Ik ben 10 juli uitgerekend, we zouden eind juli op vakantie gaan (nog niet geboekt Gelukkig) maar hebben we inmiddels al uit ons hoofd gezet Maar, de gyn verwacht dat ik prematuur beval. Weer rond de 33 weken. Zl mocht met 36.0 naar huis toe, maar kan daar nu natuurlijk niet vanuit gaan. Is iemand wel eens met een pas geboren baby op vakantie geweest? Lijkt mij van niet eigenlijk maar hier in nl kan het in de zomer ook heet worden. Wil dan naar noord Frankrijk in een tent. Maar de kans bestaat dat uk pas 2- 3 weken is.. last minute boeken zie ik niet zo zitten eigenlijk. Misschien heeft iemand dit toch een keer gedaan? Ik heb een beetje zoiets van "of ik nou hier zit of daar..dat maakt ook niet uit" .. maar denk niet dat het erg handig is.
Ik ben in mei, toen de kleine 6 weken was, last minute in een mooi Landal huisje gaan zitten. Dichtbij bewoonde wereld. Was prima te doen voor ons als nieuwbakken ouders ik zou echt ver weg zelf niet durven met een kleintje. Maar ik ben af en toe wel een poeperd
Toen onze dochter 10 weken was zijn wij 3 weken naar zuid Frankrijk gereden. We hadden daar een caravan. Als Baby 2.0 geboren is gaan we ook op vakantie naar Italië als de baby ongeveer 12 weken is. Wij rijden altijd snachts.
Met een uk van 2-3 weken oud in een tent?? Nee, dan zou ik toch echt wat anders verzinnen voor een jaar. Ik zou het niet doen iig
Bij 2-3 weken zou ik daar zelf niet aan moeten hebben denken, zou dan liever wat later gaan.. Bijv een vliegvakantie in de herfstvakantie.
Tja wij zouden dan weer wel gaan, misschien niet in een tent maar een chaletje of sta caravan, Maar de tent zou ik puur en alleen niet doen omdat tenten nogal gehorig zijn en als de baby de hele nacht huilt ik daar mensen mee wakker hou
Ik ga als het goed is eind mei bevallen en 11 juli voor 6 weken naar Turkije. Bij de jongste ook gedaan ging helemaal prima. Met een paar weken was makkelijker al toen hij bijna 1 jaar was. Het enige vind ik met lange afstanden dat mijn zoon de maxi cosi uitdreef van het zweet in de hitte ook met een badstof hoes eromheen..
Nee... Zeker niet! Ik denk/vind dat je met zo'n kleine baby nog niet zo ver moet reizen, stromend water bij de hand moet hebben en in een tent... Wat denk je van de nachtvoedingen en het gehuil dat daarbij komt kijken. Of (mijn dochter toen) soms uren huilen 's nachts? Ik zou niet blij zijn als ik naast jullie zou staan in mijn vakantie in een tentje. Is landal of centerparcs niet een beter idee in Nederland, Duitsland of België?
Er zijn tenten met stromend water Maar indd vanwege het huilen zou ik een tent nog niet doen, maar in een sta caravan gaan ofzo, Naar het buitenland zou ik rustig doen, ook met een pasgeboren baby
Ja net ff met ml over gehad en zouden dan 7 augustus gaan, dan zou uk 4 weken zijn. En een huisje zou idd beter zijn, gaan we voor kijken.
Wij verwachtend eind april de derde en zijn van plan om begin/midden juni ook naar een kant en klaar tent te gaan op een camping. Ik boek in ieder geval nog niks eerst maar eens bevallen en kijken hoe uk het doet en hoe snel ik op de been ben. Ik vind trouwens ook stromend water en douche en toilet in de acco wel een stuk fijner al helemaal als je nog een kraam bloeding hebt.
ik zou liever in een huisje zitten of stacaravan. tent kan toch in de nachten best koud zijn en overdag erg warm en zo gehorig. en zo kort na de bevalling met de kraambloeding die je nog kan hebben. hier heb ik bijna 6 weken last gehad van de bloeding en vond een douche erg fijn. maar iedereen mag het natuurlijk zelf weten wat je fijn vind maar ik zou kiezen van een beetje comfort en alles bij de hand willen hebben.
