Meivakantie Spanje

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Me26, Aug 7, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Iemand ervaring met Spanje in de meivakantie?
    Wij willen graag een keer in de meivakantie die kant op rijden, we hebben twee weken. Het gaat dan om Noord Spanje, ergens rondom Barcelona en dan ook wat uitstapjes naar het binnenland.
    Iemand daar ervaring mee qua weer en tips wat te doen en een leuke camping?

2. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

Oct 22, 2018
    4,209
    1,753
    113
    Female
    Camping sanguli in salou
    Er zijn in meivakantie nog niet veel campings open en als ze dat wel zijn kunnen faciliteiten nog gesloten zijn
    Dus check alles goed na

Me26 likes this.
  3. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,824
    3,611
    113
    Wij zijn een paar keer in de meivakantie naar Spanje geweest, en eigenlijk altijd wat wisselvallig weer gehad. Altijd wel een paar dagen prachtig zonnig en warm genoeg om te kunnen zwemmen, maar ook altijd een paar dagen regenachtig en grijs.

Net iets onder Barcelona vonden wij Camping Playa Montroig een aanrader. Een hele grote, maar prachtige camping. Goed schoon, netjes verzorgd en in het voorseizoen niet stampvol. De camping ligt direct aan het strand. Wij hebben er een Bora Bora bungalow gehuurd, dat waren leuke huisjes, gezellig gelegen in een soort cirkeltje, waardoor er in het midden heel veel werd samengespeeld door alle kinderen. De camping heeft een prachtig spraypark en mooie zwembaden. De omgeving vond ik persoonlijk een beetje saai. Tarragona is een leuke stad en er liggen wat pretparken, dus op zich wel genoeg vermaak, maar ik vond het niet de beste omgeving om je op regenachtige dagen toch te kunnen vermaken.

Qua omgeving vind ik de kust tussen Alicante en Valencia leuker, je hebt daar leuke plaatsjes, zoals Moraira en Altea waar je leuk niet-massaal kan verblijven. Er zijn daar ook mooie zandstranden. Met de auto kun je de bergen in en mooie bergdorpjes bezoeken, zoals Guadelest. In de omgeving van Benidorm (rij daar verder met een boog omheen ;)) zijn meerdere waterparken, dierenparken en ander vermaak. Er ligt ook een ontzettend leuk dino-/cactuspark tegen een berghelling, supermooi aangelegd, en daar vlakbij kun je ook weer een mooi park met watervallen bezoeken. En een bezoekje aan Valencia of Alicante is ook leuk! Een camping ken ik daar niet, wij hebben er steeds vakantiehuizen gehuurd, die kun je er genoeg vinden, vaak met een eigen zwembad. De grotere steden Benidorm en Calpe zou ik overslaan.

Me26 likes this.
  4. Butchke

Butchke Niet meer actief

Wij zijn dit jaar weer eens naar Spanje geweest in de meivakantie. We verbleven een uurtje onder Tarragona.
    We boeken voor onze vakanties overigens wel altijd een (kleinschalig / boutique) hotel dus geen tips voor een camping.

We hebben 11 dagen super mooi zomer weer gehad (25-30 graden), waarbij het in de avond wel flink afkoelde.

In de buurt was er genoeg te zien, doen en te beleven; pretparken, waterparken, stadjes, musea etc. De zandstranden vonden wij ook mooi en breed. Zeewater was nog wat fris (19-20 graden) maar zwemmen was zeker mogelijk.

Bijkomend voordeel, het was er heerlijk rustig maar toch reuring, veel locals. In de zomer zul je ons hier niet vinden;)

we hebben ook het klooster van Montserrat bezocht, echt een aanrader!!

Me26 likes this.
  5. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

Mar 27, 2019
    2,376
    2,264
    113
    Female
    Ik ben 6 jaar geleden in de meivakantie in Spanje geweest. Lloret de Mar zaten we toen, op camping tucan. Ik vond het qua weer dikke prima. 23-25 graden. Voor de zee wat fris, al kon mijn dochter dat weinig schelen maar zwembad enzo was goed te doen.

Me26 likes this.
  6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,996
    113
    Heel vaak in meivakantie geweest, doorgaans mooi weer maar niet TE. Montserrat is zéker een aanrader, is heel makkelijk te regelen met een touroperator daar die brengt je heen en terug. Wij pakten planes ofzo dat hij heet. Gingen vanaf salou heen en weer, qua kosten valt dat ook best mee.

Zou t zelf niet gaan rijden al is t beter te rijden dan die weggetjes naar t kasteel in Sintra als je bij Lissabon bent.

Me26 likes this.
  7. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Die regio lijkt me ook wel mooi en meer kans op mooi weer,maar is wel nog een stuk verder rijden. Want we willen met de auto gaan. Ga er wel naar kijken.

8. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Dat klinkt goed. Tarragona en dan nog een uurtje verder is wel een stuk rijden. Wij willen met de auto gaan, maar ga er wel ven naar kijken.

Butchke likes this.
  9. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,824
    3,611
    113
    Dat klopt hoor, wij hebben dat ook met 2 tussenstops gedaan op de heenweg (dagje Disneyland Parijs en een dagje Carcassonne), want het is best een stuk.

Me26 likes this.
  10. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Oh ja Carcassonne daar willen de kinderen ook wel heen. Dat is wel een goeie ja in dat te combineren. Dan is naar Tarragona een stuk beter te doen.

Share This Page