Wat vinden jullie van de meisjesnaam Janou? Dat spreek je uit als Janoe met de klemtoon op de oe. Dus geen JAAnoe.
Mw, op zich niks mis mee maar ik denk dat het vaak verkeerd geschreven en uitgesproken gaat worden en dat is voor mij echt een reden om niet voor een naam te kiezen.
Niks mis mee hoor! Denk dat de uitspraak wel duidelijk is trouwens. ik zou in ieder geval geen jaa-noe of ja-nau zeggen
Ik vind het niet zo leuk en ook ingewikkeld voor je kind dat ze misschien steeds mensen zal moeten verbeteren qua uitspraak.
Heel uiteenlopende reacties, leuk! Hoezo verwarrend vraag ik me af, als er zoveel namen zijn met ou erin die je uitspreekt als oe: Milou, Anouk, Anouschka, Philou. De andere schrijfwijze is Yanou, maar ik vind de Y niet mooi. Een andere naam die we ook leuk vinden is Feanne. Maar de voorkeur gaat naar Janou.
Niet mijn smaak maar niks mis mee. Omdat er ook veel meisjes malou of milou heten spreek ik het ook vanzelf goed uit.
Leuke naam en zeker apart. Ik ken wel 1 iemand die zo heet maar die schrijf je als yanou vond het toen al een aparte leuke naam!
Leuk En ik heb geen moeite met de uitspraak. Er zijn idd veel meer bekendere namen met de ou = oe klank.