wie kan mij helpen? onze meid heeft een stoere en meisjes achtige naam een jongensnaam voor de 2e heb ik al...of ik moet iets nog mooiers tegen komen en nu zoek ik dus nog een meisjes naam die weinig voor komt, stoer is en meisjesachtig (niet zweverig) jongens namen zijn ook welkom! ben erg benieuwd of jullie ons kunnen helpen! ik kan de namen die ik in gedachten heb niet noemen ivm meelezers
ik vind nona wel een mooie naam, als mijn man niet persé nina als één van de namen wou had ik deze zeker erbij genomen maar nina en nona vond ik nu niet bepaald klinken. hij komt in elk geval niet veel voor. mijn oudste dochter noemt thalia maar ik weet dat die in nederland vaker voorkomt dan hier bij ons in belgie moest er een jongen bij zijn zou hij danté genoemd zijn
Wij hebben voor een meisje Nadin (Nadien) hoog op ons lijstje staan. Komt ook niet veel voor en klinkt zowel lief als stoer, vind ik. Je kan het ook als Nadien schrijven, of als Nadine.
Fae lief en stoer en komt op zich wel redelijk wat voor tegenwoordig, maar zeker niet op deze manier geschreven. Verder stamt het uiteindelijk af van Faith, wat een prachtige, sterke betekenis heeft, maar betekend het verder ook simpelweg 'elfje' , wat weer wel lief is
Esra heb ik altijd al een leuke meisjesnaam gevonden. In Turkije is dit een standaardnaam zoals Anne, Lisa, Lotte voor ons is, maar bij Nederlanders komt het haast niet voor.
uhm ben ik erg ik vind het alemaal niks hahaha bij marsab zit wel wat leuks bij maar niet dat ik zeg JA! uhm fae? krijg je dan niet fae-tje ofzo daar heb ik zon hekel aan aan dat tje erachter haha! misschien moet ik de zoekopdracht aanpassen! een leuke naam in het scandinavisch de naam van mijn meisje is ook uit die streek!
Nu je de zoekopdracht toch hebt aangepast, een aantal scandinavische namen (met betekenis ) Sanna - lelie Elin - fakkel Maren - ster van de zee Bodil - geneesmiddel, strijd Lotta - kleine schoonheid Milla - glorie
mila vind ik erg leuk maar die ken ik al een er zit nog een leuke tussen maar die zeg ik niet ivm die meelezers 8) haha