Wij zijn aan het kijken voor Thailand. Omdat het in de zomervakantie daar het regenseizoen is, zijn we aan het kijken voor de meivakantie. Ik lees echter dat dat juist weer de heetste maanden zijn. We zouden graag naar Bangkok, river kwai, khao sok en ko samui willen. Onze kinderen zijn 11 en 13 en het wordt de eerste verre reis. Is er iemand al eens geweest in april/mei en wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb op accuweather naar de temperaturen in Bangkok gekeken in dezelfde periode dit jaar en het was daar toen 40 graden +. Dat idee heb ik dus snel weer vanaf gezien. Volgens mij is het zuiden wel te doen in mei.
Hier geen ervaring om in mei naar Thailand wel in de zomer. Wij waren er afgelopen zomer en hooguit 2 dagen regen gehad in 3,5 week. Eind september / begin oktober heeft het heel veel geregend in Thailand allemaal grote overstromingen. Het weer is gewoon heel lastig te voorspellen. In mei is het volgens mij super heet, en heb je dacht ik last van een soort smog, dit is vooral in het noorden. Maar dat moet je op zoeken. Hoe lang kunnen jullie weg in mei? Wij waren 3,5 week en hebben chiang mai er extra bijgepakt. Voor de rest dezelfde plaatsen. 2 weken is dan wel kort hoor.
Het kan. Maar de temperatuur is wel iets om rekening mee te houden. Het kan echt heel heel warm worden. Wat betreft burning season. Zo rond half april zou het wat minder moeten worden echter daar is geen garantie voor. Je zal het dus ter plekke moeten bekijken of je die kant op gaat. 2 weken kan. Echter zeker in combinatie met het weer moet je zorgen voor een rustig reisschema Ga je goed inlezen, wordt even lid van Tips Thailand Reisgroep op Facebook en gebruik daar de zoekfunctie Dat het in de zomervakantie regenseizoen is hoeft je helemaal niet tegen te houden Ik ben meerdere keren op andere momenten naar Thailand geweest, met de kinderen wel in de zomervakantie Het betekent alleen dat je reismogelijkheden wat beperkter zijn. De realiteit is echter dat de meeste firsttimers allemaal hetzelfde rondje maken en dat is in juli/augustus prima te doen En….het is Azië Regen is onderdeel van het klimaat