Hallo, Wij willen in de meivakantie misschien 10 dagen met de bus naar Spanje gaan. Maar ik heb nogal mijn twijfels erover en ben daarom op zoek naar ervaringen... Wij zullen met onze 2 kids van 9 en 7 gaan maar de busrit zal erg lang zijn... en zit je dan met heel veel jeugd in de bus of zijn het in de meivakantie meer gezinnen die de bus pakken? Hoe zal het weer zijn in Spanje... natuurlijk is dit nooit te voorspellen maar de zee zal zeker te koud zijn? En waarschijnlijk zit op het strand liggen er ook niet in? Zou graag wat ervaringen en misschien wel tips lezen van jullie
Waar wil je heen in Spanje? Met de bus heb ik geen ervaring, wij gaan altijd met het vliegtuig. Maar in de meivakantie is het rond alicante in elk geval heerlijk! De zee is warmer dan de noordzee tijdens de zomer, dus voor ons en de kinderen echt prima. Ook kan je prima op het strand liggen tijdens de warmere dagen. Het is dan ongeveer 22-26 graden. Houd er wel rekening mee dat het dan nog laag seizoen is dus dat bepaalde water pretparken nog niet open zijn.
Wij weten nog niet precies waar in Spanje maar het zal iig noordelijker zijn aangezien de bus niet zo ver richting zuiden gaat zover ik weet. Maar wat jij omschrijft klinkt iig prima te doen. Wist niet dat de zee daar zo warm was. Wel lekker dus 🖒 En ja laagseizoen is me bekend dat zou is idd jammer.
Ik woon in Barcelona en in mei kan je meestal wel zwemmen hoor. Het water nog wel fris, maar zeker te doen voor Nederlanders (bikkels ). Mei is nog wel wisselvallig. De ene keer is het heel warm, rond 28 graden, en soms ook fris met regen... meestal is het goed weer maar 100% garantie heb je in mei nog niet.
Lijkt me heerlijk om in Barcelona te wonen 28 graden klinkt perfect. Ideale temperatuur dan kun je er ook nog eens op uit. Maar je zult maar een week fris weer en regen hebben dan baal je natuurlijk wel want je kunt dan verder niet zoveel denk ik... iig voor de kids is het minder leuk! Sowieso maar eens kijken voor een hotel met binnenzwembad dan 🖒
Ik kijk met veel plezier terug op de busvakanties van vroeger. We boekten royal class en konden de stoelen bijna in ligstand manoeuvreren. Er werden spelletjes gedaan en regelmatig een stop om de benen te strekken. We reden meestal in 14 uurtjes naar Salou. Is inmiddels wel 18 jaar geleden 😉😄
Wij zijn al een aantal keer in de meivakantie naar L'estartit geweest. Wij gaan dan wel met de auto, dus over hoe het met de bus is weet ik niks. Maar het weer was tot nu toe altijd prima, al hadden we denk ik ook wel geluk. We konden best even in zee zwemmen (wel koud), het was steeds boven de 20graden.
Omdat ik niet durf te vliegen Maar jou reisverhaal klinkt positief tis toch niet niks zoveel uur 'stilzitten'. Ben zelf al een keer geweest met de bus toen we nog geen kids hadden en vond het zelf niet fijn dus kan me voorstellen dat het voor kids nog erger is. Zou ook liever met de auto gaan maar dat wilt mijn man niet....
Wij zijn vorige meivakantie naar Mallorca geweest en hadden toen geen super weer. In Nederland was het zomers warm en daar hebben we van de 7 dagen maar 2 dagen bij het zwembad of op het strand kunnen vertoeven. Met een busreis zover geen ervaring. 1x met de bus naar Parijs geweest en dat vond ik al ver zat, zou het niet gauw weer doen, helemaal niet met kinderen.
Ik zou in de Meivakantie nooit gokken op mooi weer ten noorden van alicante eigenlijk als je in meivakantie naar Spanje wilt en verzekerd wilt zijn van mooi weer zou ik Alicante, Almería of zelfs nog zuidelijker gaan richting Malaga of anders de Canarische eilanden.
Haha dan is vliegen inderdaad een mindere optie.. Met de bus is inderdaad een lange zit. Maar het ligt ook een beetje aan wat de kinderen gewend zijn. Zelf zou ik toch kiezen om zelf rijden met een overnachting in de buurt van Lyon of net na Lyon. Dan hak je de reis in 2 goed te berijden stukken. Ik denk dat dit met kinderen een stuk relaxter is.
Pfoe voor 10 dagen zou ik echt nooit zo lang in een bus gaan zitten. Heen en terug dan ook nog. Wij zijn vroeger een aantal keer met de auto naar Spanje gegaan maar wat een roteind, voor mij als kind hoefde dat echt niet, ik vond Frankrijk ver zat. En dan reden we 130. Met een bus duurt het nog veel langer. Aan vliegangst is veel te doen he, je hebt tegenwoordig ook boeken en apps...ik zou daar eerder naar kijken, dan dit te overwegen.
Ja die rit is precies waarom ik zo erg twijfel... ga ook liever met de auto zodat je ook wat zuidelijker kunt gaan en meer kans hebt op beter weer... Hmmm ik denk niet dat het wat gaat worden met de bus maar vraag me af hoe ik manlief kan overhalen om met de auto te gaan
Meestal is het hier gewoon goed weer hoor. Maar garantie heb je niet idd. Niet zoals in juni, juli, of augustus. Als je het toch gaat doen, kijk dan of je ook tevreden bent om op de (e.v.) dagen met minder goed weer activiteiten in de buurt kunt doen. Een natuurpark, museum, stadje bezoeken, wandelen,... weet niet of je ervan houdt? Maar dan ben je niet alleen maar op het strand/zwemmen gericht.