Ja heel willen en wegen vakantie in optie gezet. Maar nu twijfel ik zo ontzettend aan het weer. We gaan 9 mei. Hoe groot is de kans dat het weer tegen valt?
Ik heb in mei altijd prachtig weer gehad in Turkije. Maar vorig jaar was het wel erg fris, geen zwemtemperaturen nog. Reken er sowieso op dat de zee nog erg koud is omdat het net winter is geweest. Maar ik heb ook vaak zat 30+ gehad in mei, wel in Alanya dan, daar is het meestal net weer iets warmer dan in Antalya.
Je bedoelt Antalya? Overdag perfect, maar het koelt snel af, al vanaf 16.00 uur. 's Nachts kan het frisjes zijn (ca. 12 graden). Houd er rekening mee, dat het om zes uur al echt schemert en dat het om half acht al pikkedonker is. Vergelijk het met midden November hier in Nederland. Dus weinig uurtjes zon. Maar als de zon schijnt is het wel lekker. Het (zee)water is dan nog niet zo heel warm, dus ik zou wel gaan voor een accommodatie met verwarmd zwembad.
Mooi weer al hebben we elke keer wel een of twee dagen regen gehad. De zee is koud en er zijn weinig hotels met een verwarmd zwembad dus echt vreselijk koud water nog. Verder idd erg snel donker.
Inderdaad mooi weer, maar korte dagen. Op het strand vaal een wat frisser windje en in de zee wil je zelfs niet pootje baden. Ik zou aanraden om voor s avonds wat langer broeken en vesten oid mee te nemen. Overdag zonnen op een bedje aan het zwembad is trouwens heerlijk!
Wij zijn afgelopen mei (eerste week) in antalya geweest. We hadden rond de 26 graden, 1 dag 22 graden en beetje miezerregen. Ik droeg alleen maar korte jurkjes met slippers en savonds een vestje erover, maar geen lange broek ofzo. Zee was fris maar niet te koud. Ik vond de temperatuur eigenlijk perfect, lekker voor het strand maar niet te heet om iets te doen
En wat vonden de kinderen van het zeewater? Die van mij zijn ongeveer even oud als die van jou, maar die zou ik echt het water niet inkrijgen, als het (water) maar 20 graden is...
Die vonden het heerlijk. Ik vond het te fris maar zij niet, mijn man ook niet. Maar goed, op het strand word je zo warm op een gegeven moment dat de zee dan als afwisseling wel fijn is.
Wij zijn 5 jaar terug in mei geweest en toen was het heerlijk! Zijn veel op het water geweest en hadden een hotel met een heerlijk zwembad erbij. Wij hebben genoten en verschillenden zijn flink verbrand ook.
Wat ben ik blij met de reacties. lees in iedergeval niet dat het helemaal niet te doen is pfieuww! zwembad water koud is inderdaad minder fijn. mischien dat de kinderbaden wel verwarmd zijn? ik hoef zelf niet zo nodig te zwemmen. meer voor mijn kids beetje plonzen. en mijn kids vinden zand scheppen ook al fantastisch. We gaan naar het miracle resort. ( hoop dat het een leuk hotel is ) zag later dat het heel groot is. had die 2 achterste torens niet gezien oeps.. mijn duimen draaien voor de 25 graden
ik ben afgelopen april geweest en toen was het echt mooi weer. wij zijn van 7 tm 21 april geweest en vooral de laatste week was het 30-32 graden. In Mei is het dan nog weer warmer Het water was inderdaad erg koud voor mij, maar er waren er genoeg die wel zwommen.
Wij hebben gezocht op verwarmde baden maar helaas niet kunnen vinden. Zaten uiteindelijk in een mooi hotel met aquapark met heel veel kinderhanden maar allemaal met ijskoud water. Is wel iets om bij stil te staan want omdat de temperatuur nog niet echt heel heetvis en het soms best winderig/bewolkt kan zijn is het water echt onaangenaam. Om dingen te ondernemen is de temperatuur wel fijn. Maar denk dat je echt geluk moet hebben met het weer. Wij hebben altijd wel een of twee dagen regen gehad. Maar vrienden van ons gingen in de tweede week en die hadden 5 dagen regen van de 8 en dat is wel echt heel zonde.
Is het boeken van een last minute een optie? Vorig jaar hebben we dat gedaan (voor een heel leuk prijsje 😉, en hadden super mooi weer! Op die manier kan je ook de weersvoorspellingen een beetje volgen.
Ik heb daarvoor inderdaad tui gebeld. Er vliegt die datum 1 vliegtuig naar atalya nu nog ruim plaats maar ze gaf ook aan dat kans op voordeelkamers klein is dat die nog beschikbaar zijn. En 6 vliegplaatsen naast elkaar.. mijn zus 1 persoon boekt wel pas 3wk van tevoren bij ivm haar werk. 1 plaats hebben ze vrijwel altijd vrij. Het is een gok. Wij moesten nu ook al ovang voor onze honden reserveren en dan is lastminute ook niet heel handig ik ga het hotel even mailen betreft kinderbed. Ik dacht dat er bijstond verwarmd.Maar nu weet ik het niet zeker meer