Helaas is mijn vorige onderwerp inmiddels gesloten.. Dus .... hier verder.. Een poosje terug gaf ik aan dat Danté bovenaan ons lijstje... Maar nu... slaat de twijfel toe....je kunt het op zoveel verschillende manieren uitspreken... en past het bij de achternaam? We zijn op zoek naar een korte stoere jongensnaam.. een beetje bijzonder...maar niet TE exotisch ofzo.. Onze zoon zal de achternaam Jansen krijgen.... daar past ook niet alles bij... Wie helpt!?
Ojee het is ook gewoon heel lastig. De naam is niet mijn smaak, maar ik zou hem uitspreken als Dantee. Nog een paar andere namen die jullie misschien leuk vinden: -Mats -Björn -Liam -Scott -James -Dean
Dean vind ik ook leuk! Dat zei ik net nog tegen mijn man.. Liam vind ik wat minder mooi klinken met Jansen erachteraan.. Mats vind ik wel leuk.... maar mijn man heeft associaties met huisdieren die zo heten..
Dante Jansen vind ik echt niks en met é wordt t alleen nog meer ordinair. Dante zou ik uitspreken als Danteh/Dantuh en Danté als Dantee. De é is de ee klank. Net zoals dat oké - okee is. Daniël Jansen Alexander/Xander Jansen Olivier/Oliver Jansen Robin Jansen Robert Jansen Benjamin Jansen Michael Jansen
Danté vind ik een mooie naam! Snap je punt over verschillende uitspraken wel. Zoals je het nu schrijft zou ik dan-TEE zeggen. Aangezien het een nogal gebruikelijke achternaam is, zou ik eerder voor een originele naam zoals Danté kiezen ipv een top 10 naam. Suggesties: Gavin Tristan Rodin Aiden Ceder Riven Jonah Silas Ivar Maar als ik jou was zou ik gewoon bij Danté blijven
Dante (dus zonder é) vind ik een mooie naam. Het past niet echt bij Jansen maar het is ook niet zo storend dat ik het ervoor zou laten. Danté vind ik echter niet mooi en ook echt niet bij Jansen passen. Hierbij vind ik het wel storend, vanwege de klemtoon op de é. Ik zag de opties Daniël en Robin voorbij komen. Ook leuk!
Je zoekt namen die een beetje bijzonder zijn, maar niet té. Dan vind ik namen als Daniël, Robin, Alexander te gewoontjes Dion Boaz Floyd Raf Stan Roan Mikai Milo Matthé Noé
Vroeger een Danthe op de peuelspeelzaal gehad waar ik werkte dat vind ik vele malen mooier dan Danthé (Danthee). Ik vind dat niet lekker lopen: dan thee? / Saté. Gewoon Danthe (met korte e dus) leuk!
Ik bedoelde met de uitspraak ook dat je Danté ook verschillend kunt uitspreken. Zelf sprak ik het uit met de klemtoon op DAN en TEE erachter aan.. mijn man zei danTEE... dus daarin is er ook nog veel verschil mogelijk... Over Dante (zonder é) hebben wij het ook gehad... Klinkt met Jansen erachter mooier, maar ik vind het dan ook een beetje lijken op Tante Jansen.. Fides & Ik vind je lief.. Leuke opties.. tis wel in de richting van wat we zoeken, alleen zit DE naam er denk ik nog niet tussen!
Ik vind Dante / Danthe meer voor een meisje, Danté voor een jongen. Maar als je die verwarring wat klemtoon betreft niet wil, kun je Danté beter niet kiezen (DANtee / danTEE). Ik vind het ook niet zo mooi bij de achternaam. Andere ideetjes: Aron Axel Beau Birk Bodhi Bor, Borre Brenn Bruce Dave Dax, Dex Deno Dev Dien, Diem, Dies Dim, Dem Elroy Fender Fenn, Fenno Ferran, Ferris, Ferre Fijs Flip Flynn Gus Ilan, Idan Kais Karst, Kars Laut, Loet Lenn / Len Leon Lev Levin, Levijn Lias Lino Logan Lux Marnik, Marnix Mas Mauk Maurik Maxim Mels Mex Mikas, Milas Miro, Milo, Miko / Mico Moritz Morris Nard Nevin, Nevan Niel Nijs Nikai Nilan, Nilas Nilo Niven Noam Novin, Novan Nox Otis Quint Ravi, Revi Ray Reno Revin Rico Ries Rink / Rinck, Rienk Rinze, Renze/Rense Riv / Riff Riven Roben Roemer Rowin, Rodin Rune Seb / Sepp Sef / Zef / Sev / Zev Sen / Senn Silvan, Silven Silvijn, Sevijn Sol Stas, Stach, Staas Sten Tex Tias / Thias Tibo / Thibo Tibor Tilo / Thilo Timo Tobin Toby Tyko Vico / Viko Vigo, Viggo Walt Ward / Wart Wes, Wessel Yorik / Yorick Zavi / Savi Zian / Sian, Zion
Danté kun je niet verschillend uitspreken. Het accent op de e zorgt ervoor dat het dan-tee is. En Dante zonder streepje is dus dan-teh.