Oké, we twijfelen dus heel erg.. We verwachten een zoon en hebben een aantal namen die toch wel favoriet zijn... Wat ons tegenhoudt is de combi voor- en achternaam. Achternaam is Strijker en o.a. Rijk en Moos vinden we hele leuke namen. Bij Rijk twijfelen we over het Jan Jansen effect en Moos loopt niet zo lekker met de eerste letter van de achternaam. Graag jullie meningen over de combi Eventueel suggesties mogen natuurlijk ook!
Rijk Strijker zou ik niet doen. Moos Strijker vind ik wel kunnen, al zijn er combinaties die lekkerder lopen.
Rijk Strijker is inderdaad vergelijkbaar met Jan janssen maar ja? Als jullie het mooi vinden prima toch. Beide namen vind ik leuk maar snap je punt.
ik vind het ook allebei niks icm achternaam maar zou voor Moos gaan als het perse 1 van deze 2 moet zijn
Hm nee ik zou allebei niet doen. Moos is dan de 'minst erge' in combinatie met de achternaam. Misschien zit hier nog iets bij: Abel Rein Luit Boet Teun Sal Naut Loek Mink
Ik zou het zelf inderdaad allebei niet doen icm de achternaam. Jammer want vooral Rijk vind ik een leuke naam. Art, Job, Joep, Toon, Beau/Bo, Pim, Raf, Lode, Ruben, Duuk, Wout, Koen,
Vind ik ook! Ik vind t ook niet echt ' Jan Jansen' achtig, er zitten wel dezelfde letters in beide namen en in dezelfde volgorde maar niet dat het elkaar meteen opvolgt. Ik weet niet hoe ik het anders kan verwoorden
Rijk Strijker vind ik geen probleem. Ik zou het doen. Ik vind het Jan Jansen-effect sowieso geen probleem.
Het is toch zo lastig.. Bedankt voor jullie reacties! Mijn partner vindt het niet echt een probleem, hoe vaak noem je je kind nou echt bij voor- en achternaam in het dagelijkse leven. We hebben eventueel nog Sef of Jip op de lijst. Dank nogmaals @
Ik vind allebei eigenlijk prima kunnen. Rijk Strijker bekt voor mij misschien net iets lekkerder. Sef vind ik trouwens ook leuk.
Als ouder zijnde misschien niet, maar wanneer hij volwassen is is die kans zeker wel aanwezig. Voor mijn werk gebruik ik deze meerdere keren per dag. Jip vind ik overigens de meest geschikte van je opties, ik vind Sef ook mooi maar ben geen fan van SS als initialen. (En ja, ook die gebruik ik regelmatig in het dagelijks leven )
Ik vind Rijk en Moos allebei niet mooi in combinatie met de achternaam. Sef en Jip kunnen wat mij betreft allebei prima. Ik zou me persoonlijk niet laten weerhouden door dat SS gedeelte, wanneer gebruik je dat nou?
Rijk en Moos passen allebei minder goed bijde achternaam. Rijk spreekt beter uit, maar is echt raar in combinatie met de achternaam. Misschien is Krijn een idee? Klinkt een beetje hetzelfde, maar past beter. Moos loopt erg door in de achternaam, maar is beter dan Rijk (helaas want Rijk vind ik wel een leukere naam) Sef vind ik ook niet super, Sef Strijker klinkt ook als een stripfiguur. Jip klinkt goed bij. Succes!
Lastig... in elk geval allemaal bedankt voor het meedenken. Was toch makkelijk geweest als we Bakker hadden geheten