Ik vind Bo de leukste. Ook Puk vind ik leuk, maar dan geschreven als Puck. Maar deze naam associeer ik met Puk en ko wat ze op het kinderdagverblijf gebruiken. Lieve vind ik niet iets voor een volwassen vrouw.
Ik vind Puk eerlijk gezegd echt zielig voor een kind. Helemaal als ze straks een volwassen vrouw is. Mijn favoriet van het lijstje is Lieve. Bo is ook niet echt mijn smaak maar nog altijd een héél stuk beter dan (ukke)Puk.
Bij mijn zoon in de klas zit een meisje dat Kicky heet. Vind ik ook lief en stoer, en net even wat leuker dan Kiki (ook niet verkeerd overigens).
Ik vind het persoonlijk allemaal niet mooi voor een meisje/vrouw. Ons konijn heet Puk en onze hond Bo dus vanuit dat opzicht zou ik ze niet kiezen. Vind Guusje en Liv wel super leuk
Ik vind Lieve het leukst. Maar veel leuker vind ik Ieve (of Ief)! Jisse die je later noemde vind ik helemaal gaaf, ook al ken ik 'm als jongensnaam (Jesse vind ik voor 'n meisje ook erg gaaf, veel mooier dan voor een jongen). Bente vind ik ook wel mooi, Jasmijn komt veel voor maar vind ik ook mooi. Guusje vind ik niks, Jitske ook niet zo. Bo vind ik een jongensklank en meer iets voor een hond, Puk vind ik te kinderachtig. Puk en Puck komen overigens niet even vaak voor (zie: NVB : voornaam Puk en NVB : voornaam Puck) Wat vinden jullie van: Caró, Cató Berber Bernou Bibi Bregje / Brechje Dagmar Doris Elke Feline, Felien Femke, Famke Fieke Fien, Fiene Flore, Fleur, Floor Hanna(h), Hanne Imme Isa, Isabel Jade Janne, Janna(h) Jeske Jet Jildou Jip, Jippe, Jippa Josje Karlijn Kiki Lauren Lien, Liene Liz Lobke Loes Lola Lune Lynn Maud Meike Merel, Merle, Marle, Mirle, Meerle Mirte Neeltje Nim Noor, Nore, Nora, Noortje Nynke Pien Pip Roos, Rosa Sam Sien Sietske Sofie Sterre Tess Veerle Vere, Veró Wieke Wytske Ymke Zoë
Ik vind dat je bij namen ook altijd rekening moet houden hoe het staat/klinkt als je kind straks volwassen is.. Klinkt het nog leuk als ze straks 40 is, en ....... heet
Ik vind puk wel leuk doet me meteen denken aan mijn oude boek van Dr Seuss (die op dit moment kapot gelezen wordt door mijn zoon) Alle kinderen van ma Pluk heetten Puk stuk voor stuk. Als ma Pluk riep kom Puk kom, kwamen er in flinke draf, alle 23 op haar af. (of zoiets).
Ik vind Puk erg leuk! Ik ken een 28 jarige Puck, die is met ck dus alleen de k moet ik even aan wennen. Ik vind zelf de c er juist mooi bij!
Ik vind alleen Bo en Jasmijn mooi uit de namen die jullie op het lijstje hebben. Ik vind Pu(c)k en Guusje en ed helemaal niks.
Wat veel reacties, wauw! En wat verschillen de meningen hè; wat de een niks vindt, vindt de ander geweldig. Het meedenken vinden de vrouw en ik ook erg fijn. Grappig is dat jullie namen noemen die wij ook leuk vinden (Pleun, Sterre, Lauren, Tess(a), Cato, Veerle, Roos, Merle, Lynn, Floor, ...) en die allemaal niet kunnen omdat kindjes van vrienden/nichtjes/vriendinnen zo heten. Allemaal hebben ze een leuke naam vinden wij Maar om dan dezelfde naam voor ons kindje te kiezen is ook een beetje gek. Balen dat we zo laat zijn!