Plotse twijfel naam

Discussie in 'Babynamen' gestart door mb90, 19 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Hallo iedereen,

Pff was ik eerst zo zeker van de naam voor ons meisje slaat nu de twijfel enorm toe!

Even het verhaal:

Toen we een jaar samen waren en gingen samenwonen begonnen we soms als eens over kindjes. En toen waren we al namen aan het verzinnen voor als we binnen paar jaar kindjes zouden krijgen. We waren het nooit samen eens over een naam, tot ik op tv een de naam hoorde, ik vroeg aan hem, wat vind je van deze naam, en hij vond deze direct goed! Sindsdien hebben we altijd deze naam gehouden, als het een meisje was ging ze zo noemen!

Dan had ik werk, waar ik nog steeds zit, en kom ik na een tijdje te horen dat mijn collega haar dochter wel zo niet noemt zeker, lap!
    Wij zijn op het werk een kleine maar zeer hechte groep, wij zijn vrienden van elkaar en vertellen alles tegen mekaar.

Toen we dus aan kindjes begonnen wist ook die collega daarvan, en vroeg ze eens naar de namen. Toen heb ik haar verteld van onze meisjesnaam. Zij was direct blij en vereerd dat wij onze dochter ook zo zouden noemen en wij moesten dus zeker geen andere naam zoeken indien het een meisje zou worden.

Wij zeer blij natuurlijk. Maar ik ben een grote twijfelaar. Dus daarna nog eens bij mijn chef (bijna als een vader voor me) gevraagd wat hij daarvan vond. Ook hij zei dak ik dat zeker moest doen en geen andere naam moet zoeken als wij dat zo graag horen. Dus daar niet meer over gepiekerd.

We weten nu al een tweetal weken dat het dus een meisje word en plots ben ik helemaal niet meer zeker van mijn naam!
    wil ik deze naam wel? zou er mssh toch geen andere mooie naam zijn? Wat gaan mensen daarvan zeggen,....

Moest dat nu een een 'gewone' collega zijn waar ik niet zo een goed contact mee had zou ik niet twijfelen. Maar dat ligt nu toch even wat anders met onze groep.

Wat zouden jullie doen?

2. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik zou er niet aan twijfelen en haar gewoon die mooie naam geven.
    (je hebt mij nieuwsgierig gemaakt)
    Je weet ook immers niet hoe het in de toekomst gaat lopen met je werk en of je je collega's ooit nog ziet, dus hoe hecht ook... hierom zou ik het niet laten.

3. Derbi

Derbi Niet meer actief

+1, zeker wat betreft nieuwsgierigheid :D

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.140
    8.871
    113
    Ik zou ook niet twijfelen en haar gewoon die naam geven. Deels omdat je die naam al zo lang hebt, deels om wat Wennekej zegt, je weet niet hoe dingen lopen en deels omdat je collega het niet erg, maar juist leuk en een eer vindt. In mijn ogen is er dus geen reden om het niet te doen.

Of zullen jullie dochters elkaar meerdere keren per week zien/met elkaar spelen, bij elkaar in de klas komen, enz.? Dan zou ik er misschien nog eens extra over nadenken, maar anders niet.

5. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Dankje, stelt mij weer gerust.
    Geen idee waarom ik weer twijfel! Hormonen zeker?

En de naam.... willen jullie die heel graag weten??

6. youdidit

youdidit Actief lid

30 apr 2012
    150
    7
    18
    Niet gaan twijfelen! Wel herkenbaar hoor, wij hebben het ook anderhalve week gehad maar kwamen toch weer terug bij onze eerste keuze.

En ja, we zijn benieuwd!

7. soeee

soeee Niet meer actief

Zou ook gewoon die naam houden als dat voor jullie DE naam is :) Ook ik ben heel nieuwsgierig nu, hihi!

8. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    De naam is Allison.

Wat vind je ervan?

9. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het een leuke naam en zou er ook zeker bij blijven, niet meer twijfelen! Ik begrijp het wel hoor, ik kan soms ook zo twijfelen. Bij ons staat de naam vast vanaf dat ik een week of 18 zwanger was, maar soms kan ik toch ook nog twijfelen. Het is zo definitief :)

10. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Mooie naam, niet zo onzeker zijn

11. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Mooie naam. Ik sluit me aan bij iedereen hierboven, gewoon doen!

12. rums

rums Niet meer actief

Heel herkenbaar die twijfel.
    Maar is je enige bezwaar dat je collega een kindje heeft met dezelfde naam? Mocht je voor een andere naam gaan dan is de kans groot dat je spijt krijgt
    En als je de naam niet meer mooi vind dan is het zoeken van een andere naam een optie.

13. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Gave naam! Niet twijfelen anders blijf je misschien jaren met het gevoel zitten....had ik nou maar :D

14. Derbi

Derbi Niet meer actief

Mooie naam! Gewoon doen!

15. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Leuke naam!! Doen!!

16. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Leuke naam en ik zeg ook doen!

17. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Prachtige naam !!!

18. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ja tuurlijk, gewoon doen! Je hebt van je collega's met wie je een hechte band hebt ook alleen maar positieve reacties gehad en het was voor jou en je man ook de perfecte naam. Ik zie niet in waarom je het niet moet doen :) Zelfs al zou je daar nog jaren blijven werken, wat zou dan het grootste probleem zijn? En is dat wel echt een probleem?
    Ga het jezelf nou niet nog op de hals halen zoveel moeite te doen voor een andere naam. Jullie hebben al lange tijd de naam en je collega's staan alvast achter je. Laat die hormonen je niet in twijfel brengen: noem je dochter zoals je haar eigenlijk al tijden noemt :)

19. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Dankjewel iedereen!

Ben weer zeker van de naam en ga het dus bij Allison houden.

Deel Deze Pagina