hai, ik ben nu 39+3 dagen en ik heb nog steeds geen naam,nu wordt ik er een beetje gestresd van mijn partner bemoeid zich er ook niet veel mee,het is een jongentje en wil een turkse naam dacht eerst aan koray maar het afkorte werd al kor.... hoop dat iemand van jullie ideen hebben.. alvast bedankt...
Ik ken een turks jongetje dat Bulent heet en vind het zelf best een mooie naam vor een turks jongetje zijn broertje heet Deniz en zijn ouder broers Haydo en Levent dan ken ik nog een Murat , Tahsin,hamza
Mijn nichtje haar zoontje is halfturks en heeft haar zoontje Rafi genoemd. Schijnt ook 1 van de namen van - ben even kwijt wie ook alweer maar iig iemand uit de Koran - te zijn. Naim. (weet niet of ik het goed schrijf, maar spreek uit als : na-iem)
Ik vind deze reactie een beetje te kort door de bocht. Mijn vriend was ook niet heel betrokken bij het zoeken van een naam. Natuurlijk gaf hij wel zijn mening, maar ik was degene die de boekjes door zat te spitten en lijstjes zat te maken. Hij is gewoon niet het type man dat zich suf gaat zoeken naar een naam. Op een gegeven moment zijn we eens samen gaan zitten, een boekje erbij en al mijn lijstjes bij langs gegaan. Ik denk dat dit sowieso iets meer een vrouwen ding is? (Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk) Ik had trouwens een jongen in mijn klas die Çetin heet. Ik vond dit altijd een leuke turkse? naam. Of: Seyhan Emre
Ik vind Koray eigenlijk ook wel heel leuk. Denk dat je van elke naam wel een stomme afkorting kan maken als je echt wil... iig succes met het vinden van de naam!
ja mijn vriend geeft wel zijn mening maar is niet echt iemand die gaat zoeken enzo,terwijl je heel veel mannen hebt die meer dan de vrouw bezig zijn maar iedereen is anders toch,ik weet het echt niet de meisjes namen zijn zo makkelijk en de jongens namen zijn vaak niet zo mooi of komen al veel voor in de familie..maar bedankt voor de reacties!!!!!!
ik zal maar snel een naam kiezen straks denkt je zoontje ' ik kom niet uit tot mama een naam heeft' ik zou wel je man aanspreken dat het ook zijn kind is ander noem je hem maar oelewapper!! kijken wat je man daarvan dnekt ps. mijn dochters namen zijn allebei dor papa bedacht
Ons turkse buurjongetje heet Bora. Verder zou ik zo geen leuke namen weten die nog niet genoemt zijn. Er zijn ook namensite's waar je bij kunt aanvinken welke namen je wilt hebben bijv turks,nederlands,engels,fries (ja zelfs fries staat er tussen )
In sommige culturen krijgen kinderen pas na een jaar hun naam, ik ken ook wel iemand die al jaren een naam in gedachten had en toen ze eenmaal bevallen was en het kind bekeek ze een hele andere naam koos. Wij zitten in week 17 en zijn ook al af en toe in de stress (derde kind), want we weten het ook niet. Succes, Jeanne