'kan niet' Pfff.... Soms weet ik het even niet meer, mijn mening verandert ook per dag. Ik hoop eigenlijk nog steeds dat man instemt met Charlotte of Julia. Verder staan Florine, Tirza en Philine op de lijst. Juliette, Amelie, Valerie, Isabelle, Claire, Carice, Eva, Daphne, Maxime, Fleur: allemaal prachtig maar kunnen helaas niet..... Dit even om mijn smaak aan te geven. Mijn man opperde nog Norah, Hannah, Imke, Liselot, Phileine en Josephine. Deze namen vind ik gewoon mooi, maar niet dé naam. Nou ja voor zover mijn 'luxe' probleem. Het zal uiteindelijk wel goed komen maar -door de hormonen- wil ik gewoon zo snel mogelijk een naam hebben. Nestel- en namendrang Oh ja, veel plezier dinsdag!
Lastig hè, ik vind zelf best wat namen leuk voor jongens en meisjes, maar mijn man keurt zowat alles af omdat hij de halve wereld kent en persé origineel wil zijn... Ik kan er ook echt wakker van liggen, maar bij nr 3 nu iets minder want bij beide kinderen hadden we twee favorieten over en hebben we e definitieve keus pas na de bevalling gemaakt. Toen ik ze zag was het ineens heel makkelijk. Dus maak je ook niet teveel zorgen, het komt goed! Oh en graag gedaan en dankje! We hebben zin in dinsdag