Hallo dames ! Heb gelukkig nog even de tijd, maar kan gewoon niet een meisjesnaam vinden waarvan ik zeg WAUW ! Ik krijg een getint kindje, wil het ook niet een hele aparte naam geven maar ook niet té Nederlands. Als het een jongentje word, dan word zijn 2e naam Remy vernoemd naar mijn broer. Voor een meisje hoeft het er niet persé op te lijken maar het zou wel leuk zijn. Heb 4 zusjes dus ik kan niet kiezen tussen mijn zusjes, als 't een meisje is om haar naar 1 van mijn zusjes te vernoemen. Zelf hou ik van namen als : Jealynn Amber Yasmin Heeft iemand een paar tips? Alvast bedankt ! Liefs Laura
Wat grappig, de namen die jij noemt zijn (vind ik) totaal verschillend van elkaar. Amber en Yasmin vind ik beide erg mooi. De andere naam vind ik helemaal niks. Als je sowieso je broer wilt vernoemen zou je voor een meisje ook nog Romy als 2e naam kunnen doen? En is er niet een mooie naam te maken van alle namen van je zusjes? Dus echt een mixje?
Ik ken al veel Romy's dus dat word het ook niet. En mijn zusjes hebben allemaal namen die bij hen passen en leuk voor hen zijn, maar wat niet mijn smaak is. - Tooske Juliet - Ellemijn Sterre - Fleur Rozemarijn - Myrthe Marlot En zoals Amber, vond ik altijd al leuk maar is ook alweer een redelijk veel voorkomende naam. Vind het echt moeilijk, en heb nog wel genoeg tijd maar vind de tijd juist snel gaan de afgelopen weken
Maar als ik het goed begrijp gaat het om een tweede naam toch? De vernoeming? Dan zou ik met niet zo druk maken dat het niet echt je smaak is. Wij kiezen ook een leuke eerste naam en de tweede naam is de vernoeming, of dat nou onze smaak is of niet. Die gebruik je verder toch bijna nooit... Dus ik zou gewoon één van je zusjes vernoemen; eventueel een aangepaste versie (om hem mooier bij de eerste naam te laten passen) of een combinatie van de 4 namen (maar dat zou ik zelf niet snel doen).
Yasmin vind ik erg leuk voor een getint kindje! Suggesties voor een 'getinte' meisjesnaam: - Aïsha - Belle - Zoë - Rachel
Belle vind ik dan het leukst ! En Yasmin vind ik zelf ook leuk, alleen nog de manier van uitspreken. Kan gewoon Jasmien,Jasmijn of djezmin. Ben ik de enige die het er zo moeilijk mee heeft of.. haha
Nee dit gaat om de eerste naam ! Voor een jongentje ben ik nog aan 't twijfelen of de eerste naam mijn broers naam word of de tweede.
Ik vind Amber ook de leukste uit je lijstje. Ik zag pas ook Ember langskomen ergens en die vond ik ook erg leuk. Creatief en apart. Yasmin vind ik zelf een lastige met uitspreken inderdaad. Je zou ook nog voor Jasmijn kunnen gaan.
Dankjewel voor jullie tips, toch is er nog niet echt iets waarvan ik denk dat dat 'm gaat worden. Jasmin staat bovenaan mijn lijst tot nu toe, misschien moet ik de verschillende varianten eens hardop zeggen dan went het iets meer. Blijf het heel moeilijk vinden!