Natuurlijk nog niet de naam verteld, maar moeder gaf wel aan de naam niet zo leuk te vinden. En dat ik als dochter die naam nooit zou kiezen.... Wat nu???? Gewoon die naam aanhouden of toch een andere kiezen?????????
Heeft oma gewoon pech Kan ze er vast aan wennen dat ze 'maar' oma is, ze heeft niks te zeggen over jullie keuzes wat betreft jullie kind
Ik zou de naam ook gewoon houden hoor... Mijn zus haar zoontje kreeg een naam, die ik in eerste instatie echt niet mooi vond, maar nu ben ik er helemaal aan gewend, en past de naam echt perfect bij het mannetje. Het is dus vaak ook een kwestie van wennen...
Misschien zit je moeder ook een beetje te vissen wat voor naam jullie hebben? Gewoon houden hoor die naam.
Aanhouden...maar als ze m niet mooi vindt hoe kan ze m dan geraden hebben? Meestal denken mensen aan namen die ze toch al leuk vinden is mijn ervaring...
Houden! al is t alleen al omdat je nu al 38 weken bent en zelf al helemaal gewend bent aan die naam! Wij hadden vorig jaar ook een naam voor onze zoon, 1 maand voordat ik bevallen ben, noemden vrienden van ons hun zoon precies hetzelfde. we hebben toen ook een andere naam overwogen, maar uiteindelijk voelde dat toch te raar, ik noemde het kindje al maanden zo! Je moeder went er wel aan! als ze straks haar kleinkind in haar armen houdt vindt ze het vast de mooiste naam die er bestaat!!
gewoon bij de naam blijven.. vaak moet je wennen aan een naam en je kent mensen die je bv niet zo leuk vind.. en straks vinden ze jouw kind met die naam de mooiste en de liefste..
Dank jullie wel voor de reacties!!!!! Het blijft idd de naam die we al lang in onze gedachten hebben!!! XXX
Hier begonnen ze met 30weken zwangerschap ook namen te noemen die wel en niet leuk waren! Dat begon eerst als een soort geintje, maar werd wel al snel serieuzer. "Weet je wat ik echt niet leuk vind...." of erger nog tegen mijn vriend: "als jij een een meisje was geweest zou je annemarie geheten hebben, misschien een idee voor jullie kindje?" Wij hebben toen beide gezegd: jullie kunnen beter ophouden met namen te noemen want we hebben al een jongens en een een meisjesnaam en die staat vast. Dus straks bij de geboorte zullen jullie het ermee moeten doen! Goed dat je je eigen ding gedaan hebt! Het is toch jullie kindje? xx sas
goed zo gewoon houden hoor. jullie moeten het toch mooi vinden? leuk meegenomen als zij hem ook leuk vind, maar anders pech gehad voor haar.
Je wilt natuurlijk dat iedereen, vooral je ouders, de naam van je kindje mooi vind! Maar toch kun je daar niets mee: pech voor die mensen! Het is jullie kind en dus jullie keuze! Mijn moeder vind de namen die wij hebben denk ik ook niet super, maar dat is dan maar jammer voor haar! Ik heb haar wel laten doorschemeren dat ik niet weet of het wel haar smaak is. Is ze voorbereid.. haha! Maar niemand zal tegen je zeggen: nou nee die vind ik niet mooi..!
zou ik ook doen. onze ouders hebben ooit al de kans gehad om hun kind een naam te geven. nu zijn wij aan de beurt en dit is ons kind dus wij kiezen de naam ik weet zeker dat mn schoonmoeder en waarchijnlijk moeder onze naam niet leuk zal vinden maar dat is erg jammer voor haar dan
Goed zo, houden die naam hoor! Het is JULLIE kindje en JULLIE beslissen dus over de naam, niet je moeder!