Lieve meiden, Over 6 weekjes wordt ons kleine meisje gehaald en we hebben alles klaar inclusief geboortekaartjes, de naam zijn we ook uit en tot opheden super blij mee !! Onze oudste dochter heet Eva en we willen de jongste Juna noemen,uitgesproken met een J dus op z,n hollands. Nu twijfel ik ineens of andere het wel mooi vinden en hoe ze het uit gaan spreken. Wat vinden jullie van Juna en zouden jullie het ook op z,n hollands uitspreken, past het ook mooi bij Eva? Alvast bedankt voor jullie antwoorden!! En ik hoop maar dat het mijn hormonen zijn, want mijn man wordt gek hahaha en eigenlijk heet ze nu al zo in mijn buik, dus zou ook best raar zijn als ik nu ineens ga veranderen, maar ben zo bang dat andere het echt niet mooi gaan vinden, omdat het toch net even anders als anders is. Liefs Flower
Ik zou het uitspreken als Juuna en ik vind het een leuke naam, erg apart... eentje die je niet vaak hoort. Ik zou niet meer veranderen.
Ik zou het uitspreken als Djuna.. Maar vooral namen met een J hou je dat toch, de een spreekt het uit als sjuna de ander als djuna en weer een anders als juna.. maar zolang jij duidelijk maakt dat het gewoon als Juna uitgesproken moet worden, dan zal dat vast snel duidelijk zijn.. wel een mooie naam
Ik zou het uitspreken als Joena . Ik vind het een super mooie naam, sierlijk, stoer en modern. Alles in 1. Ik vind het ook mooi staan bij Eva.
Bedankt!!! Ik denk ook niet dat ik moet veranderen, lijkt mij ook heel raar ineens, maar kreeg ineens zo,n vervelende twijfel over mij heen, normaal ben ik het type die voor veilig en bekend gaat en dat is dit totaal niet.
Daar heb je gelijk in we moeten het idd meteen duidelijk maken! Ik zet gewoon in het berichtje die we sturen naar vrienden en familie als ze net geboren is al meteen Juna en we spreken het uit met een J!
Ik spreek het gewoon op z'n NL uit als Joena. Het is een leuke naam, hier was J.uno de meisjesnaam voor ons De naam is wel aparter dan Eva (erg gewoontjes) maar het past wel. Niet meer twijfelen
Nog nooit gehoord maar vind het een hele gave naam! Hou zelf ook wel van aparte en wat stoerdere meisjesnamen. Past mooi bij eva ook. Dus ik zou het niet meer veranderen Ik zou het trouwens uitspreken als joena als ik het zag staan.
Maar jullie zouden het dus uitspreken als Joena echt met een oe ? Ik namelijk echt met een U dus zoals het er staat eigenlijk. Leuk dat je er nog nooit van hebt gehoord, had ik toen dus ook nog niet!!! En andere optie was toen Isa maar die hoor je zoveel weer en ons buurmeisje heet ook zo.
Ik vind het een hele leuke naam en zou het uitspreken als Juuna. Niet meer twijfelen en er gewoon voor gaan.
Ik zou zeggen Joena. Maar als ik hoor dqt t als Juuna moet dan zou ik dat na 1x horen wel weten. Ik vind het een ontzettend lieve maar toch ook weer krachtige naam. Nog nooit van gehoord! Hij is prachtig!!
Ik zou ook Juuna zeggen, leuke naam en ik vind em goed passen bij Eva dus lekker zo houden zou ik zeggen!
Ik zou het in eerste instantie uitspreken als Joena (omdat ik Luna ook als Loena uitspreek), maar ik vind Juuna veel mooier. Op zich vind ik de naam goed bij Eva passen (allebei 'eenvoudige' (= positief! ) namen), alleen Eva komt natuurlijk véél meer voor, dus wat dat betreft vind ik het dan weer niet zo goed passen. Maar ik vind het een leuke naam, dus ik zou hem gewoon houden, zeker omdat je hem al zo lang hebt!
Eens met NiekeKris. Ik zou ook Joena zeggen. De eerste gedachten was: past het nou wel of niet bij Eva? Maar eigenlijk is dat juist wel leuk!
Ik ook, lekker doen en jullie bepalen zelf hoe het uitgesproken wordt! Gewoon door het goede voorbeeld te geven