Ik hoop het. Ik hoor veel uitlopende geluiden. Het blijft nog een kwestie van geluk hebben. Er is zover ik weet nog niet echt een systeem voor.
Fijn om dat te lezen. Hier doen ze op school vrij weinig vandaar ook de indruk dat het heel veel tijd en moeite kost. Of dat ze er zelf weinig energie in steken in elk geval.
Er zijn heel veel databases waar je lesmateriaal en ondersteundende instructiefilmpjes en PowerPoints uit kunt halen, zelfs bijbehorende quizzen of toetsen. Heel veel is nu gratis. Kijk een op de site van: Lesson Up. Daarnaast denk ik dat de meeste leerkrachten echt niet te beroerd zijn om een instructiefilmpje op te nemen als je ze dat vraagt. Ik geef zelf al twee weken les via Teams, ze kunnen me altijd mailen en klas 3 en 4 mogen me ook appen. Mijn dochter krijgt vanaf aankomende week 4x per week les via Teams en krijgt elke week een nieuw schema met 4 a 5 taken per dag. Nu ben ik zelf docent, dus ja, ik heb makkelijk praten. Maar ook mijn werk gaat door, maar ik maak en neem echt de tijd om mijn dochter les te geven. Bijna alle lesmaterialen zijn vrijgegeven, je kunt zelf echt leuke dingen vinden als je je best doet! Het belangrijkste om bij te houden is rekenen en taal (lezen, spelling, ed). Op de site van Heutink is bijna al het materiaal vrijgegeven, dus ook geschiedenis, aardrijkskunde, biologie en verkeer. Maar die vakken worden allemaal herhaald, dus echt een achterstand zal het niet worden, misschien wat lastiger later. Maar misschien eerst eens hulp vragen aan de juf van je kind, misschien helpt ze wel?
Heutink is echt super! Hebben ook leuke lentepatronen voor kralenplanken online gezet. Mis die winkel zo, kwam met mijn dochter heel vaak in Ede voor knutselspullen en inspiratie. Zulk leuk, goed en voordelig spul hebben ze daar. De flessen schoolverf staan hier al 13 jaar in de kast en nog prima te gebruiken. Dochter deed vaak mee aan de workshopdagen. Nu moeten we het doen met de website...