Op vakantie met een spruit van 6,5 mnd.....hoe/wat?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Marize, Feb 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Zou jij met een baby van 6,5 mnd naar Turkije gaan?

1. Ja waarom niet, lekker toch!

2. Ben je gek ofzo? Dat doe je toch nog niet!

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Marize

Marize Bekend lid

Oct 25, 2006
    571
    0
    0
    Wij gaan in mei 8 dagen All inclusive naar Turkije. Jolien is dan 6,5 maand. Ze krijgt geen BV maar tegen die tijd zal ze waarschijnlijk al wat groente en fruit eten.

Eingenlijk heb je voor die kleine een hele koffer nodig met benodigheden, kleding warm/ fris weer. Luiers, nou hoeveel gebruiken jullie met 6 maanden per dag? 6x8=48 + extra ivm diaree ofzo, zwemluiers..........is dat echt nodig en hoeveel per dag dan? Want als ze in het water hebben gezeten zit dat ding toch vol met water? Is ook niet echt lekker voor die kleine? Voeding melkpoeder, potjes, hoeveel? neem je extra mee voor de zekerheid, flessen? Buggy, parasolletje voor de buggy...........over drijf ik nu of hebben jullie goeie tips voor me?

We gaan trouwens hier naar toe: http://www.ichotels.com.tr/greenpalace/eng/index.html

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik denk dat je wel ietsjes overdrijft hoor..hahah
    Luiers zullen ze daar ook hebben (Turken krijgen immers ook baby's) en dat geldt voor vele andere dingen ook hoor.
    Kan je niet overleggen met je reisbureau?

3. Marize

Marize Bekend lid

Oct 25, 2006
    571
    0
    0
    Haha natuurlijk snap ik dat turken ook babys krijgen..........maar we zitten op een resort en ik was eigenlijk niet van plan om daar weg te gaan..........ik heb besloten dat mijn man gewoon alleen een zwembroek mee krijgt en de rest van de ruimte is voor mijn dochter..........haha..........oja en de zwemluiers die laat ik ook thuis .....ik koop zo een afsluitbare zwembroek voor in het zwembad en als ze eruit is doe ik een gewone luier aan...................maar tips blijven welkom

4. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    ik ben vorig jaar naar turkije geweest toen alysia 4 maanden was en dit jaar gaan we weer :)

luiers hebben wij zelf mee genomen en melk ook genieg... maar in turkije hebbenz e ook alles is daar alleen wel duurder...

verder mag je voor je kleine ook een koofer mee nemen met 10 kilo! weet niet waar je geboekt heb maar ik wist dir nooit tot vorig jaar kwam ik erachter en heb het voor ons voor dit jaar weer uit laten zoeken en mag dus :)

en zwemluiser hadden wij ook maar als ze net gepoept had deden we geen zwemluier om en de zon schijnt daar dus wij lieten de luier drogen :)

als je verder nog wat wil weten hoor ik het wel;)

wanneer gaan julie?
    kan ook altijd een pb bericht sturem :)

5. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik ga dit jaar ook naar turkije. ik neem voor de zekerheid wat potjes voeding mee voordat ze daar niet goed eet, moet dus ook een flessenwarmer hebben. en dan nog de luiers en dergelijken. ik wist niet dat je kind ook 10 kilo bagage mag hebben dat is mooi, kunnen we zelf weer wat extra meenemen.

6. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    ik weet niet of het bij elke reisorganisatie is? maar met welke ga je? ik heb al bij verschillende geboekt ;) en ga zelf voor de 5e keer naar turkije van de zomer dus een hoop tips en gezien al :)

7. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    we hebben bij arke geboekt weet even niet met welke maatschappij we vliegen. wij gaan ook naar een all incusive hotel in kemer.
    een goede tip: www.vliegenmetkinderen.nl

8. Marize

Marize Bekend lid

Oct 25, 2006
    571
    0
    0
    Dank jullie voor jullie tips ik ga eens even op die site kijken .........ik heb er echt zin in en zie er ook helemaal niet tegenop. Het voordeel is misschien ook wel dat mijn man en ik samen nooit zo veel mee hebben, niet eens 1 koffer vol. Ik wist wel dat je voor een baby een 10 kilo mee mag nemen maar helaals gaat die baby die koffer niet zelf dragen........haha :) en we willen echt niet met 3 koffers een buggy en een kind gaan slepen......................

9. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    heey vorig jaar hebben wij ook bij arke geboekt en als je naar turkije gaat vlieg je of met transavia of met inter airlines maar bij allebei mag je een koffer meenemen :) ik vond wel lekker

waar ga je heen als ik vragen mag?

10. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik ga naar het hotel kiris alinda het is in kiris dat valt onder kemer.

11. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    gaaf leuk zeg :)

12. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1