Ik zoek een meisjesnaam die lijkt op de naam Robin, of die er van afstamt. Ik weet dat Robin ook een meisjesnaam is, maar mijn vriend heet zo en het leek me leuk om het dan op een andere manier te verwerken als tweede naam voor ons dochtertje. Alvast bedankt!
Robine Romina Bodine (beetje verbasterd) Bodie Robijn Wel lastig hoor, om wat anders van te maken.. Ik vind Robin ook wel heel leuk!
Dochtertje van een vriendin van mij heet Rolynn. En dan met de klemtoon op -lynn. Vind de naam Robin trouwens ook mooi voor een meisje.
Ik weet dat het een best lastige vraag is, haha. Mag ook een naam zijn die er op lijkt hoor (qua klank, lengte etc) ik denk dat het anders een hele moeilijke zoektocht gaat worden.
Is het de bedoeling dat het haar roepnaam wordt, of als tweede naam om te vernoemen naar haar vader? In het eerste geval zou ik toch voor een behoorlijke verbastering gaan, vader en dochter met vrijwel dezelfde naam (als in Robin en Robine) lijkt me érg onhandig. In het tweede geval zou ik er wel Robine van maken. Duidelijk een vernoeming, en duidelijk een vrouwelijke variant.
Robine!!! Te leuk maar ik ben ook iets bevooroordeeld Als we haar naam afkorten is het ook altijd Robien
En ik weet niet hoe erg het erop moet lijken, maar je zou ook nog kunnen denken aan: Bobbi / Bobbie Robbie Robi / Roby Roni Roxie / Roxy Ronja Rosie Rowan Bevin Bine / Biene Bindy Robine Sabine Bobine Bibian
Bobine is een auto onderdeel... Ik had zelf o.a. Robynn (uitspraak Robin) mn lijstje voor meisjesnamen, maar lijkt me niet zo heel erg leuk voor haar om hetzelfde als haar vader te heten.. Tenzij je het als 2e vernoem naam gebruikt.
Rosine / Rosin Robiënne Robee Ruby / Rubi Binthe Roba Róben Robrina Romijn Rowine Rowin Rosalin Roisin Roshin
Zou gewoon voor Robine gaan! Klinkt iets anders dus het is wel duidelijk wie je roept en het is ook de bekendste vrouwelijke vorm van Robin dus een duidelijke vernoeming.