Ik zou uitgaan van een zwangerschap van 42 weken. dan kan het alleen maar meevallen/meezitten. want echt, je zal zien, als je erop 'rekend" dan blijven ze juist zitten... ik ken ook iemand die waarschijnlijk weer prematuur zou bevallen. had ook een vakantie in het vooruitzicht. niet dus. baby bleef tot 42 weken zitten. daarnaast had ze zelf onverwachts een keizersnede gehad en de vakantie stond 4 weken na de uitgerekende datum gepland. foutje. kindje was toen net 2 weken oud en moeders kon lichamelijk nog helemaal niet goed uit de voeten. kindje was nog van het padje af enz. mijn zusje is met 36 weken bevallen en ging er helemaal vanuit dat dat ook zo gebeuren. of uiterst op de uitgerekende datum. had 4 weken na de uitgerekende datum een vakantie gepland. want:"de kleine zou dan 4-6 weken zijn en dat kon dan wel. foutje. kleine bleef mooi tot 42 weken zitten en 2 weken later gingen ze met vakantie. zeer lange zit in de auto met een totaal ruptuur, kindje die nog geen ritme had, moeders nog doodmoe en nog meer ellende. nee dank je en zeker niet in een tent. moet er niet aan denken. ook veel te gehorig voor eventuele buren.
Wij zijn met 10 weken naar Canada gegaan en dat ging heel goed. Maar ik zou het niet te krap nemen. Het is niet alleen de baby, je weet ook nog niet hoe je bevalling/ herstel periode gaat zijn.
Vind het echt lastig.. Ik weet dat ik er niet vanuit kan gaan dat het prematuur komt. Heb natuurlijk liever dat het netjes na 37 wk komt. 1e kwam met 33.3, 2e met 37.2 (na volledig bedrust,ze mocht echt niet eerder komen) en 3e met 33.5 (lag met 31 wk aan weeën remmers en volledig bedrust) Daardoor denken ze nu dat ik weer rond 33 wk beval. verschillende gyns hebben dat al gezegd. Maar deze uk kan natuurlijk gewoon blijven zitten (wat we uiteraard hopen ) Bij alle 3 de zws bloedde ik maar 1-2 weken. En alle 3 dr keren een makkelijke bevalling zonder een scheurtje. en zorg uiteraard voor stromend water op onze plek en een douche in de buurt. Waar kan je beetje betaalbare huisjes vinden? Wilden met de tent omdat dat juist goedkoop is Voor 2 weken ben je maar 600 kwijt op een mooie camping In nl kan je daar niet eens een week voor naar centerparcs.
Zou ik NOOIT doen. Voor een kleintje is zolang in een maxi cosi zitten al slecht. En als je kleintje het, acuut, slecht heeft in je buik wordt hij er toch echt uitgesneden. Of je nu wel of niet makkelijk bevalt. Dan kan je zelf ook niet zolang in de auto. Tent zou ik al helemaal nooit doen, ook veel te temperatuur afhankelijk. Kan voor en kind bloedheet zijn of juist fris. Baby slaapt wel nog erg veel. Bijvoorbeeld zwemmen wordt ook afgeraden op jonge leeftijd, zeker voor de vaccinaties. En bij prematuren moet je nog voorzichtiger zijn. En idd je weet nooit hoe je jezelf voelt, wat voor kind je krijgt enz. .. ik zou al helemaal nooit vooraf boeken!
Ik zou het wel aandurven, maar wel pas op het laatste moment beslissen en boeken. Als het met jou en de kleine prima gaat, waarom niet? Ik zou ook wel voor wat comfort kiezen, dus idd geen tent, maar een stacaravan/huisje/oid. Misschien staat er wat leuks op belvilla.nl?
Je geeft zelf al aan waarschijnlijk prematuur, dus iets kwetsbaarder... ik zou dan absoluut niet zo ver gaan reizen! zo kwetsbaar is je kleintje dan... en vooral de eerste weken is rust en regelmaat zo belangrijk. Lekker thuis want de kleinste geniet daar het meest van. Wij zijn met 12 weken naar Centerparcs gegaan. Heerlijk alles bij de hand mocht er iets gebeuren en je staat zo thuis.